pci mass storage controller - oooh ja?

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:19
Ik heb net een nieuwe pc en ben nu alles wat aan het installeren. Bijna alle hardware is door win98se gevonden op 1 na.

Bij onbekende apparaten staat:
pci mass storage controller.

wat zou dat moeten zijn?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
HPT366 / HTP368 /HPT370 IDE controller? Je hebt waarschijnlijk een Abit moederbord, of niet? Iets meer info graag!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja klopt, dat is de Highpoint Controller. Je moet hem installeren met de floppy die er bij hoort of de nieuwste drivers even van de Abit site plukken.

• Artcore
  • Niet online
Kijk eens aan, hier staan de nieuwste drivers:
fae.abit.com.tw/eng/download/dldriver.htm

• Tim Schuhmacher
nee het is een asus (a7v133)
maar ik heb wel een boekje met cd erbij.
Dus als ik de
'pci mass storage controller' ga bijwerken en driver op die cd ga zoeken, komt het wel goed, toch?

• Artcore
  • Niet online
Ik denk het wel. Gewoon ff zoeken naar Highpoint drivers ofzo, of Windows zelf laten zoeken op de cd.

• Tim Schuhmacher
bedankt in iedergeval - zal het wel even proberen.

toetsenbordvraagje: wat is de meest gebruikelijk taalinstelling?

engels(vs)
nederlands(standaard)

vraag niet hoe het kan maar hij staat nu op braziliaans dus dat moet anders.

wil graag dat apestrofe ' direct worden weergeven en niet pas als je een volgende toets indrukt. en ook niet dat een e na " dit oplevert ë.

• Frank Timmer
In dat geval heb je een Promise (RAID) controller, drivers staan wel op je mobo-CD of op de site van Asus!

Verwijderd

Taaal Nederlands, Lay-Out VS-Internationaal.

• Tim Schuhmacher
voor de taal: bedankt.

Helaas vind zelf windows niets op de cd, maar als ik blader op de cd en de volgende map aanwijs:
D:\Promise\Raid0\Win9x-ME
worden er geen juiste drivers gevonden
maar in de volgende map wel:
D:\Promise\ATA100\WIN95-98

Is dat de goede?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde mobo en dat is inderdaad de goeie

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 04 maart 2001 15:09 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
voor de taal: bedankt.

Helaas vind zelf windows niets op de cd, maar als ik blader op de cd en de volgende map aanwijs:
D:\Promise\Raid0\Win9x-ME
worden er geen juiste drivers gevonden
maar in de volgende map wel:
D:\Promise\ATA100\WIN95-98

Is dat de goede?
de promise controler staat via jumpers ingesteld als raid of als gewone controler standaart als gewoone dus moet je hiervoor u100 drivers gebruiken
als je raid wilt moet je eerst de jumper aanpassen voor raid insteling en dan de raid driver installeren

lees moederbord boekje

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Tim Schuhmacher
tnx!

Verwijderd

Dit is niet lullig bedoelt hoor, maar als je in bezit bent van een raid mainboard wat aardig tweakotine is dan weet je toch ook zelf wel wat voor drivers je nodig hebt?
Als je nou eerst ff ut boekje van je mainboard erbij pakt en kijkt wat voor raid chipset er op dat ding zit, dan op de site van de fabrikant kijkt voor de nieuwste drivers dan komt alles dik in orde.

ciao

• Tim Schuhmacher
nou laat ik het zo zeggen, ik ben nou niet echt thuis in de moederborden.

ik wou een amd 1200 en in de winkel was er maar 1 moederbord dat er geschikt voor was.

verder heb ik het boekje wel doorgelezen, maar er wordt dan met weet ik wat voor termen rond gegooid, dat ik het maar knap vind dat het nog werkt ook... :)

maar 'raid' waar dient dat voor?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

je kan hem voor 4 extra ide devices gebruiken dus met de via chip 8 in totaal je kan 4 devices op een eigen lint zetten
of je kan 2 of 4 gelijke hd in raid 0 zetten waar het eigenlijk om gaat voor zeer sneller HD transferrates maar is iers voor tweaker, workstaion en video editors
voor normaal gebruik niet echt nodig.

ik heb er ook 'n SCSI controler bij dus kan 4 en 4 en 7 devices er in zetten maar heb er de ruimte niet voor met DV studio met 2 EDI en 3 SCSI Devices.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Tim Schuhmacher
ja ik heb net ook even de search gecheckt.

2 hd op die raid en dat 2x zo snelle doorvoor krijgen.

• Frank Timmer
Op zondag 04 maart 2001 15:37 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
ja ik heb net ook even de search gecheckt.

2 hd op die raid en dat 2x zo snelle doorvoor krijgen.
Dat is puur theoretisch, het voordeel is voor de gemiddelde gebruiker 10-20%, als je echter veel werkt met grote bestanden (video-editen enzo) dan kan het voordeel groter worden.

• Tim Schuhmacher
niet voor mij weg gelegd..

maar ik heb dat PC probe ook even geinstalleerd
2 vraagjes daarover:
chassis fan zit below treshold (value is 0) dit houdt dus in dat ie er niet in zit. Is dat een normaal?
(wel cpu fan en power fan)

cpu temp is 61 graden en mb temp is 40 graden. Is dit niet te hoog, terwijl ik helemaal geen zware dingen doe, slechts internet?
(aan de andere kant staat de bovengrens qua temperatuur standaard op 86 ingesteld, waar ik dus lang niet aan kom).

ik heb een amd tb 1200 (niet overgeklokt) op een a7v133 moederbord.

De search hielp mij niet echt. Steeds net andere systemen ed.
Pagina: 1