Toon posts:

Raid array maken (Dell Poweredge 2600)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

sinds kort ben ik eigenaar van een Dell poweredge 2600 met daarin een in raid controller waaraan 6 scsi harde schijven hangen, nu zit ik met het volgende probleem.

Ik ben nu uren bezig geweest om het juiste menu te vinden om een raid array te maken maar ben er nu achter dat het menu wat ik nodig heb waarschijnlijk niet werkt.

Zodra ik de server start heb ik 3 opties, Niks doen waarna de server al zijn schijven gaat detecteren en vervolgens vraagt of ik de lsi logics utility manager wil starten met ctrl+a ( Mijn hoop ging hier naar uit, Helaas)

F2 voor bios en F10 voor utility mode

Nu had ik gehoopt dat ik het zou vinden in utility mode echter kan ik deze niet starten want als ik dat probeer krijg ik een foutmelding die zegt "utility partition not available" Nu snap ik wat dat betekent maar tegelijkertijd heb ik geen flauw idee meer hoe ik in hemelsnaam in een menu terecht kom waar ik de schijven in een raid array kan configureren.

ik hoop dat jullie me bij dit probleem kunnen helpen, bij voorbaat dank

Ps, sorry voor mijn spelfouten

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:30

Tys

Arrays kan je aanmaken in de LSI Utility Manager. Dus CTRL+A.
De Dell Utility partitie is misschien niet beschikbaar, maar dat staat er volkomen los van.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me eerlijk gezegd heel sterk dat ik die zou kunnen aanmaken in die LSI Uitility Manager want dat zou eigenlijk betekenen dat ik er de hele tijd overheen heb gekeken , echter als het wel zo is heel erg bedankt natuurlijk en dan ga ik me nu in een hoekje schamen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens over dat menu heen gekeken maar ik kan toch met enige zekerheid zeggen dat het in dat menu niet gaat lukken

Edit:

Ik heb eens verder gezocht en er schijnt nog een toetsencombinatie mogelijk te zijn namelijk Ctrl+M
Hiermee zou ik in een Raid controller bios moeten komen alleen helaas werkt deze niet

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 22:54 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In het geval van de Dell Perc5i (LSI) controllers is het de toetsencombinatie CTRL+R, probeer deze eens zou ik zeggen. Maar zoals Tyson reeds aangeeft denk ook ik dat je in het LSI Utility Manager moet zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 25-10-2009 05:16 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:30
Volgens mij is LSI voor de normale SCSI aansluiting(en) en niet de RAID.
Het zou kunnen zijn dat de BIOS van de RAID controller uit staat in de BIOS van de server zelf.
Heeft Dell niet net zoiets als SmartStart van HP, misschien zou je daarmee de RAID controller kunnen bereiken en configureren.

Verwijderd

Topicstarter
@ Dune

Ik denk dat het een perc4 controller is , maar ik heb het toch even geprobeerd helaas nog geen resultaat.

@ Peterpan
Ik heb nog even gekeken in de bios van de server zelf daar staat echter niks in over het inschakelen van een riad bios of zelfs iets in die richting. Ik geloof echter wel dat dell een soort van configuratie cdtje heeft gemaakt , Openmanage Server Administrater. Ik heb deze gedownload en ga hem nu even op een cdtje zetten en dan ben ik benieuwd

Edit CD was nutteloos , weet inmiddels wel met zekerheid te zeggen dat het om deze adapter gaat, LSI Logic 1020/1030 ULTRA320 SCSI

Edit 2 ik heb ook nog een corresponderend artikel gevonden engels helaas en ook hier geen antwoord
http://www.experts-exchan...e/Servers/Q_23078387.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 10 minuten geleden kreeg ik ineens het idee om eens in de kast te kijken of er geen kabeltje los hing goede keuze want zodra ik de kast open deed viel er een memory module op men schoot , Blijkt die natuurlijk van de raid controller te zijn. Probleem oplgelost in bios verscheen menu om raid aan te zetten en nu ben ik hem aan het configureren in een perc bios (ctrl+m)

bedankt allemaal topic kan dicht
Pagina: 1