Windows 7 - DVD stuurprogramma probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:46
Beste Tweakers,

Wanneer ik vanaf de Win 7 DVD boot, krijg ik na het laden van de bestanden, en het drukken op "Nu installeren" de melding dat een stuurprogramma ontbreekt voor mijn DVD speler.
Apart, want dit heb ik nooit eerder gehad.

Ik heb de DVD in een:
GSA-4164B.

Ik ben gaan zoeken naar een driver, en kom overal een .ISO bestand tegen dat de driver zou moeten bevatten. Als ik die ISO mount in DT of op CD brand, is de bron leeg. Er staat dus niks op de CD zo lijkt het. Maar ik kan wel booten vanaf de CD en de driver upgraden naar de laatste versie. Dit is ook gebeurd. Maar hierna krijg ik nog steeds die melding als ik Windows 7 wil installeren.

Weet iemand hoe ik het stuurprogramma beschikbaar krijg voor de setup van Win 7? Ik had de .ISO al renamed naar .rar, en dan kan ik met een foutmelding erbij een paar bestanden uitpakken. Maar als ik tijdens de setup van Win 7 die folder met bestanden selecteer is het geen juist stuurprogramma.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

Strikie

Athletics

Staat er nu een Versie van Windows op? Zo ja probeer eens de upper en lower filters van je dvd speler te verwijderen.

Edit: Volgens mij praat ik nu onzin...dit werkt natuurlijk alleen voor een bestaande Windows versie.

[ Voor 31% gewijzigd door Strikie op 24-10-2009 16:23 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

De huidige installatie heeft nul invloed op hoe de win7 dvd geboot wordt. Dus wat voor nut heeft weet ik niet.

Hier een topic waar mensen hetzelfde probleem hebben (eerste hit google): http://www.sevenforums.co...iver-missing-install.html en waar wat mogelijke oplossingen in staan.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 24-10-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
hmz.. ik heb een versie erop staan van windows xp.
De win 7 iso heb ik met laagste speed gebrand.
Zal eens die dingen proberen met flash discs ofzo..
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

De andere tips in dat topic vond ik eigenlijk logischer:
ide/achi instelling
masters/slave jumpers..
ide/sata
dat soort dingen.

Bekijk anders dit topic eens: http://www.w7forums.com/i...ows-7-hard-disk-t163.html
Dan skip je gewoon het hele op dvd branden gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hm. Kan er wat gebeuren als ik mijn SATA bios settings naar AHCI omzet? Had net even in de bios gekeken maar zag niks over AHCI staan. Wellicht over heen gekeken.

Verder had ik net een CDROM met IDE kabel bij me ma gehaald. Blijkt die IDE kabel net te groot te zijn voor de IDE? aansluiting op mijn moederbord. Pfff heb je daar ook meerdere maten in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Dan probeer je de CDROM waarschijnlijk aan te sluiten op de 34-polige floppy Interface. IDE is 40 polig. Heb je een IDE Harddisk? De meeste moederborden van nu hebben maar 1 IDE aansluiting. In dat geval moet je de CDROM op dezelfde kabel hangen als je harddisk; let op de Master/Slave instellingen !!

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hmz de situatie is anders dan ik had voorgenomen.
Omdat ik een melding krijg dat het stuurprogramma voor de CD/DVD niet aanwezig is, en ik vooral lees dat dit soort problemen zich voordoen op SATA hardware bij Windows 7, ging ik ervan uit dat ik een SATA DVD speler had.
Dat is echter niet zo. Het is gewoon IDE.
De Harde schijf is wel SATA.

Ik ga er van uit dat de melding toch echt betrekking heeft op de IDE aansluiting dan. Ik heb een andere CD-ROM geprobeerd ( NEC ND-1300A ) maar daar kreeg ik de zelfde problemen mee.

Later op de website van Fujitsu Siemens de Chipset driver gedownload voor mijn Scaleo P PC. Bestanden op een CD gefikt, en tijdens de installatie van Windows 7 de CD erin gedaan. Die vondt wel een bende aan drivers. Oa ATA Storage controller drivers enzo. Maar welke ik ook pakte, hij kwam elke keer terug met de melding dat er geen apparaten waren voor die driver.

Mag het eigenlijk wel voorkomen dat Windows 7 de IDE spelers niet detecteerd? Ik lees namelijk overal dat het bij SATA gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Ik had precies hetzelfde op m'n oude P4C800 plankje. IDE DVD-Rom, SATA drives en IDE drives.

Bij mij was het probleem dat bootloader te modern was voor m'n BIOS/Chipset, het heeft dus niets te maken met IDE/SATA etc. Van een USB stick booten zal je ook niet helpen. Bij mij gaf ie dan: "Invalid Boot Partition"

Maar het is als volgt op te lossen:

Booten met een VISTA DVD en dan naar de "Repair my computer" te gaan dan naar de "command prompt", daarna vervang je de VISTA DVD door de windows7 DVD. Dan ga je naar de folder "Sources" en type je "setup". Dan gaat de rest vanzelf.

Lees dit anders ook eens: http://www.sevenforums.co...oot-error-code-5-a-3.html

Succes!

O ja, als je met de VISTA DVD boot kun je W7 niet als een VHD installeren. De diskpart versie van VISTA heeft het vdisk commando niet.

[ Voor 8% gewijzigd door immetjes op 11-11-2009 15:58 . Reden: Geen Vdisk in Diskpart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-P
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-08 21:04
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Eerst de oplossingen geprobeerd die in de links werden gegeven.
De oplossing voor mij:
Ik had een IDE DVD-Rom en een SATA DVD-Rom aangesloten. Hij gaf steeds dezelfde melding. Nadat ik de IDE DVD-Rom had losgekoppeld ging de installatie goed.
Pagina: 1