Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met 1 USB apparaat...

Pagina: 1
Acties:

• pj.scholten
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:41
Hallo iedereen,

Mijn probleem...

Ik heb een draadloos toetsenbord&muis met een ontvangkasje wat ik dan in mijn computer moet doen om ze te laten werken. Ik heb er nu ook een Playstation bij die ook gebruik kan maken van deze draadloze toetsenbord&muis, maar dan moet ik telkens het ontvangkasje van de ene naar de ander verhuizen.

Is het mogelijk om ze bij alle twee ingeplugd te kunnen houden ?

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is.

Graag hoor ik van iemand.

Groeten,
Paul

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, dat gaat niet werken.

Of een extra tobo+muis-setje scoren, of blijven ompluggen,

Ey!! Macarena \o/

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, je koppelt de kastjes aan één set toetsenborden en muizen voor een reden (dat niet je buurman vreemd kijkt als jij je muis beweegt), en één kastje op een PS en een PC tegelijk aansluiten regelt je een mooi pakje kortsluiting. Er zijn wel 'dure' oplossingen als switches, waar je fysiek een knop in drukt, en het is omgeschakeld (het KVM switch concept, zonder het V gebeuren, en in plaats van PS/2, gewoon USB). Of dat rendabel is moet echter blijken, het is niet alleen een stuk ongemak, een los toetsenbordje/muis (mogelijk met kabel voor de PC) zijn waarschijnlijk nog goedkoper ook.

• pj.scholten
Is er niet iets mogelijk zoals een USB Splitter ?

Mijn laptop en playstation maken ook gebruik van HDMI en deze heb ik via een HDMI splitter gekopeld. Playstation is A en laptop is B.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Punt is dat HDMI dat gewoon kan, omdat het output is, en USB is dat simpelweg niet.

Maar met een switch, zoals Umbrah al aangeeft, kan het. Maar dan ben je denk ik meer geld kwijt dan een extra setje tobo+muis.

USB-splitten gaat niet werken, omdat je dan 2 aparaten 1 input geeft. Zelfde als 2tv's naast elkaar, en dan 1 afstandsbediening, ze reageren dan beide op het signaal.

Een usb-kvm switch zie ik voor 50 euro staan. Met mini aansluiting, dus heb je nog converters nodig. Denk dat je zo'n 60-70 euro moet reken. Dan moet je alsnog opstaan om de switch over te zetten. Je moet er dan 1 met afstandsbediening hebben. Dan ben je misschien voor een 100 klaar.

Denk dat een 2de tobo-muis-set goedkoper is.

Ey!! Macarena \o/

• pj.scholten
Oke jongens, ik snap het.
Omdat ik rolstoelgebonden ben gaat het niet zo makkelijk om een stekker om te zetten. Het is natuurlijk wel mogelijk, maar het duurt wat langer.

HHMMM... ik ben gek op uitdagingen :D

Bedankt

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Je zou kunnen kijken naar een KVM switch met usb.

Daar dan je toetsenbord en muis op zetten en dan beide met kabels aan je pc en playstation verbinden.

Vaak ken je dan schakelen met een bepaalde toetsencombo.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom koop je niet nog zo'n extra stick ervoor? Afhankelijk welk apparaat je aan hebt en klaar.

Maar bij mijn leverancier hebben ze een ATEN 2-PORT USB 2.0 PERIPHERAL SWITCH. Deze naam haal ik van mijn leverancierwebsite af. En daar kan je mee switchen.

Mijn ervaring met Belkin vroeger was een ramp maar het kan beter zijn geworden.

[ Voor 17% gewijzigd door itsalex op 25-10-2009 11:50 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• pj.scholten
Ik had even in de kast gekeken en vond nog een receiver.
Deze heb ik aangesloten op mijn playstation en alles werkt.

Dank voor de hulp
Pagina: 1