Windows 7 activeren met Vista Key

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDaan86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
Hallo,

Zo'n 2 maanden geleden ben ik de trotse eigenaar van de een Samsung laptop R519. Hierbij zat de mogelijkheid om Windows Vista Home Premium up te graden naar de gelijkwaardige editie van Windows 7.

Echter via de site van Samsung kan je pas in December gebruik maken van deze mogelijkheid.
Zo ongeduldig als ik ben, heb ik hier niet op gewacht en alvast via nieuwsgroepen een exemplaar van Windows 7 Home premium Upgrade gedownload en geïnstalleerd.

Maar wat blijkt nu, de Licentie key werkt niet :o .

Meer mensen hier last van of zijn er mensen die hier ook mee te maken hebben en of een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 17:10
Als je de sleutel van je voordeur op je auto probeert werkt dat ook niet, je zal dus moeten wachten tot december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
en terecht dat het niet werkt, je hebt geen geldige key , je kan hoogstens Samsung bellen en vragen wat je moet doen zodat het eerder werkt ! Lijkt me de eerlijkste manier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat je wel kan doen is Windows driemaal re-armen, zo kan je hem 120 dagen gebruiken.
Hoef je dus niet een nieuwe installatie te doen én je kan gewoon de key gebruiken die je in december van Samsung krijgt.
offtopic:
En je weet 100% zeker dat je 'exemplaar van usenet' geen virussen, rootkits of andere troep aan boord heeft?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Of je kan de installatie gewoon "re-armen" tot december (kan 3x volgens mij) en vul je dan de key in en activeer je hem.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDaan86
Ja ok, begrijp het ook wel. Maar moet zeggen dat ik het een beetje jammer vindt van Samsung dat ze daar nog zo lang mee wachten.

Moet maar even bellen naar Samsung, kijken wat ze hier over te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, meer OEM's doen 'lastig' hiermee, HP als meest prominente, maar in feite krijg je van OEM's die zo'n update-plan hebben aangeboden een upgrade versie, met een upgrade key. Hiermee kun je je Vista met behoud van instellingen en programma's upgraden en vervolgens dit met de Windows 7 key activeren.

Je kunt nu 30 dagen genieten van W7, mogelijk dat je kunt re-armen, maar zelfs dat heeft een limiet (als het al werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 22:35
Zoals Anandus zegt. Google even op re-arm, daarmee kan je windows 7, 120 dagen (zonder beperkingen!) uitproberen.

Dan krijg je in december wel je echte key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:27
Als ik hem was zou ik vista weer isntalleren en vervolgens de upgrade disc gebruiken die hij in december ontvangt. Weet hij iig zeker dat er geen rare dingen met zijn van usenet gedownloade exemplaar zijn uitgehaald.

En anders even iemand lief aankijken en een via MSDN(AA) gedownload exemplaar gebruiken en die in december activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDaan86
Ok, dan ga ik dat wel proberen, Bedankt voor alle hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 20:56
Het verschil tussen OEM upgrade en een reguliere upgrade is dat de OEM leverancier een beperking heeft ingebouwd mbt de versie, dus van HP naar HP of van Business naar professional enz.
Iedere versie heeft zij eigen productID en die zit ook in de upgrade. Alle HP edities van Samsung hebben dus dezelfde ProductID key Bij installatie hoef je dan ook geen nummer in te voeren.
Ook zit er een OEM certificate ingebakken
Dit certificaat moet overeenstemmen met de informatie in je BIOS.
De activatie geschiedt dan automatisch offline

Wil je jouw Windows 7 dus activeren dan moet je beschikken over:
Het juiste licentienummer voor W7 HP
Het juiste certificaat van Samsung
Juiste data in de BIOS
Aan de eerste twee zaken is via het illegale circuit vast wel aan te komen, maar een aantal OEM leveranciers heeft nog niet zijn BIOS aangepast. Logisch, want die is alleen bestemd voor degenen die mee mogen doen aan het "gratis" upgradeprogramma.

De versie van MSDNaa is W7 professional retail die gewoon via internet geactiveerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 12:49

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De kans is dus vrij groot dat je je gedownloade variant niet kunt gaan activeren met de gegevens die je later van Samsung zult krijgen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 20:56
Ik wou het niet zeggen, maar ik denk dat die kans 100% is, anders was deze versie al automatisch geactiveerd.
Als één van de 3 genoemde onderdelen ontbreekt is het nl een gewone Windows 7 versie die om een licentienummer en activatie vraagt.
Ik denk nl dat de enige gegevens die je krijgt is een handleiding hoe je moet upgraden en eventueel een downloadlocatie voor de ISO en evt BIOS update en verder geen enkel W7 licentienummer, aangezien deze al in de OEM ISO gebakken zit. Omdat er slimme jongens bestaan die daar het certificaat en W7 OEM licentienummer (productID key) vast wel vanaf kunnen halen denk ik deze ook vast wel ergens ter download zal worden aangeboden compleet met tooltje om ze in een bestaande RTM installatie te bakken. Als je de goede BIOS hebt is deze installatie gelijk aan de upgrade versie.
Blijft over het BIOS. Als die het niet toelaat. Ik zou daar niet zo gauw mee durven experimenteren. Ieder PC typenr. heeft een uniek exemplaar, dus je moet wel heel zeker van je zaak zijn.
Dus wachten tot december lijkt me het meest veilig.

[ Voor 52% gewijzigd door elinx op 26-10-2009 08:54 ]

Pagina: 1