Alternatief voor HDD rails voor Gigabyte 3D Aurora 3D

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19
Ik heb een pc waar ik iets meer dan normaal voor uitgegeven heb om het stiller te maken. Zo had ik last van een resonerende WD 500GB schijf, waarvoor ik Nexus DiskTwin storage bay adaptors had gekocht. Nu heb ik een maand terug twee extra WD 500GB schijven gekocht en jawel, een van de twee resoneert ook. Het lijkt verdorie of alle schijven 500GB en groter resoneren. Het maaklt bij tijd en wijlen echt een takkenherrie. Nu kan ik weer een Nexus DiskTwin kopen, maar ik heb geen plek meer over. Ik vroeg me af of er iemand hier een lumineus idee heeft om de rails van de 3.5"bays te vervangen, dus met wat voor materiaal ik dit het beste kan doen. Die dingen zijn van hard plastic en geven de trillingen door aan de kast, want het zit nogal strak vast. De metalen "schroefjes kunnen eruit. Ik denk ik vraag het maar want ik ben niet thuis in klussen. Ik heb ook geen idee in hoeverre stoffen kunnen smelten en hoever ze uitzetten na verhitting. Die schijven worden toch 50 graden. Volgens mij droogt rubber snel uit, ik weet niet of dat geschikt is.

Hier twee plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/gigabyte_aurora_570_case/img/30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/gigabyte_aurora_570_case/img/31.jpg

PS Ik realiseer me dat dit niet hardcore casemodden is, maar ik zie niet in welk ander forum dit thuishoort.

[ Voor 3% gewijzigd door ABD op 24-10-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

50 graden voor je hardddisks zou niet best zijn. Maar als ik het goed begrijp heb je geen normale 5.25" bay meer vrij? Wat ook vaak gedaan wordt is de harddisks ophangen in rubbers.
Je zou kunnen kijken wat er resoneert. Soms is een klap op 1 metalen plaat van de kast al voldoende om hem tot zwijgen te kunnen brengen. Tenzij het de hele kast is die mee staat te trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 11:33

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Je kunt het gewoon el cheapo ophangen met elastieken. PS. als je HD's 50 graden worden is er iets goed mis. :P

Is dat trouwens een Caviar Black? Dan is het logisch dat dat ding een takkeherrie maakt namelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door i7x op 24-10-2009 18:50 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19
De twee nieuwe schijven, waarvan er een de resonantie geeft, komen uit de blue klasse, WD5000AAKS. De andere die ik met de Nexus DiskTwin in een 5 1/4" bay heb geplaatst is wat ouder en dat is een WD5000YS, type Caviar RE2 meen ik, als ik het me goed herinner. Boeit allemaal niet zo erg.

Ik heb ook weleens een tikje tegen de kast gegeven, en dat hielp soms voor even, maar helpt niet permanent. Slaan op die kast is overigens niet aan te raden, want hij is van aluminium en dat beschadigt snel. Anyway, als je je hand op de schijven legt, voel je de resonantie opkomen en gaan, opkomen en gaan etc. Ik denk dat de schijven niet loodrecht liggen ofzo, maar dat is slechts speculatie. Ik vraag me af of ik dikke pech heb, of dat ze practisch allemaal resoneren. Het is een vaker voorkomend probleem, ik heb er vaker op gegoogled, maar je kan niet weten welk percentage van de drives dit probleem hebben en welk merk het minst resoneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kunt het gewoon el cheapo ophangen met elastieken
Wat alleen het nadeel heeft dat elastiek na verloop van tijd uitdroogt en kapot gaat. Dan valt je HDD dus een keer spontaan naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Wat alleen het nadeel heeft dat elastiek na verloop van tijd uitdroogt en kapot gaat. Dan valt je HDD dus een keer spontaan naar beneden.
Dus gebruik je ronde zwarte rubberen elastieken met 5mm diameter en secondelijm of wat naalden. Staat hier al zoveel :)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

of je sloopt uit oude case zo rekje en hang je onder in case. doet er tocht strips /rubber onder schroeft dan in case trilling loos bijna.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Kijken of alle schroeven van je case (zoals voor de zijpanelen) goed aangedraaid zijn wil ook wel eens helpen, als alles stevig vast zit zou er niks moeten gaan trillen/resoneren is mijn ervaring.

EDIT: en als je schijven echt 50 graden worden zou ik tog een overwegen om er een fan overheen te laten blazen. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door warhamstr op 25-10-2009 02:41 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10 18:19
Misschien als je nog een 5,25" bay over hebt een Nexus DoubleTwin aanschaffen. Dempt ook en je kunt er 2 schijven in kwijt.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Crahsystor schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:59:
Misschien als je nog een 5,25" bay over hebt een Nexus DoubleTwin aanschaffen. Dempt ook en je kunt er 2 schijven in kwijt.
Of je leest de openingspost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10 18:19
Fatal Mind schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:10:
[...]

Of je leest de openingspost ?
Je kunt mijn post natuurlijk ook interpreteren als: Vervan de DiskTwin voor een DoubleTwin. Dan is er dus nog wel plek :9

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 08:47
Ik had ooit een schijf met dubbelzijdige tape vastgeplakt aan een stel sponsjes, en die op de boden van de case gelegd. Dit werkt vrij slecht als je je case wel eens verhuist, maar hij was stil...

Als je van die dikke dubbelzijdige tape hebt kan je het ook rechtstreekt op de bodem van je case proberen, de tape zelf dimt misschien ook wat.
Pagina: 1