Sinds een weekje heb ik een nieuwe pc. Samengesteld in het budget/basissysteem topic. Nu krijg ik echter regelmatig BSOD's met PFN_LIST_CORRUPT of SERVICE_SYSTEM_EXCEPTION. Ook als ik download met Sabnzbd zijn downloads deze week heel vaak niet gelukt, CRC failures etc. Hier heb ik ook op gezocht en dit gaat ook richting geheugenproblemen.

Zie hier de crashes..
Systeem waar dit op draait is:
Processor: AMD PhenomII X3 720 Black edition
Mobo: Asus M4A78-EM
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
Graka: Sapphire Radeon HD4770
Clean install heb ik sowieso gedaan aangezien hij net nieuw is maar heb ik toch nog maar een keer geprobeerd, drivers allemaal opgezocht en opnieuw geïnstalleerd, google heb ik doorzocht, tweakers doorzocht, dus nu zelf maar wat openen.
Memtest heb ik er al even snel overheen gegooid, hier wat resultaten..

Beide Dimms erin geeft bovenstaand resultaat

Dimm 1 in slot 1 geeft dit resultaat

Dimm 2 in slot 2 geeft dit resultaat

Dimm 2 in slot 1 geeft dit resultaat
Dimm 1 in slot 2 gaf na 1 rondje testen geen fouten, maar ik heb nog geen tijd gehad om alles 8+ uur aan te laten staan dus helemaal betrouwbaar is dit vast nog niet.
Waar moet ik het zoeken, wat is er aan de hand? Geheugen niet goed? Mobo niet goed? Instellingen verkeerd? Vind het ook raar dat op die plaatjes van memtest bij settings ram iedere keer iets anders staat...? BIOS instellingen ben ik geen superheld in maar met een beetje uitleg en google komen we een heel eind.
edit: bluescreenview toegevoegd

Zie hier de crashes..
Systeem waar dit op draait is:
Processor: AMD PhenomII X3 720 Black edition
Mobo: Asus M4A78-EM
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
Graka: Sapphire Radeon HD4770
Clean install heb ik sowieso gedaan aangezien hij net nieuw is maar heb ik toch nog maar een keer geprobeerd, drivers allemaal opgezocht en opnieuw geïnstalleerd, google heb ik doorzocht, tweakers doorzocht, dus nu zelf maar wat openen.
Memtest heb ik er al even snel overheen gegooid, hier wat resultaten..

Beide Dimms erin geeft bovenstaand resultaat

Dimm 1 in slot 1 geeft dit resultaat

Dimm 2 in slot 2 geeft dit resultaat

Dimm 2 in slot 1 geeft dit resultaat
Dimm 1 in slot 2 gaf na 1 rondje testen geen fouten, maar ik heb nog geen tijd gehad om alles 8+ uur aan te laten staan dus helemaal betrouwbaar is dit vast nog niet.
Waar moet ik het zoeken, wat is er aan de hand? Geheugen niet goed? Mobo niet goed? Instellingen verkeerd? Vind het ook raar dat op die plaatjes van memtest bij settings ram iedere keer iets anders staat...? BIOS instellingen ben ik geen superheld in maar met een beetje uitleg en google komen we een heel eind.
edit: bluescreenview toegevoegd
[ Voor 3% gewijzigd door Piper op 24-10-2009 17:27 ]