Welke netbook (accuduur, evt. zonder OS)

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

• Coiler
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12 12:50
Ik ben sinds een paar dagen op zoek naar een netbook (of eventueel laptop).
Nou valt mij in de eerste plaats op dat er weinig te vinden is zonder OS (zijn wel een aantal sites maar daar zijn de netbooks weer duurder)

Ik wil voor mijn werk/school/reizen graag iets hebben.
De voornamelijke punten voor mij zijn:
- Accu duur (vergeet nog wel eens iets op te laden)
- Zonder OS (Ben een linux fan en kan dat makkelijk zelf installeren)
- Optie tot uitschakelen touchpad (Vreselijk irritant als je aan het scripten bent dat hij per ongeluk ergens klikt)

Verder hoef ik er eigenlijk geen games/zware applicaties op te draaien ik besteed mijn tijd voornamelijk aan scripten of typen in programma's als word/excel (jaja de linux varianten...)

Opslag van boven de 50GB is goed genoeg, heb toch een externe HDD tot mijn beschikking.

Ik zoek naar een maximum van zo'n € 400,-

Een goede kandidaat die ik gezien heb is de Asus EEE PC 1101HA waar jammer genoeg weinig reviews over zijn en volgens mij het touchpad niet van kan worden uitgeschakeld.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze netbook of andere netbooks die hieraan voldoen?

Groetjes,

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie [NBBG] Special: Netbook oktober 2009, [Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 6 en Het Algemene Netbook topic. Als je de zoekmachine gebruikt kun je verder gemakkelijk topics vinden met gebruikerservaringen :) .

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 24-10-2009 23:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.