Hoi,
Na een tijdje Ubuntu in VM te hebben gedraaid, heb Ik op een Asus EEE PC 900 Ubuntu 9.04 geinstalleerd. Allemaal gladjes verlopen.
Als ik de EEE PC met een kabel aan m'n netwerk hang gaat alles goed: verbinding en internet.
Als ik de EE PC draadloos aan het netwerk hang, krijg ik wel verbinding met m'n draadloze router (Linksys WRT54G), maar geen verbinding met het internet via Firefox
Ik dacht dat het probleem zat in IPv6 en heb die dus uitgeschakeld door in de file
/etc/modprobe.d/badlist de regels:
alias net-pf-10 ipv6 off
alias net-pf-10 off
alias ipv6 off
te schrijven
Maar dat is het ook niet.
Als ik echter in een terminal type : host www.google.com
krijg ik wel response
www.google.com is an alias for www.l.google.com.
www.l.google.com has adress 74.125.77.103
enz. enz.
Ligt het probleem dan soms niet aan m'n connectie, maar aan de applicaties?
Ubuntu Update manager haalt bijvoorbeeld wel de lijst op van de packages die beschikbaar zijn voor update, maar kan ze niet downloaden.
Iemand een idee?
edit:
Ondertussen het ik de settings van m'n draadloze netwerk aangepast van automatisch, naar handmatig.
Dit werkt.
Nu nog een beetje snelheid, het duurt ongeveer 1 minuut voordat FF een webpagina vindt, m aar er is voortuitgang.
Na een tijdje Ubuntu in VM te hebben gedraaid, heb Ik op een Asus EEE PC 900 Ubuntu 9.04 geinstalleerd. Allemaal gladjes verlopen.
Als ik de EEE PC met een kabel aan m'n netwerk hang gaat alles goed: verbinding en internet.
Als ik de EE PC draadloos aan het netwerk hang, krijg ik wel verbinding met m'n draadloze router (Linksys WRT54G), maar geen verbinding met het internet via Firefox
Ik dacht dat het probleem zat in IPv6 en heb die dus uitgeschakeld door in de file
/etc/modprobe.d/badlist de regels:
alias net-pf-10 ipv6 off
alias net-pf-10 off
alias ipv6 off
te schrijven
Maar dat is het ook niet.
Als ik echter in een terminal type : host www.google.com
krijg ik wel response
www.google.com is an alias for www.l.google.com.
www.l.google.com has adress 74.125.77.103
enz. enz.
Ligt het probleem dan soms niet aan m'n connectie, maar aan de applicaties?
Ubuntu Update manager haalt bijvoorbeeld wel de lijst op van de packages die beschikbaar zijn voor update, maar kan ze niet downloaden.
Iemand een idee?
edit:
Ondertussen het ik de settings van m'n draadloze netwerk aangepast van automatisch, naar handmatig.
Dit werkt.
Nu nog een beetje snelheid, het duurt ongeveer 1 minuut voordat FF een webpagina vindt, m aar er is voortuitgang.
[ Voor 34% gewijzigd door chicky op 24-10-2009 21:24 . Reden: aanvullende info ]