Dualboot windows 7 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naurelen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11-2021
Onlangs heb ik windows 7 geinstalleerd op een aparte partitie naast XP en de dualboot doet het niet. Vanuit verschillende guides heb ik gelezen dat als je eerst XP installeert en daarna windows 7 dat de dualboot het automatisch moet doen.

Zoals het er nu voor staat zie ik geen bootmenu bij het opstarten en dan start xp op. Met de installatie cd start windows 7 op.

Waar kan het probleem aan liggen, en/of bestaan er aparte programma's waarbij je zelf een dualboot kunt instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naurelen schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:21:
Onlangs heb ik windows 7 geinstalleerd op een aparte partitie naast XP en de dualboot doet het niet. Vanuit verschillende guides heb ik gelezen dat als je eerst XP installeert en daarna windows 7 dat de dualboot het automatisch moet doen.

Zoals het er nu voor staat zie ik geen bootmenu bij het opstarten en dan start xp op. Met de installatie cd start windows 7 op.

Waar kan het probleem aan liggen, en/of bestaan er aparte programma's waarbij je zelf een dualboot kunt instaleren?
Met toolkit voor windows7 kun je dit vast oplossen.
Daar zit een boot manager in. :)
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naurelen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11-2021
Met die toolkit is het niet gelukt.

Echter er zit bij de installatie cd van Windows 7ook nog een repair optie erbij, waarbij je kunt kiezen dat hij het opstarten repareert. En dan werkt de dualboot weer.