CoD4 - Modern Warfare i.c.m. Quad Core

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden!

Sinds ik een Quad Core in gebruik heb, loopt CoD4 niet best. Ik heb het idee dat er slecht gesynchroniseerd wordt tussen de vier kernen. Ik heb een E6600 gehad, en dat werkte goed. Ik weet ook dat CoD4 is gebouwd voor Dual Core CPU's. Ik heb eens het programmatje 'process.exe' gebruikt om speciaal voor CoD4 een bat-file te maken dat gelijk met 2 cores opstart. Helaas heeft dit geen zin, dat vind ik wel vreemd. Als ik met 1 core opstart, dan werkt het wel vrij goed, alleen heb ik dan te maken met serieuse pieken in de core.

Het probleem is dat met 4, 3 of 2 cores het beeld stottert. De fps zijn goed, alleen het beeld stottert. Als ik loop of ren (kortom, beweeg met de toetsen) gaat het beeld stotteren. Als ik even stil sta en met de muis paar tellen om me heen kijk, dan loopt het beeld weer super lekker. Wedereom, in fps is geen verandering. Ga ik weer lopen, krijg ik dat gedonder weer.

Ik heb ook even wat geprutst met de Dual VGA optie in-game (Ik heb 1 VGA).

Afbeeldingen volgen hieronder:

Single VGA
Afbeeldingslocatie: http://dumpjeplaatje.nl/img/0/3vaswq3.png

.

Dual VGA
Afbeeldingslocatie: http://dumpjeplaatje.nl/img/1/jyh1j3u.png

Mensen een idee of hebben hier ook last van?

EDIT: Het ligt ook niet aan de Texture-kwalitiet. Zowel op laag als op extra het zelfde probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
Je plaatjes doen het niet, gebruik xs.to, of uploadarchief, dumpjeplaatje.nl ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:32:
Je plaatjes doen het niet, gebruik xs.to, of uploadarchief, dumpjeplaatje.nl ofzo
Thnx .. werkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:13

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wat voor VGA heb je? Heb je de drivers daarvan al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33
Apart, heb hier ook een quadcore, maar met CoD4 helemaal geen problemen verder. Loopt als een zonnetje.
Andere drivers van je videokaart misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HD3850 512MB met driver 9.9 voor Windows 7. Ik heb ook eens nog op XP gespeeld met toen dezelfde drivers als ik met mijn E6600 nog had. In XP heb ik ook hier last van gehad met mijn Quad Core.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de in het menu optie 2 videokaarten aanvinken, ook al heb je er 1 videokaart in zitten.
dan heb je dat probleem niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54

PromoX

Flying solo

Tikje van HSA naar Spielerij - Problemen & Vragen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ De_Hollander

Zoals boven beschreven werkt jouw oplossing niet. Ik weet dat het voordelen kan leveren voor dual en quad cores, maar het stotteren wordt er niet minder van. Als je goed even leest (dank u) zie je ook twee screenshots van de CPU-activiteiten zowel met die optie voor 2 VGA's aan en uit.

Verder geen ideeën meer mensen? Ben ik nou werkelijk de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:32:
Verder geen ideeën meer mensen? Ben ik nou werkelijk de enige?
Geloof het wel ;)

Ik heb dit probleem zelf niet. Ik heb ook een Q6600, met een NVidia Geforce 9800GTX+, en het loopt als de tierelier. Ik heb geen last van schokken of wat dan ook. Ik heb CoD4 gespeeld in XP, en nu in W7, en allebei werkt perfect.

Ik heb vroeger wel soortgelijke problemen gehad bij een erg oude PC van mij. Niet omdat de processor of de grafische kaart niet sterk genoeg was, maar omdat de geluidskaart brak was. Dit klinkt gek, maar het leek er toen op alsof het spel wachte op het geluid. Vandaar deze vraag: wat doet het geluid bij jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Buran_ schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:35:
[...]

Geloof het wel ;)

Ik heb dit probleem zelf niet. Ik heb ook een Q6600, met een NVidia Geforce 9800GTX+, en het loopt als de tierelier. Ik heb geen last van schokken of wat dan ook. Ik heb CoD4 gespeeld in XP, en nu in W7, en allebei werkt perfect.

Ik heb vroeger wel soortgelijke problemen gehad bij een erg oude PC van mij. Niet omdat de processor of de grafische kaart niet sterk genoeg was, maar omdat de geluidskaart brak was. Dit klinkt gek, maar het leek er toen op alsof het spel wachte op het geluid. Vandaar deze vraag: wat doet het geluid bij jouw?
Het geluid doet het perfect .. Heb een X-Fi .. :9 Ik heb nog steeds het idee dat het te maken heeft met mijn QX6700 CPU. Het is een Quad Core ... uiteraard ... CoD4 is op Dual Core geknutseld en ..

Ik heb echt super lekker kunnen spelen met mijn vorige CPU .. de E6600. Toen ik die Quad Core net had, heb ik hem gelijk ingebouwd, zonder OS te herinstalleren. Even opnieuw opstarten en klaar! :) Toen ik CoD4 opstartte was het al raak met dit probleem .. dat stotteren als ik loop, maar wel weer soepel loopt als ik stil sta en met de muis om me heen kijken. Zelfs als ik terug kom naar dat ene plekje waar ik zovaak al ben geweest stottert het nog steeds. Das gek .. hè? Lijkt wat op een oude PC die elke keer opnieuw extures moet inladen waar ik kom en zelfs textures moet droppen met als gevolg dat bij alle plekken per meter verschil weer opnieuw moet inladen en dus stottert. Echt .. SUPER vreemd! Ik haat het, Ik HAAT HAAT HAAAAAaááááaaatthh ..... HET!

Maar goed. Niemand een idee verder? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:12
Ehm een maat van me uit de klas heeft ook quad core en steady 250 fps.

Wellicht een andere windows versie proberen? Of heb je de echte windows 7?
Als het namelijk de beta is zou het een bug kunnen zijn/

[ Voor 32% gewijzigd door thijssie op 28-10-2009 19:23 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joker-nl schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:22:
Ehm een maat van me uit de klas heeft ook quad core en steady 250 fps.

Wellicht een andere windows versie proberen? Of heb je de echte windows 7?
Als het namelijk de beta is zou het een bug kunnen zijn/
De echte legale Windows 7. Ik heb dit probleem ook in XP gehad .. ook ná verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 18:34
Heb AMD Phenom II x3 720 Black Edition @ 3,4 Ghz en ASUS EAH4870 512 mb en helemaal nergens last van onder Vista Ultimate 64 Bit SP2 NL. Dus betwijfel of het aan de cores ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik betwijfel het niet. Waar zou het dan aan liggen? .. Dat ik op 340V netstroom zit? :P
Ik vind het nu eigenlijk alleen maar vervelend dat ik de enige ben, bah! .. ^_^
Pagina: 1