Toon posts:

B&W speaker - waar koop ik die?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! :w

Het is eigenlijk voor m'n ouders. Ze zoeken goede speakers voor hun nieuwe TV... ik heb ze al kunnen overtuigen dat Bose niks is (dat ze dan net zo goed een Logitech Z5500 kunnen aansluiten, veel goedkooper en ws nog mooier ook). Hoe dan ook, ik denk dat als ze voor echt goed geluid willen gaan ze ook naar B&W moeten kijken... ik lees daar veel goeds over, met name de nieuwe & oude 600 serie. Maar waar koop ik die in Nederland? - en niet overpriced dan. :) Ik kwam http://www.fransvaneeckhout.be/bw/600-nieuw.htm tegen maar daar staan geen prijzen, dus ik ben eerst wel benieuwd naar een soort van prijsindicatie.

Misschien is het te duur... dan zal ik een goedkoper alternatief voor ze moeten zoeken. Budget is denk ik tegen de 1000 euro. een 2.1 set (subwoofer moet los bij die speakers denk ik dan?) is voldoende.

bedankt!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:11
http://www.raf.nl/webshop/index.php?cPath=146_345 bijvoorbeeld

[ Voor 26% gewijzigd door Ramon op 25-10-2009 13:27 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Ik ga er vanuit dat er dan al een versterker aanwezig is waar de boxen op aangesloten word?
Want anders hapt dat ook weer een aardig stukje van je budget af. Ook al zou je aan een stereo versterker genoeg hebben ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59
Er staat op de site van B&W (net als bij veel andere fabrikanten) een dealer locator, waarmee je dus de erkende verkoopplaatsen kunt vinden. http://www.bowers-wilkins...y.aspx?infid=1426&cid=151

Of mocht je ook online bedoelen, neem dan eens een kijkje bij bijv. prijsvergelijker Kieskeurig.nl.
http://www.kieskeurig.nl/...2BW%5D=B%2Ben%2BW&grade=0

[ Voor 36% gewijzigd door DnnSke op 25-10-2009 13:38 ]

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je moet je nooit blindstaren op 1 merk. Er zijn veel goede speakers beschikbaar en voor 1000 Euro is er voldoende keuze. Het belangrijkste is luisteren: eerst in de winkel voor een eerste selectie en daarna thuis (als dat mogelijk is). De klank van een speaker wordt niet alleen bepaald door de speaker zelf, maar ook door de gebruikte apparatuur en de ruimte waarin die staat.
Daarnaast is zeker bij speakers de persoonlijke smaak erg belangrijk.
Zelf zou ik gewoon een aantal hifi-zaken in de buurt bezoeken en zelf luistermateriaal meenemen.
Let er wel op dat speakers die in eerste instantie goed klinken, bij langdurig gebruik wel eens tegen kunnen vallen (een beetje het 'Bose effect'). Neem dus voldoende tijd om te luisteren en neem een breed gamma aan muziek mee.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14

FeaR

In GoT we trust

Flitzer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:37:
Je moet je nooit blindstaren op 1 merk.
Inderdaad.

Rechtstreeks uit het Audio Beleid:

Speakers zijn de belangrijkste keten in de audio schakel. Ook hierover zien we bijna dagelijks vragen voorbij komen. Alleen is het in dit geval zo goed als onmogelijk om hier iets zinnigs op te zeggen aangezien geluidsbeleving puur subjectief is. Met andere woorden: Goed geluid is geen universeel begrip. Wat voor de één lekker in het gehoor ligt kan voor de ander wel rampzalig ranzig klinken. Sommige luisteraars houden van een wat meer aangedikt laag en er zijn er ook weer die wat meer hoog lekker vinden klinken. Dit is nog een redelijk duidelijk verschil, maar er zijn natuurlijk ook veel subtielere.

Waar ik naar toe wil is dit; Doordat smaak een rol speelt bij de keus van een luidspreker (en eigenlijk alle audio-producten met een klank) heeft het geen zin om aan een ander te vragen je te helpen bij de keuze daarvan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
wow bedankt voor de snelle reacties :o :*)

luisteren is inderdaad het advies wat ik mijn ouders ook heb gegeven. ze waren naar een winkel gegaan bij ons in de omgeving en ik had ze als het advies B&W speakers + Denon versterker gegeven omdat ik las dat dit een goede combinatie is. Echter liet de verkoper ze blijkbaar enkel Denon speakers horen, met een prijskaartje van 1100 euro. Dat is veel geld en ik vind mijn ouders niet bepaald 'audiophilen'. Ze gebruiken het eigenlijk enkel voor de radio (klassieke muziek op de achtergrond) en regelmatig een film - vaak gewoon vanaf de TV. ze willen bij hun nieuwe bestelde tv een Humax tuner kopen.

is een versterker in zo'n situatie voor mijn ouders zinvol? ik betwijfel het. ikzelf zou er wel voor gaan, dat zou mijn mooie koptelefoon ook eer aan doen - maar daar heb ik zelf geen geld voor ;)

ze waren ook nog aan het twijfelen aan een 2.1 of 5.1 set. ik zeg, 2.1 voor muziek/stemmen, 5.1 voor films. 2.1 kan ook surround simuleren maar het geluid komt nog steeds van 1 kant. muziek op 5.1 is gewoon niet ideaal. ik denk dat ze daarom gewoon voor een 2.1 set moeten gaan.

daarnet kwam mijn vader nog met een panasonic home cinema setje aankloppen omdat die door de consumentenbond als beste was beoordeeld :/ alles in 1 voor 400 a 500 euro of zo.... vreemd genoeg stond een Bose set van 1300 euro veel plaatsen lager en alle echte merken zoals Harman, B&W, Rotel etc kwamen niet in het lijstje voor.

Ik vind het maar lastig om iets voor ze te vinden.... :? al het advies is welkom :*)

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:48:
[...]
Waar ik naar toe wil is dit; Doordat smaak een rol speelt bij de keus van een luidspreker (en eigenlijk alle audio-producten met een klank) heeft het geen zin om aan een ander te vragen je te helpen bij de keuze daarvan.
Dat geloof ik zeer zeker, helemaal gelijk. Maar jullie kennis kan mij (en mijn ouders dus ;) ) wel richting geven. :)

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:51:
ze waren ook nog aan het twijfelen aan een 2.1 of 5.1 set. ik zeg, 2.1 voor muziek/stemmen, 5.1 voor films. 2.1 kan ook surround simuleren maar het geluid komt nog steeds van 1 kant. muziek op 5.1 is gewoon niet ideaal. ik denk dat ze daarom gewoon voor een 2.1 set moeten gaan.

daarnet kwam mijn vader nog met een panasonic home cinema setje aankloppen omdat die door de consumentenbond als beste was beoordeeld :/ alles in 1 voor 400 a 500 euro of zo.... vreemd genoeg stond een Bose set van 1300 euro veel plaatsen lager en alle echte merken zoals Harman, B&W, Rotel etc kwamen niet in het lijstje voor.

Ik vind het maar lastig om iets voor ze te vinden.... :? al het advies is welkom :*)
Van een test van de consumentenbond zou ik nooit uitgaan, vooral omdat muziek een persoonlijke beleving is. Meestal wordt vooral gekeken naar milieubelasting en gebruiksgemak en speelt geluidskwaliteit maar een bescheiden rol.
Het maakt ook een groot verschil of je vooral naar muziek wilt luisteren of vooral DVD/TV wilt kijken.
Voor home-cinema is 5.1 toch wel een pre.
Voor muziek zou ik eerder voor stereo gaan. Grote, staande speakers klinken vaak beter (geven laag meestal beter weer), maar er zijn ook leuke 2.1 setjes te koop. Een subwoofer is over het algemeen makkelijker te plaatsen (verstoppen) en wordt zeker door vrouwen meer gewaardeerd.
Maar het advies blijft gewoon luisteren en bij meer dan 1 zaak, want iedere zaak heeft maar een beperkt aanbod en de 'adviseur' zal altijd een eigen voorkeur hebben (met eventueel economische belangen in het achterhoofd).
Ouders vinden het niet gezellig om 's avond met een glas wijn in de hand te genieten van muziek via een hoofdtelefoon, dus dit zou ik zeker niet overwegen.

Denon maakt inderdaad leuke versterkers, maar er zijn er meer. Yamaha, NAD, Onkyo, Harman Kardon en ga zo maar door. In dit lage segment zijn de verschillen niet zo erg groot en zou ik me meer op de luidsprekers richten, want die zullen meer invloed hebben.
Meestal zijn de speakers van de elektronica-boeren niet bijzonder en zou ik zeker verder kijken. Het is zeker geen voordeel dat speakers en versterker van hetzelfde merk zijn.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Ik denk dat het deze test was van de consumentenbond, ik kan hem zelf niet lezen maar daar staat in dat Harman/Kardon, B&W, Rotel niet getest waren. Het is dan ook een heel andere prijsklasse.

Ik zou de Q Acoustics 1050i aanraden om naar te luisteren, deze kosten slechts 320 euro per paar als je ze importeert vanuit Engeland, dit omdat de 2000 serie daar nu uit is. Zeer goede speakers in Nederland kosten ze 349 euro per stuk en dat zijn ze zelfs meer dan waard, dan blijft er nog genoeg geld over voor een leuke versterker, denk aan iets zoals de Marantz PM5003 en een subwoofer zoals de BK Gemini Mk. II. Dan heb je voor 920 euro een hele leuke set en blijft er genoeg geld over voor alle extra's zoals interlinks, subwoofer- en luidsprekerkabels.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al het advies.

Swagger, dat ziet er ook zeer interessant uit. Heb je die zelf ook thuis staan, die speakers van Q Acoustics? Ook nog een specifieke zaak gekozen om ze te bestellen? Ik ga dit doorgeven aan mijn ouders en ze het advies geven om ook gewoon nog meer zaken af te gaan om te luisteren. Ook ga ik dat advies van Q Acoustics voor mezelf bewaren, misschien dat ik over een half jaar zelf wel geld heb om naar zoiets over te gaan. :) thanks!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb zelf een set 685's en ik ben daar heel tevreden over. Die hangen aan een Marantz PM4400, maar ik ben er nog niet uit of die amp net iets te zwak ervoor is - al klonken m'n vorige (goedkopere) boxen er een stuk 'luider' op. Maar goed, dat is niet per sé positief :P.

Ik weet niet welk model je op het oog hebt maar houd in het achterhoofd dat je al een flinke ruimte nodig hebt voor een 683/684 set.

Persoonlijk zie ik het nut van zulke speakers niet aan een TV. Kan je beter een degelijk surround-setje nemen denk ik, dan komen de soundtracks beter tot hun recht. Om met high-end speakers een surround set samen te stellen moet je toch een ruim budget hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Borromini op 25-10-2009 15:23 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Swagger
Ik heb ze zelf niet, ik was van plan om ze te gaan halen (ik zocht zelf luidspreakers in de categorie 500 euro per stuk) en nadat ik vele heb beluisterd (Kef, Magnat, Heco, B&W, JBL, Canton, Mordaunt Short, Paradigm, Monitor Audio, Quad en Dali) vondt ik de Q Acoustics toch wel het mooist klinken.

Daarna ben ik alleen naar een de meer exclusievere merken gaan luisteren als Usher, Sonics en Epos en ben ik verliefd geworden op het geluid van Sonics. Dus heb ik besloten om door te sparen voor deze luidsprekers (doe ik nogsteeds trouwens) deze waren ver boven mijn budget (2000 euro per paar). Heb toen besloten om de LA Audio S-310 te halen omdat deze voor de prijs (200 euro per paar) al een groot stuk beter klonk dan de speakers die ik toen had (JBL Sat2, uit de oertijd). De Q Acoustics waren toen 450 euro per paar als ik ze importeerde vanuit Engeland.

Nu zit ik zelf nog meer in de problemen omdat ik ook zeer nieuwschierig ben naar Audio Physic (aangezien dit opgericht is door het zelfde persoon dat Sonics heeft opgericht) alleen nu ga ik wel heel erg offtopic dus stop ik hier mijn verhaal maar :p

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Neem je ouders mee naar een audiozaak. Misschien komen ze iets tegen dat ze nog meer aanspreekt. Misschien dat B&W ze aanspreekt, goede apparatuur en ziet er leuk uit, maar er is meer op de markt.

Verder betaal je voor B&W overal dezelfde prijs, vaste prijzen vanuit de leverancier. Tenzij je een showroommodel koopt.

Verwijderd

Als je woonplaats nog steeds; Madison, Wisconsin is, zal dat wss niet eenvoudig gaan als je ouders in NL wonen. Iedere regio heeft wel een mooie HiFi zaak met goed personeel.

• Helios1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-10-2025
Onderstaand test van de Consumentenbond. Deze kwam ik tegen op: http://www.botman.com/pro...rner=1&subgroup=3&pid=202

De link zelf is al voldoende, zo'n lange quote leest niet fijn als het gaat om forum lay-out.

[ Voor 99% gewijzigd door FeaR op 26-10-2009 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:16:
Als je woonplaats nog steeds; Madison, Wisconsin is, zal dat wss niet eenvoudig gaan als je ouders in NL wonen. Iedere regio heeft wel een mooie HiFi zaak met goed personeel.
heh nee, dat staat er dan nog in van afgelopen jaar. ik zit nu weer gewoon in Nederland, ik zal het aanpassen. :) Ik ga deze week met mijn moeder naar Raf in Utrecht - voor haar is kwaliteit het belangrijkst - dus daar gaan we even naar verschillende mogelijkheden luisteren 8)

Helios1 - bedankt! ik zal daar doorheen lezen, top :)

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:42
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:26:
[...]

heh nee, dat staat er dan nog in van afgelopen jaar. ik zit nu weer gewoon in Nederland, ik zal het aanpassen. :) Ik ga deze week met mijn moeder naar Raf in Utrecht - voor haar is kwaliteit het belangrijkst - dus daar gaan we even naar verschillende mogelijkheden luisteren 8)

Helios1 - bedankt! ik zal daar doorheen lezen, top :)
Helaas... RAF Utrecht is er niet meer. Met de verbouwing van Vredeburg voor de deur en een Mediamarkt om de hoek was het niet meer te houden voor ze.
Dus dan zal je naar Amsterdam of Hilversum moeten gaan.

• Swagger
Als je toch in Utrecht wilt luisteren en je wilt B&W horen zou je wel langs Studio Wilbert kunnen gaan. Over het algemeen is het een vrij dure winkel maar er je kan er de B&W 685 en 686 kunnen beluisteren, samen met een Cambridge Audio versterker past het mooi in budget, of wat modellen van Acoustic Energy en met eventueel ook stands van Apollo, kan je samen vast wel een mooie deal mee sluiten (korting of gratis kabels).

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
I know, off-topic maar het moest even...
Verder is het belangrijk om te weten of de uitgangsimpedantie van een versterker aansluit bij die van de luidsprekerboxen. Die van een box is in de meeste gevallen rond de 8 Ohm. Een impedantie van een versterker moet altijd lager of minimaal gelijk zijn aan die van de box. Het vermogen van een versterker speelt ook een rol in de weergave van het geluid. Voor de luidsprekerboxen die we in deze test behandelen is een combinatie met een versterker van 2x80 of 2x100 Watt zeker geen te hoge waarde.
Ok, het is op deze manier makkelijker te begrijpen voor de gemiddelde consument die ook de doelgroep is van dit blad. Er staat immers 8 Ohm achterop de versterker toch? Toch ben ik bang dat de Consumentenbond, gezien hun onderbouwing en resultaten bij andere testen op het gebied van HiFi en ook bijv. televisies, echt denkt dat een versterker een eigen impedantie heeft van 8 Ohm... En dat een speaker met een gevoeligheid van 90+ dB/1 Watt/1 meter en een nominale impedantie van 8 Ohm 100 echte watts nodig heeft...
Ik blijf erbij, de Consumentenbond is vooral voor mensen die een handleiding for dummies en een biologisch afbreekbare doos willen. Voor de rest van de wereld kun je dit blad beter alleen openslaan als je een nieuwe staafmixer of frituurpan zoekt :+ .
Niettemin toch bedankt voor de moeite voor het online zetten van deze test. Op sommige plekken zit er namelijk weldegelijk een kern van waarheid in.

[ Voor 7% gewijzigd door mac1987 op 26-10-2009 17:36 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14

FeaR

In GoT we trust

Dat is weer echt zo'n typische consumentenbond-test.
Dingen als Focal een klein merk noemen is naar mijn inziens nogal wat overdreven. Wellicht is dat nu anders dan in 2007, maar nog steeds vind ik het een minder goed gelukte uitspraak.

Ook de toevoeging van de Kef iQ7 SE in het rijtje slaat de plank redelijk mis. Dit doordat de prijs van een paar Kef iQ7 SE vele malen lager ligt dan de andere speakers die getest zijn. Dan hadden ze beter niet voor de SE kunnen gaan, maar enkele series hoger.
Plus dat het nog steeds gewoon een mening blijft van mensen en dat daar altijd verschillen in zijn. Zo zegt de test subtiel betreffende de Kef iQ7 SE "...De bas treedt wat minder op de voorgrond..." terwijl negen van de tien mensen eerder ronduit zullen zeggen dat KEF geen laag heeft in die serie.

Maar goed, tot zo ver mijn gespuw op de Consumentenbond :+
mac1987 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:31:
Ik blijf erbij, de Consumentenbond is vooral voor mensen die een handleiding for dummies en een biologisch afbreekbare doos willen. Voor de rest van de wereld kun je dit blad beter alleen openslaan als je een nieuwe staafmixer of frituurpan zoekt :+ .
Ben dus niet de enige die er zo over denkt, al breng jij het wel iets minder subtiel dan ik net probeerde te doen...

Goed bezig _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 26-10-2009 17:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1