Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is mijn PC besmet of niet?

Pagina: 1
Acties:

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 07:22
Ha,

Ik kreeg via een msn contact een berichtje als:
"hoooi ik heb net op <<een of andere website>> een Wii gewonnen, super leuk! moet je ook is proberen"

Nou heb ik ondertussen van 2 andere msn contacten (ook die offline waren) soort gelijke berichtjes ontvangen.

Ik ging er vanuit dat de ander een virus of malware had, maar nu krijg ik het van meerdere en vraag me af of ik misschien de besmette PC heb.

Mijn virusscanner (AVG) en Hitman Pro 3.5 konden beide niets vinden.

Wat adviseren jullie?

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dergelijke contacten meteen blokkeren en niks mee doen. Dit komt wel eens vaker voor, niet echt virus/malware gerelateerd (zviw)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• liquid_ice
de contacten op zich zijn gewoon bekende die ik al jaren ken uit het echte leven.

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan ook zijn dat de pc van je msn-contact besmet is uiteraard, en dat via hun mail/ msn adres dit soort onzin verspreid wordt. Ik krijg ook vaker van dat soort berichtjes, zoals: Zien wie je geblokkeerd heeft, vul wachtwoord en emailadres in om te zien wie je geblokkeerd heeft... Hoe dom ben je als je daar in trapt...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

liquid_ice schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:15:
de contacten op zich zijn gewoon bekende die ik al jaren ken uit het echte leven.
Heb ik ook wel eens gehad, ik heb die persoon ook geadviseerd om eens een ander wachtwoord aan te maken :) Problemen kwamen daarna niet voor.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Die contacten hebben het virus, als je zelf besmet bent merk je er zelf niets van, alleen je contactpersonen omdat je die berichten ook naar hun toe stuurt.
Zolang je er niet op hebt geklikt kan er weinig mis gaan ;)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dat kan wel kloppen, ik heb het ook vaak zat, het komt volgens mij door dat als je zo'n link in een msn bericht of spam mailtje opent, waar je dan je account en wachtwoord in moet vullen dat je dan zegmaar dat pas hebt.

Dus gewoon nergens anders inloggen met je live account dan bij msn zelf, dus geen andere sites.

spuit11

[ Voor 3% gewijzigd door BGB4rn op 24-10-2009 14:18 ]

Signature

• liquid_ice
ok, ik ben wat gerust gesteld, haha

Zou hitman pro voor hun de PC moeten kunnen cleanen, of zijn er tegenwoordig betere anti-malware programma's?

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

BGB4rn schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:17:
Dat kan wel kloppen, ik heb het ook vaak zat, het komt volgens mij door dat als je zo'n link in een msn bericht of spam mailtje opent, waar je dan je account en wachtwoord in moet vullen dat je dan zegmaar dat pas hebt.

Dus gewoon nergens anders inloggen met je live account dan bij msn zelf, dus geen andere sites.

spuit11
aanvulling

Stel de persoon op de hoogte van de melding en adviseer hem de pc te laten opschonen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Het probleem zit hem in het account en niet op een pc van welke gebruiker dan ook dus een virusscanner gaat er niet erg veel mee doen vermoed ik zo.

En zo als Outerspace aangeeft kan je die mensen die daar mee besmet zijn hun wachtwoord laten veranderen.

@hierboven, het probleem zit hem waarschijnlijk niet op een pc dus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BGB4rn op 24-10-2009 14:47 ]

Signature

Verwijderd

@ mexel, het is beter als je gewoon 1 goede virusscanner hebt, bijvoorbeeld AVG Internet Security 9. Windows houdt er niet zo van als je 2 verschillende firewalls/virusscanners hebt ;)

En ja, je contacten zijn besmet. Gewoon negeren en zeggen dat ze een virus hebben en evt. schrijf opnieuw instellen edit: van hun he :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 21:42 ]

• Bor
  • Laatst online: 11:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

BGB4rn schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:47:
Het probleem zit hem in het account en niet op een pc van welke gebruiker dan ook dus een virusscanner gaat er niet erg veel mee doen vermoed ik zo.
Dat hoeft niet zo te zijn. In veel gevallen gaat het om lokale malware welke staat te spammen in tegenstelling tot een gekraakt account. Dit verlaagd de pakkans tov een gehacked account ook behoorlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 13:47
Persoonlijk zelf ook eens gehad, mijn account verstuurde berichten terwijl mijn pc uitstond. Veranderen van wachtwoord was afdoende om dit niet meer te doen gebeuren
Pagina: 1