Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Hey y'all!

Ik heb pasgeleden twee König Wireless Lightguns gekocht voor m'n PS2.
Deze om precies te zijn: pricewatch: Konig Wireless Light Gun Zwart, PlayStation 2

Lekker een potje Resident Evil Dead Aim spelen, dacht ik.
Naja, niet echt heel relaxed dus. Handeltje aangesloten (PS2 connector, USB en composite sync), paar oplaadbare 2000mAh GP NiMh batterijen er in en spelen maar.
Bij het opstarten moest er al gecalibreerd worden en ging niet in één poging. Twee of drie pogingen om alles goed te krijgen.
Daar na aan het spelen slaan, maar bij de eerste keer dat ik moest gaan schieten was de calibratie alweer screwed up. Dus snel het menu in gedoken, hercalibreren en weer verder.
Midden in het afslachten van een paar zombies zelfde euvel, en het probleem blijft zich steeds voor doen.

Wat ik al geprobeerd heb:
-Alkaline batterijen ipv oplaadbaar (sja, misschien krijgt de sensor niet genoeg prik?)
-Dichterbij gaan zitten. Nu ongeveer 1 meter, en tussen sensor en scherm wss een halve meter als ik m'n arm strek. Iets verbetering wbt accuratesse.
-Spel starten in 60hz NTSC ipv 50hz PAL. Geeft iets beter resultaat, maar nogsteeds veel calibratie uitval.
-2de Gun op eerste reciever, zelfde verhaal
-compleet 2de set, zelfde verhaal.
-Wireless channel 1 en 2 geprobeerd
-TL verlichting uit, no change (reflecties op het scherm ofzo?)

Ik ben het dus even een beetje kwijt... wat is hier aan de hand?
Iemand enig idee?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 09:14
Speel je op LCD? Werkt dit principe op LCD? (Heb ooit eens ergens gelezen dat die dingen het daar niet op doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Shivan_20 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 00:27:
Speel je op LCD? Werkt dit principe op LCD? (Heb ooit eens ergens gelezen dat die dingen het daar niet op doen)
Nee, gewoon een CRT TV ;)
Op een LCD zou je helemaal niks moeten kunnen, zelfs de calibratie lukt dan niet omdat deze guns de scanline refreshes zien en synchroniseren met het videosignaal. LCD update in 1 keer en heeft geen scanlines.

Bij mij gaat het eventjes goed en dan issie de calibratie weer kwijt.
Alsof hij de synchronisatie kwijt is ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 25-10-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Mischien zijn ze gewoon allergies voor je tv? Heb je het al op een andere geprobeerd?
Lijkt mij dat dit spul het gewoon goed moet doen.
Of je hebt gewoon een bad batch defecte paffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Ik zou het bijna denken ja...
Vandaag zusje maar even vragen of ik haar TV even mag gebruiken.

Heb nog een ander lumineus idee, want ik zat nog even plaatjes van Sony's eigen GunCon2 te bekijken en die hebben alleen USB en videosync. Ik heb op mijn GunCons (die zowel PS1, PS2 als Xbox doen) met de PS2 controllerplug, USB en videosync aangesloten. Ik denk dat de controllerplug en USB zitten te strijden om macht over de reciever van m'n Gun en zodoende dus steeds dat ding resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
Ik heb de zelfde issue gehad met wireless guns. werken voor geen meter.
Ik heb nu zelf de beretta black edition. illegaal omdat het replica zijn van een echte beretta.
beste lightguns ever. zijn van trustmaster. met snoer maar wel heel veel snoer.

Ik gebruik de gun dan wel niet meer, geen crt tv meer en geen ps2 meer.
maar verkopen is lastig omdat de advertenties worden verwijderd. hehe

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/4133571VZBL._SL500_AA280_.jpg

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Op basis van JunkieVirus' bericht heb ik maar een setje wired pistolen aangeschaft.
De sync issue is opgelost, maar ik moet nogsteeds pal voor het scherm zitten met het pistool op zo ongeveer een halve meter.

Issue was ook al stukken minder toen ik de PS2 plug van de wireless pistolen niet aangesloten had btw.
Maargoed, ik denk echt dat het aan m'n TV ligt. Binnenkort de TV van zusje maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27

Grannd

da Granndest

Ik heb vroeger heel veel Time Crisis 2 en 3 gespeeld met een Scorpion 3 op de PS2

Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.goldenshop.com.hk/AI-trad/psx2hard/image/scorpion3.jpg

Wat ik me wel kan herinneren is dat je je pistool op precies dezelfde plek moest houden, als je dus even ging verzitten en je pistool dus vanuit een andere hoek op het scherm richt dan klopte de calibratie niet meer, en dat verschil wordt alleen maar steeds groter hoe verder weg je van het scherm zit.
Maar ik vind nog steeds de CRT manier van lightguns beter dan die van tegenwoordig bij Time Crisis 4 zit met die 'Wiimote' manier, ik moet dan constant minstens 2 keer schieten zodat ik na het eerste schot kan corrigeren en beter kan mikken.
Pagina: 1