[Win7] Computer plotseling uit standby, daarna reboot.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkerjack
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Mijn computer heeft sinds de installatie van Windows 7 (er stond eerst XP op) een raar probleem. Ik zet m'n computer iedere avond zodra ik ga slapen op standby, om de volgende ochtend niet te lang te hoeven wachten.

Het probleem is dat ie meestal, maar niet altijd, 's nachs wakker wordt, en sinds de laatste week start ie ook opnieuw op.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik weet het echt niet meer, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-08 21:09
waarschijnlijk je updates die automatisch willen installeren, of d edefragmentatietool, die kan m uit de slaapstand halen. Even checken op welke tijd die ingesteld staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkerjack
Mijn updates stonden idd om 3 uur 's nachts ingesteld, maar het is ook wel eens voor gekomen dat m'n computer en ik tegelijkertijd wakker werden (rond 7 uur 's ochtends) of dat ik toen ik nog niet sliep m'n computer aan hoorde gaan (zal dan rond 12ven geweest zijn).

Ik zie wel een rijtje met updates die mislukt zijn:
Afbeeldingslocatie: http://jvanoort.nl/CO/Knipsel.jpg

Misschien dat dat er iets mee van doen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-08 21:09
Ik ken nog iemand met dat probleem. De oplossing niet gevonden(ik gok toch dat het iets met een taak te maken heeft die de computer uit zijn slaap kan halen, of misschien zelfs WOL) maar wel een workarround: de sluimerstand(of als je de sluimerstand gebruikte eens de slaapstand proberen). Wie weet helpt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkerjack
Ik zal het vanavond eens proberen, bedankt voor je hulp tot zover :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Dragon
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-07 12:08
Ik heb hier zelf ook last van maar volgens mij heeft het wat te maken met een bekend probleem BIOS wise, heb hier zelf een paar dagen geleden naar gekeken o.a. in de event viewer en daar kwam ik de volgende melding tegen: "The platform firmware has corrupted memory across the previous system power transition. Please check for updated firmware for your system."

Op de site van Microsoft staat er een informatiebestandje over:
http://www.microsoft.com/...firmware/mem-corrupt.mspx

Dus zover ik het tot nu toe heb bekeken (erg druk de afgelopen tijd) lijkt het een BIOS issue-tje te zijn dat vanzelf gefixt gaat worden, waarna je, je bord zal moeten flashen, thats it.

Hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Dragon op 24-10-2009 19:41 ]

Pagina: 1