Muziek streamen door het huis

Pagina: 1
Acties:

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:00
Een goeiemiddag.
Al een tijdje worstel ik met een probleem waar ik geen oplossing meer voor kan verzinnen. :(

Het gaat om het volgende:
In ons studentenhuis hebben we 5 computers met elk een eigen geluidset. Wanneer we een feestje willen geven dan hebben het liefst door het hele tegelijk dezelfde muziek. Anders wordt het zo'n chaos.

Dus ik ga aan de slag en probeer het eerst via Winamp Remote. Die blijkt niet te werken vanwege het ontbreken van een loop-back funtie in de router (Fritzbox 7170).
Een internetradio beginnen via winamp met wat plugins blijkt dus ook niet te werken vanwege het ontbreken van dezelfde functie. 8)7

Zijn er nog meer ideeën? Het liefst iets over het netwerk. Dat scheelt een hoop kabels trekken etc.

Bijvoorbaat dank! _/-\o_

Verwijderd

Met VLC kun je ook een streaming server opzetten en Microsoft heeft ook zoiets voor mediaplayer.

Maar het lijkt mij moeilijk om verschillende computers precies in sync te krijgen. Volgens mij zal er altijd een paar seconde verschil in zitten.

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:21
Je zou de software voor de squeezebox kunnen proberen: Squeezebox Server

Normaal gebruik je dat om je squeezebox van muziek te voorzien, maar er zit ook een player voor op de pc bij. Je kunt meerdere players synchroniseren, het speelt alles van wav tot flac en het is platformonafhankelijk. Volgens mij heb je dan alles wat je wil..

[ Voor 5% gewijzigd door DJ Henk op 24-10-2009 12:26 ]

• harydoo
Bedankt voor jullie inbreng!

Dat squeezebox ga ik eens proberen. Ziet er goed uit. Jullie horen nog van me

• harydoo
Ik krijg de boel niet lekker aan de gang.

In de webbesturing in firefox opent dan kan ik geen enkel nummer in de playlist krijgen. Niet compitable misschien?
Daarnaast krijg ik regelmatig de melding: muzieksysteem niet gevonden. Met als gevolg dat hij ook niet uitzendt.
Google wil niet echt helpen.

Ideeën?

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:21
Het werkt prima in Firefox, daar zal het niet aan liggen.

Kun je wel in de webinterface komen? Als je dan naar instellingen gaat (rechtsonder) kun je bij de basisinstellingen het pad voor je muziek opgeven.

Een softwareplayer zat altijd standaard in het menu Extra's (links, midden op de pagina), maar ik zie hem nu niet meer staan. Misschien hebben ze hem eruit gehaald bij de nieuwste versie of heb ik hem per ongeluk verwijderd. Je kan in ieder geval hier los Softsqueeze downloaden.

Maar het is ook mogelijk om met een player als Foobar of Winamp te luisteren, dan moet je als url http://[hostnaam]:9000/stream.mp3 invullen. Ik weet alleen niet of het synchroniseren dan ook werkt.

• harydoo
De softsqueeze had ik ook al gedownload. Daar krijg ik de melding dat de server niet verbonden kan worden. In WMP verbindt de stream wel, maar krijg ik geen geluid. Dat komt omdat ik niks in de playlist krijgt of afgespeelt.
Ik heb de de muziek al laten scannen en ik krijg ze ook in de bibliotheek maar dan houd het op.
Heb alle settings nagelopen.
Blijkbaar loopt de webinterface niet zoals het hoort.

Zucht.

Misschien een ander alternatief?

Ik heb het inmiddels een klein beetje aan de praat in internet explorer. Maar het is helemaal niks. Reageert bar slecht en speelt alleen af op mijn pc. Sorry, maar dit wordt het niet. Ben behoorlijk gefrustreerd :o .

Dus op zoek naar het volgende,.

Update:

Ik denk dat dit het probleem is. :(
Het streamen en opstarten van een server gaat prima. Alleen het contact maken naar een andere pc in het netwerk gaat niet. Bij elke willekeurige pc lukt het niet, zowel als server als ontvanger.

Is er misschien iets mis in de router? fritzbox 7170.

Bedankt _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door harydoo op 24-10-2009 19:46 ]

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 12:13
Is dit iets, moet je wel met itunes werken

http://rogueamoeba.com/airfoil/windows/

en dan gebruikmaken van airfoil speakers

[ Voor 20% gewijzigd door XO101 op 26-10-2009 13:46 ]

Pagina: 1