Apple 24" LED of 23" Cinema Display?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Topicstarter
Ik denk dat ik mijn vraag het beste in dit topic kan stellen:

Ik heb de mogelijkheid om een 23" inch Cinema Display te kopen. Ik ging vandaag even langs de iForYou en daar vertelde een verkoper dat ik als er een MacBook Unibody op aansluit en deze dichtklapt dat het display dan uitschakelt. Oftewel je moet altijd je MacBook opengeklapt hebben om ermee te kunnen werken. Klopt dat? Want ik zie vaak genoeg de MacBook op een m-stand dichtgeklapt met extern display aan.

Is er iemand die mij de voordelen en nadelen kan vertellen van de oude aluminium 23" inch tegen het nieuwe 24" inch model. Ik twijfel namelijk en wil wat meer duidelijkheid

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:29

KoudeAardbei

Moderator

rodian50 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:40:
Ik denk dat ik mijn vraag het beste in dit topic kan stellen:

Ik heb de mogelijk om een 23" inch Cinema Display te kopen. Ik ging vandaag even langs de iForYou en daar vertelde een verkoper dat ik als er een MacBook Unibody op aansluit en deze dichtklapt dat het display dan uitschakelt. Oftewel je moet altijd je MacBook opengeklapt hebben om ermee te kunnen werken. Klopt dat? Want ik zie vaak genoeg de MacBook op een m-stand dichtgeklapt met extern display aan.

Is er iemand die mij de voordelen en nadelen kan vertellen van de oude aluminium 23" inch tegen het nieuwe 24" inch model. Ik twijfel namelijk en wil wat meer duidelijkheid
Nee hoor, zodra jij een externe monitor er aan hangt, en externe tobo/muis er ook nog is inplugt.
en je ramt een paar x op je plankje, krijg jij gewoon beeld op je externe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Als het kan, zou ik zowel 23" als 24" ACD bekijken. Zal ongetwijfeld wel zichtbaar verschil in zitten. Naast de prijs is het mede afhankelijk van welk scherm voor jou het mooiste beeld geeft.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 11:49
rodian50 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:40:
Ander soort paneel, verschil in lichtopbrengst, spiegelend vs mat scherm, ingebouwde isight + speakers, 24": ingebouwde voeding voor nieuwe MB(P)'s en zonder verloop aan te sluiten, LED vs CCFL backlight.

Zoiets ... moet je zelf bepalen wat je wilt ;)

De 23" zal neem ik aan goedkoper zijn. De 24" biedt meer, maar kost ook meer. Als je een hekel hebt aan een spiegelende plaat dan moet je voor de 23" gaan.

Wat is het verschil in prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Topicstarter
JottemJ schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:13:
[...]

Ander soort paneel, verschil in lichtopbrengst, spiegelend vs mat scherm, ingebouwde isight + speakers, 24": ingebouwde voeding voor nieuwe MB(P)'s en zonder verloop aan te sluiten, LED vs CCFL backlight.

Zoiets ... moet je zelf bepalen wat je wilt ;)

De 23" zal neem ik aan goedkoper zijn. De 24" biedt meer, maar kost ook meer. Als je een hekel hebt aan een spiegelende plaat dan moet je voor de 23" gaan.

Wat is het verschil in prijs?
Scheelt 400 euro. Dat vind ik vrij veel geld en kan dat besteden aan een Apple toetsenbord en moet ook nog dvi-kabel kopen. Misschien nog een M-stand. Ik vond de 20" inch in de Apple-store niet zo spectaculair qua beeld. Daarentegen was de 24" inch echt bloedmooi. Maar de 23" inch heeft dezelfde resolutie.

Om het verschil te zien moet ik het inderdaad met eigen ogen gaan bekijken, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.:)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

KoudeAardbei schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:47:
[...]

Nee hoor, zodra jij een externe monitor er aan hangt, en externe tobo/muis er ook nog is inplugt.
en je ramt een paar x op je plankje, krijg jij gewoon beeld op je externe ;)
Volgens mij is dat pas zo vanaf de unibody modellen. De vorige generatie kon het nog niet.

Overigens zou ik ze eens goed vergelijken met elkaar (als het kan naast elkaar) aangezien de 23 inch Cinema Display een vrij oud type panel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Tom schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:02:
[...]

Volgens mij is dat pas zo vanaf de unibody modellen. De vorige generatie kon het nog niet.

Overigens zou ik ze eens goed vergelijken met elkaar (als het kan naast elkaar) aangezien de 23 inch Cinema Display een vrij oud type panel heeft.
Excuse me? :? De PowerBooks konden het al, en alle Pro's kunnen het ook. Sterker nog, ik heb hier een late-2006 model staan met alleen een extern 24" scherm (niet van Apple) en het werkt als een tierelier. Enige showstopper is dat je wel je adapter aangesloten moet hebben, maar dat is te overzien aangezien het externe scherm ook van stroom moet worden voorzien.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Ik heb zelf een 23" ACD maar zou dat zelf niet meer zo snel kopen nu. Hij is links er rechts ingehaald door goedkopere betere schermen. Jasje blijft wel mooi natuurlijk. Alhoewel die losse poweradapter wel weer onhandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:01
Als ik het goed heb, heeft de MacBook Unibody Mini-DVI ipv Mini-Displayport, dus je kunt de 24" niet aansluiten tenzij je een (redelijk nieuwe) MacBook Pro hebt, of een MacBook (nieuwe model van vorige week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Of met verloopadapters, volgens mij heb je tegenwoordig voor de meest gangbare situaties wel adapters in de Apple Store.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 11:49
lackaday schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:19:
Als ik het goed heb, heeft de MacBook Unibody Mini-DVI ipv Mini-Displayport, dus je kunt de 24" niet aansluiten tenzij je een (redelijk nieuwe) MacBook Pro hebt, of een MacBook (nieuwe model van vorige week)
De unibody (eind 2008 en verder) is voorzien van mini-DP. Kortom, de TS kan deze direct aansluiten op de 24".
Pagina: 1