[Windows 7] Geen 5.1 audio via spdif

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30
Tweakers,

Ben sinds vandaag overgestapt van XP naar 7 en ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom.
Als ik HD media afspeel krijg ik geen 5.1 geluid maar stereo. (externe versterker).

Ik heb in principe alles gedaan wat je moet doen, dus in het AC3filter instellen dat het output formaat "As is" moet zijn en dat SPDIF enabled is.

In XP werkte het altijd op deze manier, hebben jullie tips?

Heb een 790 chipset en een AMD x2 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
procyon schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 01:37:
Tweakers,

Ben sinds vandaag overgestapt van XP naar 7 en ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom.
Als ik HD media afspeel krijg ik geen 5.1 geluid maar stereo. (externe versterker).

Ik heb in principe alles gedaan wat je moet doen, dus in het AC3filter instellen dat het output formaat "As is" moet zijn en dat SPDIF enabled is.

In XP werkte het altijd op deze manier, hebben jullie tips?

Heb een 790 chipset en een AMD x2 processor.
Zou gewoon moeten werken, mits je geen hdmi gebruikt, bij hdmi krijg ik het ook niet voorelkaar om 5.1 erop terkijgen(radeon 3000 en 4000 series), via toslink weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30
Ik maak gebruik van HDMI voor het beeld én Toslink voor het geluid.
Het geluid werkt ook gewoon echter geeft hij geen ruwe data door. (dus geen DD en DTS).

Stereo geluid krijg ik dan wel weer.

Ik kan het ook nergens instellen lijkt het, heb de nieuweste drivers van AMD geinstalleerd.
(790 chipset)

Zijn er mensen met dezelfde chipset die dit wel werkend gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
In het Sound en Recording menu in het Control Panel zitten ook nog wat opties met betrekking tot DTS en dergelijke, misschien moet je daar nog wat instellen? Daar kon je ook nog DTS signalen testen, zodat je zeker weet dat je DTS uitstuurt.