Hallo daar.
Even een paar dingetjes...
- Zijn er moederborden die absoluut niét over te klokken zijn?
- Indien ja, misschien is het een idee om een lijst te maken waarin alle niet over te klokken moederborden gerapporteerd staan
Een meldtopic met een up to date lijst in de op ofzo.
- Ik hoop dit topic zo te maken dat meer mensen er baat bij hebben.
Er wordt vaak wantrouwend gedaan over softwarematig overklokken maar ik zie het probleem er niet zo van in eigenlijk. (want praktisch gezien is er geen)
Het lijkt door de weinige en enigszins afkeurende informatie hierover een bijna obscuur iets ofzo.
Er is ook niet veel over te vinden en er zijn ook bijna geen prog's voor beschikbaar.
cpucool (http://majorgeeks.com/CPUCooL_d214.html)
is een pareltje waarmee je, naast tal van andere zaken, softwarematig kunt over klokken.
Aangezien ik een grote stockcooling heb en een enigszins verouderde core2duo 1.8 ghz vind ik het jammer dat ik niet in de bios kan overklokken. Ook softwarematig overklokken met cpucool is helaas voor mijn type moederbord niet geschikt. (of ik doe iets verkeerds maar dat lijkt me niet)
Dit zijn de specs:

Ik heb heel veel gezocht maar helaas niet gevonden.
Is dit moederbord niet over te klokken of is er nog een optie open?
Mvg.
Even een paar dingetjes...
- Zijn er moederborden die absoluut niét over te klokken zijn?
- Indien ja, misschien is het een idee om een lijst te maken waarin alle niet over te klokken moederborden gerapporteerd staan
- Ik hoop dit topic zo te maken dat meer mensen er baat bij hebben.
Er wordt vaak wantrouwend gedaan over softwarematig overklokken maar ik zie het probleem er niet zo van in eigenlijk. (want praktisch gezien is er geen)
Het lijkt door de weinige en enigszins afkeurende informatie hierover een bijna obscuur iets ofzo.
Er is ook niet veel over te vinden en er zijn ook bijna geen prog's voor beschikbaar.
cpucool (http://majorgeeks.com/CPUCooL_d214.html)
is een pareltje waarmee je, naast tal van andere zaken, softwarematig kunt over klokken.
Aangezien ik een grote stockcooling heb en een enigszins verouderde core2duo 1.8 ghz vind ik het jammer dat ik niet in de bios kan overklokken. Ook softwarematig overklokken met cpucool is helaas voor mijn type moederbord niet geschikt. (of ik doe iets verkeerds maar dat lijkt me niet)
Dit zijn de specs:

Ik heb heel veel gezocht maar helaas niet gevonden.
Is dit moederbord niet over te klokken of is er nog een optie open?
Mvg.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 18:06 ]