Nieuwe headset + USB of analoge aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321709

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede headset die voornamelijk gebruikt gaat worden om te gamen.
De prijs is niet echt van belang zolang het in goede verhouding staat met betrekking tot prijs/kwaliteit. Al zou het mooi zijn om onder de €150 - €200 te blijven. Maar dat lijkt me een meer dan redelijk budget.

Nu is het niet alleen de headset-keuze die vragen oproept, maar ook de manier van aansluiten:
Ik kom er niet uit of ik nu het beste een headset kan kopen die ik via USB aan moet sluiten of via de twee analoge 3,5mm jack uitgangen van mijn pc. Ik heb een Creative XtremeFX X Fi geluidskaart die mijn Asus Crosshair Formula moederbord zat.

Een headset met USB-aansluiting heeft natuurlijk een eigen ingebouwde geluidskaart en kan dus handig zijn als de huidige geluidskaart kwalitatief gezien niet je van het is. Maar is de Creative XtremeFX X Fi die ik nu heb goed genoeg om een headset te kopen met analoge aansluitingen of kan ik beter naar een USB-exemplaar kijken?

Als ik alleen op die vraag al antwoord heb dan wordt het zoeken al een stuk makkelijker aangezien er dan heel wat exemplaren afvallen.

Momenteel twijfel ik tussen volgende exemplaren :
Logitech G35
Medusa NX 5.1
Sennheiser PC350
Gamecom 777

Indien iemand nog een exemplaar weet wat zeker de moeite waard is mag hij/zij die altijd vernoemen.

Ook nog ff een kleine vraag erbij : Is het de moeite waard om een headset met 5.1 te kopen of is dat allemaal marketing onzin en het extra geld niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ooit heb ik een pushmessage gehad van de Tweakers moderators met het volgende commentaar:
Volgens mij moet dit topic dicht (het is niet de bedoeling van tweakers dat je van elkaar gaat vragen om advies)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
5.1.. tsja, ik heb de razer barracuda gehad, die was 5.1, en het geluid, moet ik toegeven, was subliem, de microfoon echter was een ander verhaal. Deze is gewoon ronduit bullocks en deze headset zou ik dan ook niemand aanraden. Google maar eens op deze headset + microfoon, dan weet je waarom.

Een tijdje later heb ik een Sennheiser PC 161 gekocht, en ik kan het verschil in geluid (directioneel) van deze stereo headphone niet echt onderscheiden van dat van de barracuda, + de microfoon werkt een stuk beter. In games als Cod4 hoor je prima van waar je vijanden komen, en dit maakt dus in mijn ogen een 5.1 headset overbodige luxe. Nadeel is dan weer dat deze niet zo lekker zit icm. een bril, daar de barracuda in tegenstelling tot de Sennheiser helemaal over mijn oren viel, wat erg prettig was.

Verder denk ik dat je beter een mini-jack (3.5mm) aangesloten headset kunt kopen, daar deze op je eigen sounddriver lopen (ie. je eigen geluidskaart) terwijl USB aangesloten headsets hun eigen sounddrivers hebben (en dus weer voor extra processorbelasting zorgen), en je dus niets meer aan je geluidskaartje hebt. Zonde van het geld, vind ik persoonlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Hammer op 26-10-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Vhond schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:28:
Ooit heb ik een pushmessage gehad van de Tweakers moderators met het volgende commentaar:
[...]
Dit topic heeft Capo_italia in overleg met mij opnieuw geopend. Een vorig topic van hem heb ik gesloten omdat dat topic niet aan de eisen voldeed. Dit topic voldoet beter aan de eisen en mag van mij dus gewoon open blijven.

Overigens als je dit soort commentaar hebt kan je beter gebruik maken van de Topic-Report bovenaan het topic: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wat zijn dan precies de eisen waaran een 'goed' topic voldoet als je anderen om advies vraagt omtrent nieuw aan te schaffen hardware ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Vhond schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:33:
Wat zijn dan precies de eisen waaran een 'goed' topic voldoet als je anderen om advies vraagt omtrent nieuw aan te schaffen hardware ??
Eisen is wellicht een groot woord. Het gaat meer om het laten zien dat je wat hebt gedaan aan je Topic Start en dat je er dus moeite voor doet. Alleen "ik heb €150,-, wat moet ik kopen?" is natuurlijk nooit goed. Dingen als wat je al gedaan hebt, een shortlist, voor- en tegens van diverse merken/typen, enzovoorts kunnen allemaal punten zijn die een topic een kans van overleven bieden.

Het enige wat we willen zien is inzet. Als dat er is maakt het niet zo heel veel uit als je topic start niet helemaal goed is of dat er verbeterpunten zijn. Zie ook het AUD Beleid betreffende wanneer een topic meer kans heeft.

Als jij overigens dit topic van jou bedoelt zie je toch wel dat de TS van Capo_italia wat uitgebreider is dan wat jij had...

Maar goed, dan nu weer ontopic :)
Ik wil verder wel in discussie, maar dan niet in het topic van een ander :>

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 26-10-2009 18:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk inmiddels dat ik ook beter mini jack aangesloten headset kan kopen. Nu alleen nog de vraag, stereo of 5.1 ?
Zoals ik zie de mendusa nx 5.1 heeft 4 speakers per oor. Klinkt vrij heftig, ik weet alleen niet of er veel meerwaarde aan is.
Ik weet dat senheisser kwa kwaliteit beter is, maar die is dan weer in stereo.
Daarom die grote twijfel :P en hoor ik graag nog wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of heeft iemand een andere mening. Nog steeds nix gekocht dus alle meningen/adviezen zijn nog welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet dus.. kdenk dat ik dan maar voor de Medusa NX ga.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.