Oi. Ik heb een MSI Wind U100 (de eerste). Daar zit een 5400rpm 80GB schijf in van WD. Ik heb deze geupgrade met een 500GB Seagate momentus 5400.6 met de G-force protection. Het viel me meteen op dat deze meer herrie maakt. Eerst hoorde ik de HD niet, nu hoor ik een ruisend geluid dat ik als vervelend ervaar. Ik zit te denken om de WD Scorpio blue van 500GB te kopen en deze in plaats van de Seagate erin te stoppen, maar heeft dit wel zin vraag ik me af? Is het zo dat een 500GB hard drive altijd meer herrie maakt dan eentje van 80? Kan het zijn dat deze een stootje heeft gehad tijdens transport of zo, want notebook hard drives zijn meestal stil dacht ik...
Geluids productie licht aan vele dingen. Snelheid en aantal platters zijn de meest bekende.
Ook zou je eens kunnen kijken of je via Seagate speciale software de HD in een soort "silent mode" of hoe ze het ook noemen (verschild per fabrikant) kan activeren.
Dit houd in dat de schijf niet constant blijft draaien op maximum snelheid maar uit zichzelf eerder langzamer draaien gaat. En dus als resultaat minder "ruis" zal produceren.
Ik zou eens goed op de specificatie pagina's kijken in vervolg voordat je een nieuwe schijf koopt. Hier staan vaak de decibellen wel genoemd door de fabrikant. En dit moet je dan met je huidige schijf vergelijken. Of in jouw geval misschien beter met de schijf die je er het eerst in had omdat dit je prettiger aan de oren was
Ik wens je in ieder geval succes met het bestrijden van je geluids probleempje
Ook zou je eens kunnen kijken of je via Seagate speciale software de HD in een soort "silent mode" of hoe ze het ook noemen (verschild per fabrikant) kan activeren.
Dit houd in dat de schijf niet constant blijft draaien op maximum snelheid maar uit zichzelf eerder langzamer draaien gaat. En dus als resultaat minder "ruis" zal produceren.
Ik zou eens goed op de specificatie pagina's kijken in vervolg voordat je een nieuwe schijf koopt. Hier staan vaak de decibellen wel genoemd door de fabrikant. En dit moet je dan met je huidige schijf vergelijken. Of in jouw geval misschien beter met de schijf die je er het eerst in had omdat dit je prettiger aan de oren was
Ik wens je in ieder geval succes met het bestrijden van je geluids probleempje
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Verwijderd
De specificaties van fabrikanten zijn vaak nauwelijks te vergelijken omdat die er vaak allemaal een andere meetmethode op na houden. Daarom is het vaak verstandig om naast de cijfers die de fabrikanten opgeven reviews te checken die verhalen over het geluid. Op zich hoeft de ene schijf van 5400 rpm niet meer herrie te maken dan de andere, maar het verschilt echter nog wel eens per merk en daarom zijn reviews vaak nuttig.LogiForce schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 03:06:
Check de reviews van jouw schijf nog eens en als je echt denkt dat 'ie meer geluid maakt dan hij zou moeten doen is dat reden voor een RMA. Zo niet dan heb je nog kans hem te ruilen als je binnen je 7 dagen bedenktijd zit, anders zul je er aan moeten wennen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 05:04 ]
In de reviews wordt ie juist geprezen om hoe stil ie is. Ik heb dit geluid ook nooit echt eerder gehoord uit een notebook eerlijk gezegd. Het is niet echt hard, maar de toonhoogte is op de een of andere manier gewoon heel irritant. Ik erger me er kapot aan.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 05:01:
[...]
De specificaties van fabrikanten zijn vaak nauwelijks te vergelijken omdat die er vaak allemaal een andere meetmethode op na houden. Daarom is het vaak verstandig om naast de cijfers die de fabrikanten opgeven reviews te checken die verhalen over het geluid. Op zich hoeft de ene schijf van 5400 rpm niet meer herrie te maken dan de andere, maar het verschilt echter nog wel eens per merk en daarom zijn reviews vaak nuttig.
Check de reviews van jouw schijf nog eens en als je echt denkt dat 'ie meer geluid maakt dan hij zou moeten doen is dat reden voor een RMA. Zo niet dan heb je nog kans hem te ruilen als je binnen je 7 dagen bedenktijd zit, anders zul je er aan moeten wennen.
Maandag maar even terug dan maar, hopelijk zijn ze een beetje coulant bij de klantenservice.
Verwijderd
Haal dan ook die reviews aan als argument dat dit volgens jou niet is zoals het hoort te zijn. Maak er geen 'ik vind de schijf te luidruchtig' van maar een 'de schijf is luidruchtiger dan hij normaal zou moeten zijn (zie bron X en Y)'. Dan laat je zien geïnformeerd te zijn en is het minder een kwestie van mening maar meer een probleem.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:03:
Maandag maar even terug dan maar, hopelijk zijn ze een beetje coulant bij de klantenservice.
Succes!
Ik heb em omgeruild (geen probleem bij Alternate, goede service!) voor de WD. Enorm verschil. Echt merkbaar stiller. Ik blijf gewoon bij WD vanaf nu, elke keer als ik iets anders probeer, bevalt het gewoon minder goed.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 01:53:
[...]
Haal dan ook die reviews aan als argument dat dit volgens jou niet is zoals het hoort te zijn. Maak er geen 'ik vind de schijf te luidruchtig' van maar een 'de schijf is luidruchtiger dan hij normaal zou moeten zijn (zie bron X en Y)'. Dan laat je zien geïnformeerd te zijn en is het minder een kwestie van mening maar meer een probleem.
Succes!
Pagina: 1