SLI met 2 verschillende kaarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Van de week heb ik mijn PC geupgrade.

MSI P55-GD65, met SLI ondersteuning
Asus GTS250
Kingston 4 Gb DDR3
Intel i5 750
Windows 7 Ultimate 64 bit UK

Nu heb ik uit de vorige configuratie nog een MSI 7600 GT liggen.

Het zou natuurlijk erg leuk zijn als die erbij gezet kon worden ;)

Ik heb de search al even gebruikt, daar kwam ik allemaal veroudere topics tegen die zeiden dat het toen niet kon.

Iemand een idee of dat met de huidige generatie moederborden wel kan? :)

Waar moet ik dan verder nog op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nu nog niet. En het ligt verder niet aan het moederbord of het wel of niet kan

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik weet het niet 100% zeker, maar wel 99,9% zeker dat het niet kan. Beide kaarten hebben namelijk totaal andere cores en werken dus wat anders, ze ondersteunen zelfs niet de zelfde directX bijvoorbeeld. Bij crossfire (de ati-variant van SLi) kan het sowieso niet, zelfs met verschillende cores uit dezelfde serie (HD4670 met HD4870 kan dus niet).

Daarbij voegt een 7600GT qua performance weinig toe aan een GTS250, die laatste is namelijk veel sneller. Als Sli al zou werken heb je dus waarschijnlijk juist minder performance ;) (want Sli kost wat performance terwijl de 7600GT weinig performance toevoegt = netto performanceverlies)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen bij een P55 bord met de Lucid Hydra-chip kunnen kaarten van verschillende generaties met elkaar gecombineerd worden, normale P55 borden ondersteunen alleen 2 dezelfde kaarten in SLI/CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat kan niet met nvidia kaarten dat weet ik 101%
Lucid Hydra-chip zorgt er alleen voor dat sli en cfx kunnen werken op ieder moederbord maar niet
verschillende kaarten zoals gtx285 met een gtx 295 of anders

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:57

superwashandje

grofheid alom

volgens mij wel hoor, die chip zou de load gelijkwaardig verdelen over de 2 geplaatste videokaarten, ongeacht welke het zijn. als de drivers maar geinstalleerd zijn. (dacht ik)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Je zou de 7600GT ook niet voor PhysX kunnen gebruiken ,want daar heb je een >8xxx serie nodig.

Over de Lucid Hydra chip
The technology sounds flawless. You don't need to worry about game profiles or driver support, you just add more GPUs and they should be perfectly load balanced. Even more impressive is Lucid's claim that you can mix and match GPUs of different performance levels. For example you could put a GeForce GTX 285 and a GeForce 9800 GTX in parallel and the two would be perfectly load balanced by Lucid's hardware; you'd get a real speedup. Eventually, Lucid will also enable multi-GPU configurations from different vendors (e.g. one NVIDIA GPU + one AMD GPU).
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3646

[ Voor 79% gewijzigd door Bullus op 24-10-2009 14:04 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Oké dus als het al werkt dan heeft het weinig toe te voegen aan de prestaties begrijp ik? ;)

Heeft het dan nog veel zin om er een extra GTS 250 bij te zetten?
Of had ik dan beter voor 1 duurdere kaart kunnen gaan?

2x GTS 250 in qua prijs ongeveer gelijk aan 1x GTX 275.
Waar haal je dan beter prestaties mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Daar zijn benchmarks voor ;)

samenvattend: GTX275 < 2xGTS250, maar ik zou gaan voor de HD5850, heb je die ook al gezien? Of wil je per sè NVidia? De gemiddelde gamer is op dit moment beter af met de HD5000-serie vind ik...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:15:
Lucid Hydra-chip zorgt er alleen voor dat sli en cfx kunnen werken op ieder moederbord maar niet
verschillende kaarten zoals gtx285 met een gtx 295 of anders
Die chip heeft niks met SLi en CrossFire nodig het heeft gewoon een eigen systeem om verschillende kaarten (ATi en/of nVidia) 'samen' te laten werken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou suc6 dan ik ben benieuwd naar benchmarks met verschillende chips
Als het al kan teminste? Ik denk persoonlijk dat het nooit wat zal worden qwa performance.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:38:
Als het al kan teminste? Ik denk persoonlijk dat het nooit wat zal worden qwa performance.
Het is eral dus of het kan daar hoeven we iig niet over te discuseren. :p
Eerste moederbord die de chip erop zal hebben is de MSI Big Bang.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Goed een 2de kaart erbij zetten wordt ook geen super resultaat dus.

Ik ben eigenlijk wel meer van nVidia ;)

Ik denk dat ik het voorlopig even zo ga laten, de hele upgrade was helemaal niet nodig, alleen het moederbord van mijn vorige E6400 cpu was stuk...
Vandaar dat ik besloten heb alles te upgraden ;)

Deze configuratie is alweer veel sneller met i5 750 en GTS250 tov de E6400 met 7600 GT. Beide met 4 Gb aan geheugen.

En merkte op de oude configuratie welke ik 1 dag op Windows 7 had gedraaid dat Windows 7 ook veel sneller is dan Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:42:
[...]

Het is eral dus of het kan daar hoeven we iig niet over te discuseren. :p
Eerste moederbord die de chip erop zal hebben is de MSI Big Bang.
Nice een gtx295 voor de physx en 2x5870 voor de rest ?
Maar het kan dus ook als je al een gtx280 hebt, dan zamen laat werken met een hd5870 met extra winst in fps?
Als dit al kan dan moeten er toch ook benchmarks van zijn of kan het alleen nog maar op papier?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Nee, want dat kan nu al daar heb je alleen maar een mobo voor nodig met 3 PCIe sloten. Windows 7 trouwens ook (Vista werkt niet) en een klein hackje aangezien nVidia in de nieuwe drivers het niet toe laat dat een nVidia en ATi kaart in één systeem werken.
Maar het kan dus ook als je al een gtx280 hebt, dan zamen laat werken met een hd5870 met extra winst in fps?
:Y
Als dit al kan dan moeten er toch ook benchmarks van zijn of kan het alleen nog maar op papier?
Onder NDA, over drie dagen zul je hier meer van horen. ;)
Dan is die namelijk te koop.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje ik ben van plan een club 3d 250gtx GREEN EDITION te kopen, kan ik daar dan ook nog een "normale" 250gtx bij doen? of moet ik dan een 2e green edition kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
vincent198 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:10:
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje ik ben van plan een club 3d 250gtx GREEN EDITION te kopen, kan ik daar dan ook nog een "normale" 250gtx bij doen? of moet ik dan een 2e green edition kopen?
Graag een eigen topic voortaan, maar je kunt ook een gewone kopen. 250 Green en 250 whatsoever is hetzelfde qua core (volgens mij)

OT: Behalve als je een Fusion Ready mobo hebt, is dit niet mogelijk. Fusion is de eerder genoemde Lucid chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Als je nou gewoon eens googled in plaats van de ongelovige thomas uit te hangen:
http://www.guru3d.com/art...ucid-hydra-review-test/26

Het werkt niet altijd optimaal though, dus je kunt maar beter 'gewone' SLi of CF draaien. Verder zou ik gewoon een nieuwe graka kopen, en als je nVidia wil zou je de GTX560 kunnen bekijken. Die is echt een heel stuk beter dan jouw GTS250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
A Lurker schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:18:
[...]

Als je nou gewoon eens googled in plaats van de ongelovige thomas uit te hangen:
http://www.guru3d.com/art...ucid-hydra-review-test/26

Het werkt niet altijd optimaal though, dus je kunt maar beter 'gewone' SLi of CF draaien. Verder zou ik gewoon een nieuwe graka kopen, en als je nVidia wil zou je de GTX560 kunnen bekijken. Die is echt een heel stuk beter dan jouw GTS250.
Erm dude, kijk eens naar de datum van het bericht waar jij antwoord op geeft? 8)7 8)7

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:31
Occy74 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:24:
[...]

Erm dude, kijk eens naar de datum van het bericht waar jij antwoord op geeft? 8)7 8)7
Pfff....daarom moet je dus geen topic hijacking doen.

Misschien een slotje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
7600 kan je toch voor de physc's gebruiken?
Pagina: 1