• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Hallo,

Ik ben vandaag ten einde raad :(.

Ik heb een pc in elkaar gezet met de volgende specs:

Windows 7 Pro
Corsair HX450 voeding
MSI P55M-GD45 moederbord (vandaag geupdate naar laatste bios)
Team elite 1333mhz 1.5 volt 9-9-9-24 (1 reepje van 2 gb)
Intel I5 750 processor
Club3D HD2400Pro PCI videokaart (ik ga later pas upgraden naar ati 5 serie of nvidia fermi)
Seagate barracuda 7200.12 1TB hdd. (die heeft het gedaan in oude setup.)

Mijn probleem begon vanochtend.
Bij het formatteren kreeg ik altijd bsod, dus ik dacht dat er iets was met de HDD. Maar toen kreeg ik ook BSOD zonder hdd. Dus ik dacht aan het geheugen. Alle instellingen handmatig naar 9-9-9-24 op 1.5 volt volgens fabrikant.

Nog steeds bsod :(.

Toen geheugen op 1.65 volt. Wat volgens intel max is voor nahalem architectuur. Toen kon ik eindelijk windows installeren. Ging allemaal vlot. en geen BSOD meer.

Om windows 7 te installeren moet de pc een paar keer opnieuw opstarten. Dat ging allemaal prima tot hij bij de laatste restart kwam. De computer laat nog net het laden van windows zien maar daarna valt het beeldscherm uit.

De pc was nog wel aan het denken maar er was geen beeld.

Toen maar veilige modus geprobeerd. Dit werkt allemaal prima. En ik kon zelfs zien dat ik toevallig een naam had opgegeven toen ik geen beeld had (ik had wat random toetsen ingedrukt en daarna paar keer enter).

Helaas kan ik in veilige modus niet de drivers installeren (kan dit nooit in veilige modus of is dit een fout ?). want ik krijg een foutmelding van de ATI installer dat hij de hardware niet kan vinden.

Wat is er nou fout aan mijn systeem ?

Het geheugen kapot omdat hij niet werkt volgens de opgegeven spanning (1.5 volt)
De videokaart (omdat hij in normale windows geen beeld geeft.)
Het moederbord geeft niet de juiste commandos ?
De voeding geeft niet genoeg stroom door ? (dit is raar want hij heeft super gewerkt in oude vergelijkbare systeempje).

Graag zou ik wat input hebben van mede tweakers.

EDIT:

Ik heb helaas geen pci-e videokaart om te kijken of het aan de videokaart ligt. (maandag heb ik toegang tot die kaart).
Maandag krijg ik ook een ander reepje ddr3 geheugen.

EDIT2:

Ik ga nu maar windows xp installeren. Misschien is de videokaart wel gewoon te oud voor windows 7 :)

EDIT3:

Ok, ik snap nog steeds niet waarom maar ik snap nu wat er aan de hand is.

Windows XP werkt prima. Tot ik catalyst control 9.10 installeer. Dan geeft hij weer geen beeld vanaf windows (dus vanaf het punt waar catalyst zijn werk gaat doen.)

Met andere videokaart moet dit opgelost zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door zero_cool89 op 24-10-2009 20:31 ]

Verwijderd

Hoi zero_cool89

Kan je misschien een memtest86+ uitvoeren op je geheugen? Om uit te sluiten dat het geheugen kappot is. Dit kan je gratis downloaden op: http://www.memtest.org/#downiso
Hier kan je de Pre-compiled bootable ISO downloaden. Even op een cdtje branden en van opstarten.

Heb je misschien een tweede voeding ter beschikking of ben je handig met een multimeter? Om de spanningen van je voeding te controleren.

Mvg,
Lars

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:58:
Hoi zero_cool89

Kan je misschien een memtest86+ uitvoeren op je geheugen? Om uit te sluiten dat het geheugen kappot is. Dit kan je gratis downloaden op: http://www.memtest.org/#downiso
Hier kan je de Pre-compiled bootable ISO downloaden. Even op een cdtje branden en van opstarten.

Heb je misschien een tweede voeding ter beschikking of ben je handig met een multimeter? Om de spanningen van je voeding te controleren.

Mvg,
Lars
Ik heb idd al even memtest gedraaid toen hij nog op 1.5 volt stond.

1 uur geen probleem. Zal hem nu wel de hele nacht laten draaien.
Bedankt voor de input :)

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
lijkt me dat het een driverprobleem met de PCI videokaart is.

weet je zeker dat je de juiste drivers voor deze kaart gebruikt!?

Petrolhead en draadjesnerd