Intel PM45 moederbord T9550 naar Q9000

Pagina: 1
Acties:

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb een Toshiba Qosmio X300-14E met een IntelPM45 moederbord en een Intel T9550@2.66GHz Core 2 Duo processor. Ik heb aan Toshiba gevraagd of er 2 harde schijven in konden van 500GB en de processor kon upgraden naar een Quad Core. Dit kon niet volgens Toshiba. Ik ben er ondertussen achter dat er gewoon 2 sloten in zitten voor 2 schijven dus er kunnen evt. 2 x 500GB schijven in of meer.
Wat ik niet weet en ik hoop op dit forum mensen wel is of er een Core 2 Quad in kan, namelijk de Q9000 of andere mogelijkheden?
Is er iemand die mij daar bij kan adviseren?

Groetjes Dre,

Groetjes André,

Verwijderd

Het zou op zich moeten kunnen, ware het niet dat de T9550 op meerdere sockets wordt geleverd volgens Intel (PGA478 en BGA479), en de Q9000 kan alleen op een PGA478. Je kunt je notebook openschroeven en kijken naar de processor. Heeft ie pinnetjes, dan is het een PGA (Pin Grid Array was het toch?) en past ie tenminste in de socket.

Ook moet je kijken of je BIOS 'm ondersteunt, sommige BIOSen hebben eerst een update nodig voor Quad-Core processoren.

De TDP van de Quad is ook hoger, en zover ik weet worden OEM mobo's zoveel mogelijk uitgekleed, dus ik weet niet of de VRM's wel 10 Watt meer aankunnen. Ook brengt dit natuurlijk meer warmte met zich mee, de koeling is niet gemaakt voor 45 watt en je processor zou kunnen oververhitten.

Conclusie: ik weet het niet, ik zou ff googlen of anderen het al geprobeerd hebben.

Nog veel succes!

• andregroeneveld
Ik zoek me rot maar vind er weinig over. Maar je hebt alweer info gegeven waar ik eerst naar moet kijken. Bedankt Kabelzaag.

Groetjes André,

• andregroeneveld
Ik ben er wel al achter dat je er niet veel op vooruit gaat met een Q9000.
Een hoop geld uitgeven voor weinig vooruitgang.

Groetjes André,