Externe harddisk usb powered

Pagina: 1
Acties:

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik ben opzoek naar een externe harddisk (1tb ongeveer) die dus geen losse voeding meer heeft. Volgens mij bestaan ze gewoon maar ik kan ze gewoon niet vinden kan iemand me de juiste richting insturen?

Ik wil dit graag omdat ik de harddisk via usb op mn computer (boven) wil volgooien met bv films en hem dan makkelijk bij mn mediaplayer (beneden) weer kan aansluiten zonder mn kast van de muur te halen om bij stroomaansluiting te kunnen.

Mediaplayer zit ook via netwerk aangesloten maar als ik dan films probeer upteloaden duurt dat vreselijk lang.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 15:01

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dan heb je een 2,5" schijfje nodig, die kunnen puur USB powered zijn. De 3,5" vreten teveel stroom. Tenzij ze gimmicks hebben zoals dubbele USB ofzo, maar dat lijkt me wel niet. Zoek maar naar het grootste 2,5" schijfje.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Veel plezier met zoeken ;) Je zoekt 2.5" schijfjes, die hebben genoeg aan usb power.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
USB powered zit bij externe schijven zelfs als filter in de pricewatch, dus een beetje overbodige vraag.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zie nochtans geen USB powered als optie in de pricewatch. Maar hij hoeft gewoon op 2,5" te filteren in dit geval.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Een 3,5" schijf power je niet via USB, die hebben gewoon te veel nodig (om over de 12V lijn maar niets te zeggen). 2,5" schijfjes werken perfect over USB, die zijn in principe gemaakt voor laptops, energiezuinig, etc. etc.

Nadeel: ze zijn gelimiteerd aan 500GB op het moment, en in theorie een stukje trager dan hun grotere broers (of je moet 2,5" serverschijfjes pakken, maar die zijn nou weer niet zuinig, waardoor je externe voeding nodig hebt). De snelheid zal door de USB aansluiting echter een stuk minder relevant zijn.

Als je goedkoop wil, is je netwerk mogelijk toch een optie. Bekijk eens waarom het traag is! Ik neem aan dat je bekabeld werkt? 100Mbit zal in theorie je snelheid beperken naar 12,5MB/sec, hoewel dat in de praktijk trager uitvalt. Misschien dat een goedkope gigabit switch een waardevolle investering is, verwacht dan niet automatisch 125MB/sec aangezien de theoretische snelheid 10x hoger, je hardisk is dan een bottleneck, 60MB/sec is dan ineens een realistische snelheid, wat alsnog hoger is dan wat USB zelfs THEORETISCH aankan.

Werk je over WiFi: denk eens over kabels. 54mbit WiFi is zelfs als je op de optimale afstand van 10cm traag. Hoewel je zou denken: 6,75MB/sec is mogelijk, klopt dit niet. Er is een hoop overhead, waardoor 5,4 realistischer is in een optimaal scenario, en aangezien je in tegenstelling tot een draadje niet full-duplex kunt werken, kan je dat nogmaals door 2 delen waardoor 2,7MB/sec je theoretische maximum is. En dan vooral Theoretisch. In de praktijk zul je altijd wát storing hebben, en meer dan 10CM weg zitten van je zender. Gooi er dus een mooi stapeltje signaalverlies (WAT ZEGGIE??), en Vautkontrolu overheen, en je zit aan een leuke 1,8 op een goede dag.

In het kort je opties:
1. Betaal extra voor een 500GB schijfje (schrik niet van de prijs, voor de helft van de grootte zijn 2,5" schijfjes een stukje duurder incluus behuizing dan hun 3,5" broers)
2. Heb je al een bekabeld netwerk: investeer in een leuke gigabit switch
3. Werk je met draadloos: ga een kabel aanleggen, of terug naar 1. Draadloos is vaak niet eens genoeg om een hoog-bitrate 1080P film ongebufferd te streamen.

[ Voor 60% gewijzigd door Umbrah op 25-10-2009 11:09 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik heb er 1 gevonden, 1 TB 2.5 inch van Western Digital
pricewatch: Western Digital My Passport Essential SE 1TB Zwart

kost 170 euro incl verzenden.

of 750 GB

pricewatch: Western Digital My Passport Essential SE 750GB Zwart

kost 130 euro incl verzernden

[ Voor 30% gewijzigd door Brilsmurfffje op 25-10-2009 11:12 . Reden: product toegevoegd ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
Of zoiets ? nieuws: Bitmicro introduceert 2,5" ssd met capaciteit van 832GB
Dacht dat die WD's uit 2 hdd's bestonden.. blijkaar niet, leuke dingetjes.

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 25-10-2009 11:22 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-02 11:57
juist ... hij vroeg 1TB extern, geen-in-de-pc snelheidsmonster SSD

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• DukeBox
Icekiller2k6 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

juist ... hij vroeg 1TB extern, geen-in-de-pc snelheidsmonster SSD
Was natuurlijk ook niet echt serieus bedoeld.. maar ide WD's zijn ook geen 2.5" formfactor, ze zijn veel dikker dus deze oplossing is wel de grootste in de 2.5" formfactor die in iedere externe usb powered enclosure zal werken.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 25-10-2009 11:25 ]

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Die WD komt met diens eigen enclosure... Daar hoeven we ons dus geen zorgen om te maken. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dus de conclusie is, de Western Digital is de beste :) Voor een nog alleszins redelijke prijs

• DukeBox
Ehum.. de beste != de goedkoopste.. ik gok zo dat die bitmicro beter presteerd ;)
Wat ik wel opmaak uit de WD is dat deze over de 500mAh gaat.. dus officieel buiten de USB standaard. Mogelijk gebruikt deze dan meerdere connectoren tegelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door DukeBox op 25-10-2009 13:12 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Umbrah schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:00:
Nadeel: ze zijn gelimiteerd aan 500GB op het moment, en in theorie een stukje trager dan hun grotere broers
Een externe harde schijf die over USB benaderd wordt, wordt toch beperkt door de USB verbinding en de gebruikte chip. Het is dan niet erg dat de harde schijf zelf trager is dan een 3.5" model. Ze zullen nog altijd sneller zijn dan de verbinding.

• MantaMania
Umbrah schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:00:
Een 3,5" schijf power je niet via USB, die hebben gewoon te veel nodig (om over de 12V lijn maar niets te zeggen). 2,5" schijfjes werken perfect over USB, die zijn in principe gemaakt voor laptops, energiezuinig, etc. etc.

Nadeel: ze zijn gelimiteerd aan 500GB op het moment, en in theorie een stukje trager dan hun grotere broers (of je moet 2,5" serverschijfjes pakken, maar die zijn nou weer niet zuinig, waardoor je externe voeding nodig hebt). De snelheid zal door de USB aansluiting echter een stuk minder relevant zijn.

Als je goedkoop wil, is je netwerk mogelijk toch een optie. Bekijk eens waarom het traag is! Ik neem aan dat je bekabeld werkt? 100Mbit zal in theorie je snelheid beperken naar 12,5MB/sec, hoewel dat in de praktijk trager uitvalt. Misschien dat een goedkope gigabit switch een waardevolle investering is, verwacht dan niet automatisch 125MB/sec aangezien de theoretische snelheid 10x hoger, je hardisk is dan een bottleneck, 60MB/sec is dan ineens een realistische snelheid, wat alsnog hoger is dan wat USB zelfs THEORETISCH aankan.

Werk je over WiFi: denk eens over kabels. 54mbit WiFi is zelfs als je op de optimale afstand van 10cm traag. Hoewel je zou denken: 6,75MB/sec is mogelijk, klopt dit niet. Er is een hoop overhead, waardoor 5,4 realistischer is in een optimaal scenario, en aangezien je in tegenstelling tot een draadje niet full-duplex kunt werken, kan je dat nogmaals door 2 delen waardoor 2,7MB/sec je theoretische maximum is. En dan vooral Theoretisch. In de praktijk zul je altijd wát storing hebben, en meer dan 10CM weg zitten van je zender. Gooi er dus een mooi stapeltje signaalverlies (WAT ZEGGIE??), en Vautkontrolu overheen, en je zit aan een leuke 1,8 op een goede dag.

In het kort je opties:
1. Betaal extra voor een 500GB schijfje (schrik niet van de prijs, voor de helft van de grootte zijn 2,5" schijfjes een stukje duurder incluus behuizing dan hun 3,5" broers)
2. Heb je al een bekabeld netwerk: investeer in een leuke gigabit switch
3. Werk je met draadloos: ga een kabel aanleggen, of terug naar 1. Draadloos is vaak niet eens genoeg om een hoog-bitrate 1080P film ongebufferd te streamen.
bedankt voor alle reacties ;)
@flitzer waar zit dan die usb powered in de pricewatch??

Bovenstaande bedankt voor de reactie misschien dan toch eens kijken voor een gigabit switch eens kijken wat dat kost dan zou ik niet telkens hoeven switchen, om eerlijk te zijn wist ik niet dat gigabit sneller of zelfs even snel was als usb 2.0 dus dat zou wel mooi zijn.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
MantaMania schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:13:
[...]
bedankt voor alle reacties ;)
@flitzer waar zit dan die usb powered in de pricewatch??
Pricewatch -> prijzen -> harde schijven extern -> externe schijven -> toon alle filters -> externe voeding -> USB powered
Die pricewatch filters zijn geweldig _/-\o_

Denk er wel aan dat alleen serieuze NASsen sneller zijn dan USB 2.0.
De standaard netwerkschijven van o.a. WD en LaCie zijn veel trager ( zo'n 5 a 6 MB/s ), ondanks de gigabit connectie.
Daarnaast maken ze meestal best veel herrie (geen probleem in bijvoorbeeld de meterkast) en verbruiken ze meer.
Het is dus maar de vraag waarvoor de disk nodig is.

[ Voor 32% gewijzigd door Flitzer op 25-10-2009 13:28 ]

• MantaMania
Flitzer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:22:
[...]

Pricewatch -> prijzen -> harde schijven extern -> externe schijven -> toon alle filters -> externe voeding -> USB powered
Die pricewatch filters zijn geweldig _/-\o_

Denk er wel aan dat alleen serieuze NASsen sneller zijn dan USB 2.0.
De standaard netwerkschijven van o.a. WD en LaCie zijn veel trager ( zo'n 5 a 6 MB/s ), ondanks de gigabit connectie.
Daarnaast maken ze meestal best veel herrie (geen probleem in bijvoorbeeld de meterkast) en verbruiken ze meer.
Het is dus maar de vraag waarvoor de disk nodig is.
ahh nu zie ik hoe het komt ik keek bij harde schijven extern maar als ga je dan nog 1 linkje verder staat ie er wel bij bij 1 stap terug dus niet. ;)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Andere optie:
Koop een extra of universele adapter, zodat je op beide plekken een stroomaansluiting hebt!

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

http://tweakers.net/price...e-1tb-zwart.html#tab:info

1TB harde schijf, USB Powered. Hopelijk heb je er wat aan. (Is alleen wel wat duurder dan 3,5'' schijfjes.)

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38

Umbrah

The Incredible MapMan

panasonies schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:44:
http://tweakers.net/price...e-1tb-zwart.html#tab:info

1TB harde schijf, USB Powered. Hopelijk heb je er wat aan. (Is alleen wel wat duurder dan 3,5'' schijfjes.)
Dat, en verre van standaard compliant. Hoewel het váák goed gaat, trekken deze dingen, zoals eerder aangegeven, meer dan de 'gerate' 500mA van een USB poort. Soms lossen ze dat op door er een 2e plug bij te betrekken, maar vaker gaan ze gewoon buiten de standaard zeilen, wat mogelijk problemen kan geven bij sommige moederborden/apparaten (vooral TV's en goedkope moederborden vinden het heel erg om ineens 800mA over een rated 500mA draadje te moeten gooien, met alle gevolgen van stoppen/gloeidraden van dien)

edit:

Beschrijving in de handleiding van die WD MyPassport Essential:

Powered directly from the USB port on your PC. No separate power supply is needed.
An optional cable is available for the few computers that limit power from the USB port.

Dan zit je dus aan 2 USB aansluitingen, of alsnog een adapter.

[ Voor 16% gewijzigd door Umbrah op 25-10-2009 14:15 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik heb thuis een maxtor schijf, die werkt ook met 2 draadjes, dat werkt echt super. Op alle computers met USB 2.0 High Speed werkt het zonder problemen met 1 kabeltje. anders plug je de andere erbij en dan werkt het ook super. Het werkt dus echt heel erg goed. Dit heb ik zowel op een notebook als op een destop geprobeerd.

• Maggy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-05-2025
In theorie levert een USB poort 0,5A. Mijn externe schijf (zelf samengesteld uit USB huisje plus 2,5" 0,6A schijf) doet het probleemloos op de meeste USB poorten die ik ben tegengekomen. Toch niet alle. Pas op de voorkant van een computer aangesloten, geen spin up. Nog even geprobeerd op een USB poort achterop dezelfde PC: werken.

Mijn nieuwe PC heeft eSATA poorten voor en achter, dus ben ik op zoek gegaan naar een eSATA behuizing. Wat ik in NL kan vinden is belachelijk duur. Op ebay vond ik http://cgi.ebay.com/2-5-U...in_15?hash=item2a034e41c6

Lief prijsje, voorzien van schroevendraaier en extra kabeltje om power uit USB te putten. Jammer van de verzendkosten! Ik heb nog niet gekocht dus als iemand een importeur weet, hou ik me aanbevolen.

http://www.dealextreme.com/search.dx/search.esata heeft soortgelijke huisjes met gratis verzending uit China (ja echt, en hun garantie is zelfs perfect). Maar weer een stuk duurder.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kijk ook in de pricewatch:
http://tweakers.net/price...ESpnTiVEIec3DxutSiQlra-0P
begint bij een euro of 10

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
1TB is al een tijd beschikbaar, alleen WD heeft er een in 2,5"-formaat.
Ik zit erop te wachten dat deze schijfjes breder beschikbaar komen en de prijs gaat dalen om er dan een fileservertje mee te bouwen. Lekker zuinig ;)

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:13

Vis

Ik heb sinds kort de 2,5" Lacie Mobile Disk 500 GB gekocht... Lekker klein en geruisloos!
Heb hem onder mijn Dell 2209WA scherm liggen (dus verbonden aan de 2 USB poorten van het scherm) Ik kreeg er ook 2 kabeltjes bij, en heb ze ook alle 2 erin hangen, heeft dat iets met snelheid te maken? Of puur alleen voor de stroom?

pricewatch: LaCie Mobile Disk 500GB

[ Voor 16% gewijzigd door Vis op 11-12-2009 15:15 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Vis schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:05:
Ik heb sinds kort de 2,5" Lacie Mobile Disk 500 GB gekocht... Lekker klein en geruisloos!
Heb hem onder mijn Dell 2209WA scherm liggen (dus verbonden aan de 2 USB poorten van het scherm) Ik kreeg er ook 2 kabeltjes bij, en heb ze ook alle 2 erin hangen, heeft dat iets met snelheid te maken? Of puur alleen voor de stroom?

pricewatch: LaCie Mobile Disk 500GB
Dit heeft voornamelijk met de stroomvoorziening te maken. Vooral een USB1.0 of 1.1 poort levert niet genoeg stroom, maar USB2.0 wel. Als een poort te weinig stroom levert kan dit in sommige gevallen ook leiden tot een trage gegevensoverdracht en dan is het dus voor de stabiliteit. Maar het usb-stekkertje waar twee kabeltjes samen komen moet in de meeste gevallen gewoon genoeg zijn.
Pagina: 1