Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het uitzoeken van nieuwe onderdelen voor mijn pc, en stuitte op een probleem.

Op de Tweakers site staat vermeld dat de Xigmatek Darkt Knight (CPU koeler) geschikt is voor o.a. de AM3 Socket, link ik vervolgens door naar site's van aanbieders staat er op geen van die site's dat deze koeler ook geschikt is voor de AM3 socket.

Ik wil deze koeler in combinatie met dit moederboard: ASUS M4A78T-E en deze processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition.

Weet iemand of het mogelijk is deze koeler op dit moederboard te plaatsen? Ik kan er niet uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan hoor, AM3 gebruikt dezelfde bevestiging als AM2(+), waar deze koeler wel voor geschikt is, hij zal dus perfect passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53

ABD

Die cooler past op een AM3 socket, ik heb de Red Scorpion variant op een AM3 mobo. Ik vraag me alleen af of je die Dark Knight wel wilt hebben, want die zwarte verf ziet er wel leuk uit, maar het maakt alleen de coolingprestaties van die heatsink slechter. Je hebt beter af met de standaard S1283 of de andere varianten zoals Red Scorpion zonder verf.

Die S1283's koelen overigens erg goed en de fan is vrij stil. Uitstekende keuze als je het mij vraagt.

[ Voor 17% gewijzigd door ABD op 24-10-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Houd er overigens wel rekening mee dat de koeler alleen zo:' == ' te plaatsen is en niet ' || ' . Is een kwaaltje van Xigmatek,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53

ABD

Extorm schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:03:
Houd er overigens wel rekening mee dat de koeler alleen zo:' == ' te plaatsen is en niet ' || ' . Is een kwaaltje van Xigmatek,
Nu je het zegt, door de ligging van die koeler is het onmogelijk om geheugen met heatsinks in de eerste twee sloten te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ABD schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:30:
Die cooler past op een AM3 socket, ik heb de Red Scorpion variant op een AM3 mobo. Ik vraag me alleen af of je die Dark Knight wel wilt hebben, want die zwarte verf ziet er wel leuk uit, maar het maakt alleen de coolingprestaties van die heatsink slechter. Je hebt beter af met de standaard S1283 of de andere varianten zoals Red Scorpion zonder verf.

Die S1283's koelen overigens erg goed en de fan is vrij stil. Uitstekende keuze als je het mij vraagt.
Hmm, ik kan die Red Scorpion zo niet vinden. Zou je is een linkje willen sturen?
Bedankt voor je reactie trouwens. Ik had verder in een aantal reviews gelezen dat het best een aardige koeler was, ik ben niet van plan extreem over te gaan clocken of zo, wel iets overclocken natuurlijk maar niet bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Extorm schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:03:
Oke, maar wat is het voordeel of nadeel daar dan van? Want dat zie ik niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit pas beter in Cooling

OH > CO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Ik heb de broer van de dark knight. De S1284C Het enigste nadeel van deze coolers zijn dat hij alleen naar onder of naar boven kan blazen.
Maar met mijn antec 300 met 2x120 vanboven is dit geen probleem. Maar als je een case hebt met de voeding vanboven dan is het kl*te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, ben hier redelijk nieuw wist niet zo goed dit te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PRaGA88 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:08:
Ik heb de broer van de dark knight. De S1284C Het enigste nadeel van deze coolers zijn dat hij alleen naar onder of naar boven kan blazen.
Maar met mijn antec 300 met 2x120 vanboven is dit geen probleem. Maar als je een case hebt met de voeding vanboven dan is het kl*te.
Ik heb een NZXT Tempest met 2x140 van boven, moet dus ook geen probleem zijn ;)
Pagina: 1