Toon posts:

netwerk op afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of ik hier helemaal goed zit maar ja probeer het maar

Zit met de volgende vraag:
Heb een duivenhok op +/- 5 km van mijn huis staan en wil deze vanuit thuis in de gaten houden.
Wat heb ik hier voor nodig ? wat zijn de alternatieven in deze?

bvd

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
speciaal hiervoor hebben ze 'IP over Avian Carriers' uitgevonden: Wikipedia: IP over Avian Carriers

hehe, nee effe serieus. Staat je duivenhok in the middle of nowhere ?Geef eens wat meer info .. wat zit er tussen het hok en je huis in? kun je telefoon aanvragen op die locatie ? enz...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:31
Heb je direct zicht ? Zo ja, zou je aan een wifi straal verbinding kunnen denken.

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 20:18

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

@hierboven

Volgens mij zijn wifi straalverbindingen niet echt goedkoop. Je zal misschien idd moeten kijken naar een pc daar met modem aansluiting oid

[ Voor 82% gewijzigd door GiantLeap op 25-10-2009 12:19 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat heb je zelf al gezocht wat betreft richtantennes enzo?

[google=wifi km]
http://www.wirelessleiden.nl/

maar 5 km is wel veel... en je wilt genoeg bandbreedte voor video....

en uiteraard in jouw geval

http://www.rfc-editor.org/rfc/rfc1149.txt ;) ;) ;) lol /spuit 11

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 25-10-2009 12:18 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het duivenhok komt in een weiland te staan vlakbij een boerderij
Zat zelf te denken om daar een laptop te plaatsen met een soort dongel ofzo
Wil er 4-5 webcams aanhangen kan dat? zodat ik van thuis kan inloggen en deze kan bekijken ?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Je zou kunnen kijken voor een (2e hands) wireless straalverbinding.

Je hebt eigenlijk nodig:

- 2 x straalantenne
- 2 x wireless bridge (access-point)

Maar bij wireless heb je wel een line of sight nodig bij voorkeur. Een andere optie kan zijn om een ADSL verbinding aan te vragen bij de boerderij of het hok zelf. En dan een VPN tunnel opzetten.

Voor de camera`s zou ik zelf kiezen voor IP cams (Axis,Mobotix,Samsung)

• DukeBox
MHz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:13:
Volgens mij zijn wifi straalverbindingen niet echt goedkoop. Je zal misschien idd moeten kijken naar een pc daar met modem aansluiting oid
Is een pc/modem dan wel goedkoop ? Uiteindelijk zit je ook nog vast aan je 'internet' provider. Zeker met 24/7 4a5 cam's loop je al snel tegen data limieten op.

Ik heb met deze: http://www.lancom-systems...0agn-Wireless.1046.0.html diverse straalvervindingen opgezet, 280Mbit tot een afstand van 800meter.. en 150Mbit tot 6KM.
Tuurlijk zijn ze niet goedkoop (420€), maar dat is een laptop (~500€) met usbdongle + maandelijkse kosten (360€/jaar) ook niet...

Nog een tip, linksys heeft onder de cisco vlag ook hele leuke ip-cams (niet waterdicht maar daar kan je behuizingen voor kopen). De kwaliteit is erg goed, beter dan de instap modellen van axis.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 25-10-2009 12:44 ]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
vodafone biedt nu 20 euro per maand unlimited draadloos aan. 240 per jaar dus.

en als je kunt klussen (moet je wel Line of Sight hebben met je hutje) kun je googlen naar Ronja Twibright.

[ Voor 41% gewijzigd door DrClaw op 25-10-2009 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja zo iets hoorde ik 20 euro per maand
Dat is te doen , als ik een laptop daar neer zet en die abbo van vodaphone
Wat heb ik nog meer nodig , want wil van uit huis inloggen en dan de webcams bekijken
Heb ik daar nog software voor nodig ?

• DukeBox
Hangt een beetje van de webcams af.. houd er wel rekenung mee dat vodafone 20 niet onbeperkt is. Er is nog steeds een fair use limiet.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

Reptile209

- gers -

Wil je 4-5 cams vloeiend en live beeld hebben, of mag het ook één beeldje per cam per halve seconde zijn? Dat laatste scheelt nogal wat voor de bandbreedte en dataverkeer. Zijn je duiven duur genoeg dat je er ook nog eens 1000 euro aan apparaten neer gaat zetten? M.a.w. hoe groot is de kans dat iemand je laptop + cams weghaalt?

Ook niet onbelangrijk: is daar stroom? Zijn er mogelijkheden voor een telefoonlijn, of zit je meteen aan draadloos vast? Heeft de boerderij een internetaansluiting waar je op mee kunt liften?

[ Voor 22% gewijzigd door Reptile209 op 25-10-2009 13:26 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties

Ik wil gewoon vanuit huis mijn eigen pc zeg maar de webcams kunnen bekijken. Denk dat ik er 4 of 5 wil plaatsen.
Stroom is aanwezig anders kan ik ook geen duiven klokken
Op de boerderij is wel internet maar ja wil die mensen er niet mee lastig vallen en 20 euro p.mnd heb ik er wel voor over.
De kans dat het weg wordt gehaald ( laptop webcams is minimaal) het komt er niet speciaal voor beveiliging maar meer voor overzicht zeg maar.

Verwijderd

Is alweer een tijdje geleden, maar hoe heb je dit destijds opgelost?
Pagina: 1