Win 7 X64 Nvidia GTX260 driver problemen

Pagina: 1
Acties:

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Ik heb hiervoor een hele tijd XP gedraaid en heb verder nooit problemen met me videokaart gehad, maar sinds ik Windows 7 (64bit) draai heb ik constant als ik spellen speel fatale crashes. Het hele systeem loopt vast, zie allemaal rare kleuren en blokken in het scherm en geluid blijft hangen en zoomen. De enigste manier is handmatig me computer uit te zetten en opnieuw op te starten gezien die nergens meer op reageert. Hier een voorbeeld van het Windows logboek van zo een vastloper tijdens Half Life 2 of Battlegrounds 2:

Gebeurtenis: 1000 application error:

Naam van toepassing met fout: hl2.exe, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x470c11ae
Naam van module met fout: client.dll, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x4ab1c8af
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x00168d57
Id van proces met fout: 0x94c
Starttijd van toepassing met fout: 0x01ca54d0d2576f54
Pad naar toepassing met fout: c:\program files (x86)\steam\steamapps\XXXXXXXXXXXXXXX\source sdk base 2007\hl2.exe
Pad naar module met fout: c:\program files (x86)\steam\steamapps\sourcemods\bg2\bin\client.dll
Rapport-id: 8bf462a1-c0c4-11de-953d-00218511284a

Ik heb op google proberen te zoeken maar dat wil helaas niets opleveren, ook heb ik de volgende zaken geprobeerd:
- Nvidia drivers (de nieuwste) geinstalleerd ipv degene die standaard met windows worden geinstalleerd.
- Compatibiliteitsmodus aangepast naar windows XP en Vista
- In de schortcut de -win32 parameter meegegeven

Het enigste wat nu verbeterd is, is dat ik eerst ook artifacts had en die zijn nu gelukkig verdwenen. Maar voor de rest heb ik dus helaas nog die keiharde crashes.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 13:48

Releases

Ja maar!

De drivers die nu voor je GTX260 binnen komen na de installatie tijdens de updates zijn de meest recente.
Heb ik gister nog ondervonden, dus zou nu ook nog wel goed moeten staan.

Werkt hier trouwens perfect met die drivers, geen gekke crashes of arti-facts.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is geen overhittingsprobleem van de grafische kaart?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beide games draaien op Halflife 2. Ik vermoed dan ook dat daar ergens de fout zit en niet in je videokaart driver.

Als ik snel even google op "Halflife 2 windows 7" dan zie ik aardig wat resultaten, de 3e hit lijkt ongeveer dezelfde als jij geeft.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• CaVeFiSh
Heb eventjes gechecked:
- Temperaturen zijn in orde, ook onder Load.
- In het topic via google komt er helaas geen oplossing voor mij uit. Toch lees ik wel dat er bij veel spellen een buffer overload optreed met die nieuwste Nvidia driver ( en dan met name bij steam games)

Ik ga dus eventjes vanmiddag proberen een andere driver versie erop te zetten door eerst alle huidige instellingen/drivers te verwijderen en vervolgens de oude erop te zetten.

• CaVeFiSh
Oke het ligt idd niet aan de driver maar aan de Source SDK base van Half Life 2. Ik heb namelijk problemen met alle spellen die hier op draaien. En bij Half life 2 loopt die nu voor de 3e keer precies op het zelfde stukje level helemaal vast. Kan een Admin me topic in de juiste categorie gooien want denk dat het hier niet zo op zijn plaats is?

Pagina: 1