Toon posts:

thuis netwerk via ander ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu thuis een klein netwerk opgestart (gewoon het gebruikelijke op MSHOME) vroeg me alleen af of Het mogelijk is dat iemand die op een ander ip addres zit (iemand die niet op mijn router zit) toch in mijn gedeelde mappen kan komen?

Zoja hoe moet ik dit doen?

Groeten Claas

Verwijderd

Een VPN opzetten.

Maar er is een grote kans dat je modem/router dit niet kan doorsturen (GRE Protocol).

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 13:29 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26

Reptile209

- gers -

Ja dat is mogelijk. Je kunt de bestanden-delen functies uit MSN gebruiken (dacht ik), je kan een FTP-server opzetten, je kan een VPN server opzetten, en nog veel meer.
Vertel eens wat meer over je netwerk: wat voor verbinding, modem, router, hoe ziet je netwerk eruit, welke OS-sen zijn er betrokken (zowel bij jou als bij de ander)...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben echt een leek in dit soort dingen met ip's netwerk enz maar zal het proberen uit te leggen in mijn taal haha.

Ik heb op mijn @home kassie een router hangen, daar heb ik een netwerk op gemaakt met de naam (jager)

Een maat van mij heeft thuis bij hem dezelfde setup ook @home en daarop de router, en ook de Netwernaam (Jager)

En nu wil ik vanaf thuis (terwijl hij zijn pc aanheeft) in de gedeelde mappen komen bij hem thuis.

Mijn vraag is kan dit zoja hoe?

En die van msn kende ik al alleen die is rete traag met bestanden overhevelen, maar toch bedankt ;)

Groeten Claas

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan niet zomaar zo makkelijk. Dan moet je of een programma zoals Hamachi of andere programma's gebruiken die een VPN (Virtual Private Network) aanmaken zodat het lijkt alsof je in hetzelfde netwerk zit of je moet met programma's werken zoals een FTP server.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26

Reptile209

- gers -

Nofi, maar als je maat en jij beiden niet echt verstand van deze materie hebben, zou ik er niet aan beginnen. Als je hier te veel mee gaat experimenteren, kan je er bijna op wachten dat één of andere scriptkiddo je PC omtovert in een spambot, een pr0n server of gewoon je harddisk wist.
Je beste (=makkelijkste) optie is om met een FTP-servertje op je PC te gaan werken. Dat is (relatief) makkelijk op te zetten en redelijk te beveiligen. De FTP-server houdt dan in ieder geval nog iets van een scheiding tussen je eigen gegevens en het boze internet.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:21:
Nofi, maar als je maat en jij beiden niet echt verstand van deze materie hebben, zou ik er niet aan beginnen. Als je hier te veel mee gaat experimenteren, kan je er bijna op wachten dat één of andere scriptkiddo je PC omtovert in een spambot, een pr0n server of gewoon je harddisk wist.
Je beste (=makkelijkste) optie is om met een FTP-servertje op je PC te gaan werken. Dat is (relatief) makkelijk op te zetten en redelijk te beveiligen. De FTP-server houdt dan in ieder geval nog iets van een scheiding tussen je eigen gegevens en het boze internet.
Wat voor een progamma raad je me dan aan? 8)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tsurany schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:19:
Dat kan niet zomaar zo makkelijk. Dan moet je of een programma zoals Hamachi of andere programma's gebruiken die een VPN (Virtual Private Network) aanmaken zodat het lijkt alsof je in hetzelfde netwerk zit of je moet met programma's werken zoals een FTP server.
Mijn eerste ingeving was ook Hamachi. Het is verreweg de simpelste en veiligste oplossing, omdat je in je router geen poorten hoeft open te zetten.

Simpelweg op beide computers Hamachi installeren, netwerknaam en wachtwoord aanmaken, en je hebt een veilige verbinding tussen de computers. Bestanden delen gaat dan net zoals in je eigen thuisnetwerkje.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dajeffman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06-2021
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:52:
[...]

Wat voor een progamma raad je me dan aan? 8)
Filezilla FTP Server 8)
zeer makkelijk programma dat prima werkt.
klik

Verwijderd

Reptile209 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:21:
Je begint goed met je verhaal, maar dan geef je als suggestie om FTP te gebruiken. Iets waarbij wachtwoorden onversleuteld de lijn over gaan zou ik niet als veilig bestempelen en daarom ook zeker niet bij een leek aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
dajeffman schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:05:
[...]

Filezilla FTP Server 8)
zeer makkelijk programma dat prima werkt.
klik
hey bedankt ik ga deze proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Noe naar enig gekloot (als ik het zo even mag noemen) met het progamma van FTP is het niet gelukt, het progamma is erg lastig voor beginners zoals mij.

maaaaaar ik heb een super makkelijk progamma gevonden en al maximaal getest met BF2 SF over het netwerk en dit werk echt giga goed ook de bestanden delen is erg snel

Het gaat hier om Himachi2 te vinden op:

http://hamachi.en.softonic.com/download

Het werkt echt simpel, gewoon installeren, exe bestandeje op je buraublad aanklikken, server starten met w8woord, vrienden ook het progamma laten installen en dan laten joinen (dus niet zelf netwerk creeren) en gamen en delen maar ;)

Groeten Claas
Pagina: 1