BBG zegt HD4890, maar DirectX 11 dan?

Pagina: 1
Acties:

• DerMattie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 19:13
Beste mensen,

Ik heb via jullie BBG het highend game systeem aangeschaft. (Behalve de videokaart, die was niet te koop in de winkel).

BBG zegt Club3D HD 4890 in SLI/Crossfire setup, nu las ik dat sommige spellen niet goed omgaan met die opstelling. En ook dat deze 4890 waarscheinlijk geen DX11 ondersteunt. (Weet ik niet zeker want ik kon zo snel geen topics over deze kaart vinden)

Dus ik wil graag een paar tips over de aanschaf van een videokaart hebben.

BBG systeem (wat ik heb iig):
1TB Spinpoint HD
Asus P6T SE mobo
I7 920 CPU
750 Antec voeding
OZC 6GB ram
Scythe Mugen CPU cooler
Coolermaster HaF 922 pc kast.

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

DX11 wordt op dit moment *enkel* ondersteund door de 5000-serie van AMD/ATI..

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:11
De Radeon 58xx serie ondersteund Directx11, de 4890 inderdaad niet. wel DX10.1.

Nvidia heeft op dit moment geen antwoord op de 58xx reeks, en heeft dus ook geen DX11 kaart. wat dat betreft loopt Nvidia op dit moment een stuk achter.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 11:10
Een enkele 5870 is een mooie vervanger voor 2 4890's :) Wel minder snel, maar zeker voor dit moment snel genoeg, geen mogelijke problemen met crossifre (games die het bijvoorbeeld minder goed ondersteunen) en energie zuiniger zodat er minder warmte ontwikkeling in de kast is!

Mocht je toch echt meer prestaties willen zou ik zelf een 5850 in crossfire halen. Mensen op het forum geven momenteel aan dat twee 5870's te veel zijn van het goede, dikke overkill. Je CPU is bij 2 keer een 5850 al wel een redelijke bottleneck denk ik, maar dat is momenteel elke cpu op standaard clocksnelheden ;) Door een overclock van je CPU haal je al weer veel meer uit deze videokaarten!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• DerMattie
Zat zelf ook te denken aan de 5870, enkeltje voor nu. Misschien na een jaar nummer 2 erbij in :)
Van wie zou ik deze moeten halen? XFX, Club3D, Sapphire?

Thanks voor de reply, nu maar hopen dat ze die kaart snel kunnen leveren want ik heb de rest al :P

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:22

SalimRMAF

SpaceX - 4K

DerMattie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:05:
Zat zelf ook te denken aan de 5870, enkeltje voor nu. Misschien na een jaar nummer 2 erbij in :)
Van wie zou ik deze moeten halen? XFX, Club3D, Sapphire?

Thanks voor de reply, nu maar hopen dat ze die kaart snel kunnen leveren want ik heb de rest al :P
Gewoon de goedkoopste! Ze zijn qua hardware hetzelfde; misschien krijg je bij een XFX een spel of iets dergelijks; maar je betaald er dus ook voor.

Ikzelf ga een 5770 Halen, snel genoeg voor alle games op een 22"-monitor met 1680X1050.

Voor een 24+-resolutie moet je wel naar een 5870 of een 5850 kijken. :Y)

De 5770 kost momenteel 130, maar dat is teveel want een week geleden kostte die nog maar 110. :P Even wachten tot ze weer op voorraad zijn (zo rond de 2/4 weken) dan zal de prijs wel moeten dalen.

[ Voor 7% gewijzigd door SalimRMAF op 25-10-2009 17:12 ]

Gulfstream G650

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:06

Nikeo

Jawelles

Let goed op welke webshop hem zegt op voorraad te hebben, en welke hem ook daadwerkelijk heeft. De pricewatch geeft niet altijd een even betrouwbare indicatie voor levertijden. (Groen = 1-3 werkdagen)

Merk maakt niet zoveel uit. Vooralsnog zijn ze allemaal hetzelfde. Maar als bijvoorbeeld Dirt 2 erbij zit is het duurder.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sowieso wordt de BBG maar één keer in de twee maanden geupdate, als daarna iets nieuws uitkomt staat dat met een beetje pech dus pas bijna twee maanden later in de BBG. Nu is de enige reden om niet voor een HD5850 te gaan naar mijn mening dat de levertijd wat langer kan zijn.

Als je je afvraagt of de BBG nog wel up-to-date is dan kan je het altijd in de [BBG-aanschaf]-topics navragen. In de eerste post van dat topic staan de BBG-systemen herhaald, maar er staat ook nog een geupdate BBG van -The_Mask- bij (waar de HD5xxx-kaarten in zitten).

persoonlijke mening: Ik vind de 5850 heel wat meer "best-buy" dan de 5870, die laatste is wel wat sneller maar meteen voor een 50% meerprijs. Als je een hoog budget hebt en het beste van het beste wilt dan is de 5870 natuurlijk wel erg goed.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 25-10-2009 18:06 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
Als je al van plan was om twee 4890's te halen (kost toch al zo'n 300E) kun je inderdaad beter gaan voor een 5850 of 5870. Scheelt ook nog eens in geluidsproductie en stroom!

• DerMattie
Bedankt voor de reply's, ik ben voor de 5870 gegaan onder het motto "die dubble 4890 zou toch 320 euro kosten". Koop ik na een jaar of anderhalf wel een broertje voor hem zodat ze samen kunnen spelen.

Nu even geduld hebben omdat zo goed als niemand hem op voorraad heeft.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 13:53
DX11 is nog geen issue.
Voor zover ik het weet is er maar 1 bechmark die t ondersteund en nog helemaal geen spellen.
Zal ook nog wel een tijdje duren voordat DX11 is ingeburgerd. Zeker zolang nvidia nog geen kaarten daarvoor heeft zal het niet zon vaart lopen.
De meeste spellen gebruiken zelfs nog dx9.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
arbraxas schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:12:
DX11 is nog geen issue.
Voor zover ik het weet is er maar 1 bechmark die t ondersteund en nog helemaal geen spellen.
BattleForge, Stalker...

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 16:19

Anno

Griefmaker#2862

arbraxas schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:12:
DX11 is nog geen issue.
Battleforge ondersteund DX 11. En de nieuwe Stalker ook maar die komt pas Q1 2010 bij ons uit. Op wiki is nog een lijstje met games die DX 11 gaan ondersteunen en nog moeten verschijnen..

[ Voor 0% gewijzigd door Anno op 26-10-2009 16:21 . Reden: to slow... ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En dat DX9 nog gebruikt wordt is natuurlijk gewoon een gebrek van DX10 ;) Crysis gebruikte DX10 bijvoorbeeld wel maar het enige merkbare verschil is dat je meer crashes hebt en minder FPS, geen wonder dat ontwikkelaars nog bij DX9 blijven. Maar zoek maar eens op wat voor invloed DX11 heeft op je FPS en graphics, en wees lovend over DX11...

@TS: niks van hem aantrekken hoor, mooie keuze O-)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1