Van 32b Vista naar 64b Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyronymus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb 1,5 geleden een Acer Aspire met een 32b-versie van Windows Vista gekocht. Mijn systeem is klaar voor 64b (dit heb ik gecontroleerd op de manier die MS omschrijft). Waar ik niet helemaal uitkom is echter de verborgen partitie die Acer heeft aangemaakt met alle fabrieks-software en volgens mij ook met Windows Vista.

Stel dat ik naar Windows 7 ga upgraden, zijn er dan nog bepaalde handelingen die ik moet doen om de verborgen partitie te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25

job

Die verborgen partitie zal je ongetwijfeld tijdens de installatie van windows 7 (als je de schijf gaat formateren) verwijderen.
Sterker nog, je kan hem nu via schijfbeheer ook gewoon weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyronymus
De verborgen partitie staat voor mijn C-partitie met daarachter weer een D-partitie. Ik kan alleen de D-partitie verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07
Druk een Win7 dvd erin en kijk of je de hidden partitie kan verwijderen.
Daarna je C partitie en installaren maar of als je geen data op je D: hebt staan kun je besluiten om deze ook te verwijderen en dan met 1 partitie te gaan werken.

Verder zag ik vanmiddag met mijn Win7 dvd dat hij ook upgrade mogelijkheid had ? (had vista en heb de retail dvd versie)

PS van Vista 32b naar Win7 64bits gaat als upgrade niet werken ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyronymus
Nee, niet als upgrade inderdaad. Moet ook de goede term gebruiken, het wordt een clean install dan.