Toon posts:

avchd recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony camcorder Full HD met harde schijf.
De harde schijf is tijdens de vakantie gesneuveld. Deze harde schijf laten recoveren door een speciaal bedrijf.
Heb nu de raw data terug, maar hoe krijg ik hier weer filmpjes van?
Dacht simpel de camcorder te benaderen als externe hd en de data terug te zetten op de camcorder, maar dit pikt de camcorder niet (beeld database inconsistentie fout) en gaat de hele HD leeggooien en opnieuw klaar maken.

Heb een partitie c en d gekregen van de recovery firma, alles wat in c staat kan ik niet zien op de camcorderHD. Dus dit zal wel besturing zijn ofzo.
De mappen die in D staan, zie ik ook op de camcorder hd (wanneer ik hem bekijk via verkenner). Behalve dan een modelcfg.IND bestand. NB de map D zie ik niet op de camcorder, maar wel de submappen.

In de map d:\avchd\bdmv heb ik de mappen stream, clipinf en playlist. en 2 bestanden eindigend op .bdm.
In de stream map zit waarschijnlijk de filmpjes (mts), in de map clipinf zie ik cpi bestanden met dezelfde naam als in de stream.

Wanneer ik normaal gesproken filmpjes op de PC zet met sony software ontstaan er M2TS MODD paar-bestanden.

Ik denk dus dat de MTS en CPI samen een M2TS en MODD moeten worden.

Sony laat het afweten, dit ondersteunen ze niet. De reparatie tak van sony, die de recovery adviseerde, laat ook afweten. :( :(

Zou iemand mij kunnen helpen?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:26
Kun je de harde schijf benaderen buiten de camera; kun je hem aangesloten op een pc benaderen? Dan zou je, na enkele testopnames te hebben gemaakt op dezelfde wijze als de gerecoverde videos, kunnen kijken hoe die in het bestandssysteem staan. Dan de gerecoverde bestanden analoog invoegen zodat de camera ze zou moeten kunnen herkennen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Sony HD cam, die M2TS bestanden (zijn ook de grootste) zijn je video bestanden die moet je kopieren naar je HD. Die Modd bestanden zijn geloof ik bestanden die je edit programma genereerd, althans dat is bij mij het geval (Sony Vegas), zodra ik Met Vegas ga editen genereerd hij deze bestanden erbij.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 08:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 02:55:
Kun je de harde schijf benaderen buiten de camera; kun je hem aangesloten op een pc benaderen? Dan zou je, na enkele testopnames te hebben gemaakt op dezelfde wijze als de gerecoverde videos, kunnen kijken hoe die in het bestandssysteem staan. Dan de gerecoverde bestanden analoog invoegen zodat de camera ze zou moeten kunnen herkennen.
Dit is wat ik geprobeerd heb. Maar de camcorder is niet zo makkelijk voor de gek te houden. Krijg dan deze melding wanneer ik de camcorder aan zet "beeld database inconsistentie fout".

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:22:
Ik heb zelf ook een Sony HD cam, die M2TS bestanden (zijn ook de grootste) zijn je video bestanden die moet je kopieren naar je HD. Die Modd bestanden zijn geloof ik bestanden die je edit programma genereerd, althans dat is bij mij het geval (Sony Vegas), zodra ik Met Vegas ga editen genereerd hij deze bestanden erbij.
De M2TS en MODD bestanden staan op de PC. maar op de camcorder staan MTS en CPI bestanden.
Ik krijg die MODD bestanden zodra ik de films van de camcorder naar de PC exporteer. Doe dat met de bijgeleverde PMB software.

Ik ga eens op zoek naar een conversie programma om MTS naar M2TS om te zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:34:
[...]

De M2TS en MODD bestanden staan op de PC. maar op de camcorder staan MTS en CPI bestanden.
Ik krijg die MODD bestanden zodra ik de films van de camcorder naar de PC exporteer. Doe dat met de bijgeleverde PMB software.

Ik ga eens op zoek naar een conversie programma om MTS naar M2TS om te zetten.
Dus die MODD bestanden worden door dat bijgeleverder programmaatje gegenereerd en worden alleen gebruikt voor de interne administratie van dat programmaatje. Zelfde met Vegas wanneer ik een M2TS voor het eerst laad dan duurt het even omdat eerst de file analyseerd en de gegevens wegschrijft in die MODD file, wanneer ik een 2e keer de gelijke file laad dan gaat het veel sneller omdat Vegas zijn zelf gegenereerde MODD file gebruikt voor de informatie. Dus die MODD files zijn niet belangrijk en kan je gewoon vergeten of deleten. Ik geloof dat m2ts en MTS dezelfde files zijn, je zou een demo van Vegas moeten downloaden een dan kun ja al je files zien en converteren naar whatever formaat je het hebben wilt.
Wat ik ffe niet begrijp, heb je geen software om je files te bekijken? Dat bijgeleverde Sony programmatje ben ik zowieso vanaf gestapt dat werkte voor geen meter, veel te gebruikersonvriendelijk, er zijn ook zat losse codecs zodat je gewoon je MTS M2TS files onder windows kunt bekijken. Je moet niet proberen die files af te spelen met je HDcam je weet niet welke sw er op die camera loopt en aan welke structuur die directory moet voldoem zodat de cam alles goed afspeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 10:59 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:26
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:30:
[...]

Dit is wat ik geprobeerd heb. Maar de camcorder is niet zo makkelijk voor de gek te houden. Krijg dan deze melding wanneer ik de camcorder aan zet "beeld database inconsistentie fout".
Heb je de schijf via de camera op de pc benaderd of slechts aangesloten op de pc benaderd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de schijf via de camera op de pc benaderd of slechts aangesloten op de pc benaderd?
Ik heb de camcorder aangesloten op de pc. Vervolgens via verkenner de hardeschijf in de camcorder benaderd.

Inmiddels heb ik een programma gevonden die mts naar m2ts kan converteren. Dus het gaat nu wel lukken. Ik probeer eerst met de converteer software en anders met sony vegas.

Bedankt voor ieders input! _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1