Videorecorder tweaken

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb een Philips VR200 videorecorder (VHS)
Leuk dingetje....alleen de verlichting van het display is kapot en dat is niet erg handig.
Dus ik heb dat ding 'ns opengemaakt, gekeken of er iets te zien valt, losse draadjes ofzo...niet dus.
Ik kon wel het hele printje eruit halen waar het display op vast zit.

Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar precies zo'n zelfde printje, waarvan het display het nog wél doet.
Ik heb dat printje en het front van de videorecorder ff gescand,
Als er iemand is die een video heeft van Philips, Aristona of Erres waarbij de knoppen precies op dezelfde plek zitten, of iemand die mij aan zo'n printje kan helpen, wil die dan contact met mij opnemen? zou ik erg tof vinden!
Ik weet nl. niet hoe ik de verlichting anders kan maken

plaatjes:
http://rozestep.cjb.net/~got/vid01.jpg
http://rozestep.cjb.net/~got/vid02.jpg
http://rozestep.cjb.net/~got/vid03.jpg

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
helemaal niemand?
geen knutselaars hier? :'(

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Volgensmij zitten er op deze displays helemaal geen verlichting, dat word dus een beetje lastig. Het enige wat je denk ik kunt doen is de voedingspanning checken en anders dus proberen een nieuwe module te pakken te krijgen (misschien bij Phillips zelf...?).

De controller kan ook kapot zijn. Deze ligt zo tezien onder de display?
Kun je er zelf geen spanning opzetten (als die er al niet opstaat, en dan een paar pinnetjes verbinden? Heb ik zelf een keer gedaan met een oude videorecorder (gewoon proberen wat'ie doet). Dan kun je misschien zien of het aan de controller ligt.

Misschien kun je her wat mee, maar wel op eigen risico! (voor dat "gewoon proberen")

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
sorry, pas weg gegooit

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
tja, hij "brandt" groen, hij schijnt alleen een beetje licht links en rechts, maar in het midden dus gewoon zwart...onleesbaar
hij knippert af en toe wel zo maar ineens,dus het lijkt op een los contact ergens....
maar aangezien ik er vrijwel niks vanaf weet, ga ik niet zomaar met al die contactjes lopen kloten enzo
ik kan er ook wel mee naar de KTV service, maar dan wordt het meestal zo duur dat ik net zo goed een nieuwe video kan halen

edit:
ik heb ook geprobeert om alleen dat blok met de cijfers enz. eraf te halen, maar die zit aan de print vastgesoldeerd (aan de onderkant)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 17:06 schreef hilbren het volgende:
sorry, pas weg gegooit
dan heb je zeker de afstandbediening ook weggepleurt. die heb ik ook niet meer

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Als ik dat zo hoor heeft hij de geest al wel gegeven.... Jammer joh, vervanger zoeken.

Ik weet niet precies hoe deze schermpjes werken maar volgens mij zijn het een soort van electroden onder een speciale atmosfeer (het is toch een glazen, op één punt dichtgesmolten, kastje?) zitten.

Een neon of TL-lamp is op een gegevn momen ook op.... :(

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

volgens mij is t een zogenaamde "charlie"
dat is t loopwerk wat erin zit ik heb 3 vr 6870 hifi recorders allemaal opgeknapt (zat in t werk namelijk kun je t schermpje zelf even scannen misschien heb ik hem voor je .
gr

jakob buitenhuis
(8>

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
Op zondag 04 maart 2001 19:01 schreef dreeke het volgende:

[..]

dan heb je zeker de afstandbediening ook weggepleurt. die heb ik ook niet meer
jawel die heb ik nog, ik bewaar alle afstandsbedieningen, daar kan ik m'n wekker mee uitgooien (die zapdoos is nog heel)
Pagina: 1