Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dramatisch lage FPS bij GTA IV op Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Gatheraars.

Toen ik me gisteren het spel Grand Theft Auto IV aanschafte, bleek het spel enorm traag te gaan. Ik heb het spel opzij gelegd, en deze middag ben ik mogelijke problemen en oplossingen gaan zoeken.

Ik heb alle drivers geherinstalleerd, GTA IV en RockStar volledige toegang gegeven door mijn Firewall, alle grafische instellingen en op het laagst gezet, en ja hoor, het werkt! Ik heb nu ongeveer 2 FPS meer...

Ik heb de eerste 'missie' proberen te spelen. Rijden met die auto is dus onmogelijk. Pas drie seconden nadat ik op het knopje heb gedrukt, geeft het wiel enige tekens van beweging.

Hier maar even alle informatie die ik van vinden, andere dingen heb ik geen idee van waar ze staan.

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium
Processor: AMD Athlon(tm) 7850 Dual-Core Processor 2.80 GHz
RAM: 4,00 GB
Type computer: 32-bits besturingssysteem
Vrij geheugen op C-schijf: 339 GB

Zowel de game als Vista zijn legaal en geactiveerd. Ik ben bijna ten einde raad en hoop hier een oplossing te kunnen vinden. Als een van mijn computer-ingewanden mogelijk niet goed is, heb ik hier geld voor over, maar laat me alsjeblieft geen overbodige dingen kopen. ;)

Nog een detail, het haper-probleem heb ik bij geen enkele andere game, en ook het beeld ziet er bij andere games goed uit.

Huggles,

QuasiBelgium

Verwijderd

Welke videokaart heb je?
Je zult toch een aardig stevig kaartje moeten hebben om dit spelletje te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het wist zou ik het zeggen, ik heb er zo goed als geen verstand van. Waar kan ik dat beestje ergens vinden?

Verwijderd

Met PC wizzard kan je dat piekfijn bekijken:
http://www.softpedia.com/...elease-Download-7769.html

Maar ik ga er van uit dat je gewoon een te kleine videokaart hebt.
Om GTA IV te spelen heb je minimaal een 256 MB Nvidia 7900 / 256 MB ATI X1900 nodig.
Aanbevolen word 512 MB Nvidia 8600 / 512 MB ATI 3870.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

GTA heeft inderdaad een redelijke kaart nodig, maar het spel is ook erg CPU intensief. De 7850 kan ik niet vinden, maar de Athlon X2 250 (die 3Ghz is ipv 2,8) staat hier onderaan in de lijst wat betreft GTA4 perfomance.

Waar je je videokaart vindt? Via software, door de kast open te maken of op het lijstje van de fabrikant te kijken. Of je gaat gewoon naar 'Can you run it?', kiest GTA4 en je krijgt meteen te horen welke onderdelen van je pc onder de maat zijn voor GTA4. Dan krijg je ook meteen je videokaart te zien.

Verder is de rol van Vista in dit alles nogal klein of niet relevant. De topictitel is dus enigszins gek.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we snel weten of ik het kan runnen. Indien niet, ga ik maandag richting computerwinkel.

EDIT: Bij minimum krijg ik overal groene V'tjes. Bij recommended staat er inderdaad dat de videokaart niet goed is.
Recommended: 512MB NVIDIA 8600+ / 512MB ATI 3870+
You Have: GeForce 8400 GS

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 22:50 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een 8400 is inderdaad erg mager voor zo'n zwaar spel. De 8600 is ook geen zware gamerskaart, en ook niet duur, maar hij haalt toch bijna 3x zoveel frames als een 8400: benchmarks.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 21:57
Zelf zie ik dat de combinatie van jou systeemspecificatie niet echt top is voor GTA IV.

Je hebt 4GB aan ram zegt je maar met een 32-bit systeem. Dit houdt dan ook in dat je nog maar 3,5 GB over houdt omdat 32-bit systeem niet meer geheugen kan toekennen.

Daarnaast draai je Vista wat niet bekend staat als het meest beste gamesysteem. Ik zou dan eerder XP nemen.

Verder is je videokaart tot zekere hoogte gedateerd. Ik zou zelf echt minimaal een GTX kaart nemen van Nvidia of een 4800 of 5800 serie van ATI.

Daarnaast zou je CPU wat laagjes kunnen zijn voor de game. Maar dat weet ik niet zeker.

Als laatste zou ik ook zeker nog kijken of alle drivers up2date zijn. Vooral wat betreft drivers voor videokaarten die nogal beinvloedbaar.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
Bon, vandaag nieuwe videokaart gaan halen; die vent heeft me er eentje van 200 euro aangesmeerd, maar hij is runt wel top nu; de NVIDIA GeForce GTS 250. Bedankt voor de hulp, en de handige links!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:40:
Bon, vandaag nieuwe videokaart gaan halen; die vent heeft me er eentje van 200 euro aangesmeerd, maar hij is runt wel top nu; de NVIDIA GeForce GTS 250. Bedankt voor de hulp, en de handige links!
Echt, 200 euro :o ? Misschien dat je hem nog kan inruilen, want voor dat geld koop je een HD5850, welke ongeveer gelijk is aan een GTX285. En anders: geniet er gewoon van ;).

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:21
Spijtig dat je het niet eerst gevraagd hebt.. Belgische winkels zijn gemiddeld veel duurder dan Nederlandste webshops. Die GTS 250 kan je voor een 100tal euro vanuit Nederland naar België laten versturen.. (Zie ook de Pricewatch)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Malantur heeft gelijk, internetwinkels uit andere landen zijn goedkoper dan NL winkels
Pagina: 1