Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB poort/muis werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
goeiemiddag

Vorig weekend heb ik een pc in elkaar gestoken. Ik heb deze een weekje laten staan zonder er iets mee te doen. Nu heb ik er een harde schijf in gestoken van mijn vorige pc omdat ik er nog wat bestanden wou van afhalen, echter wil hij geen muis herkennen. Deze (usb)muis heb ik aangesloten op voorkant en achterkant en dmv een tussenstukje op de PS/2 poort, nog steeds werkt het niet. Echter werkt de PS/2 poort van het toetsenbord wel!

Er zit intussen een nieuwe (clean) harde schijf in, en op dit eigenste moment wordt Windows Vista op die nieuwe HD gezet (ik hoop dat hij straks tijdens de configuratie bij het installeren ook met het toetsenbord overweg kan).

Echter zullen we nog steeds met het probleem van de muis zitten. Ik heb ook al naar de BIOS gekeken en zie geen relevante zaken staan die me kunnen verder helpen.
Zoeken op internet/T.net geven vooral problemen weer van mensen wiens muis plots stopt met werken of hapert in de werking.

Ik vraag me af of hij misschien gewoon geen USB poorten kan vinden. Echter: waarom zou hij dan ook niet via PS/2 werken + de usb poorten zitten rechtstreeks aangesloten op het mobo, dan zouden ze toch wel moeten werken?

Dit is de configuratie van de pc:
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/6702/configpepe.jpg

Ik heb wat zitten zoeken op alternate.be (waar ik de pc besteld heb), maar vind daar mijn mobo niet terug.

Is er iemand die mij kan verder helpen?

groeten
jeroen

Streaming History

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welk merk/type muis? Werken andere USB-apparaten wel, en werkt de muis op een andere PC of laptop?

Geef trouwens de specs gewoon in tekst, niet met plaatjes :)

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 24-10-2009 13:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.