Overclock/ benchmark OS- de beste en snelste methode?

Pagina: 1
Acties:

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik kan er op internet niet veel over vinden, dus ik dacht; laat ik het eens op tweakers proberen:

Doordat ik nogal vaak wissel van hardware in mijn knutsel-pc, zou ik graag iedere keer met een schoon OS willen beginnen alvorens het starten van de overclock runs.

Nu kan ik wel iedere keer een schoon OS installeren (ik heb een Win 7 x64 ultimate retail), maar bestaat hier geen snellere manier voor dan iedere keer 'installeren, updates downloaden en installeren, drivers downloaden en installeren, benchmark programma's installeren etc.?

Eigenlijk wil ik dus op een harde schijf-of dvd een windows 7 installatie hebben staan, waar géén drivers op voorgeïnstalleerd staan, maar die wel al voorzien is van alle recente updates, en die ik dus iedere keer als ik mijn setup verander, desgewenst opnieuw kan gebruiken. Tevens zou ik, indien dit mogelijk is, ook reeds mijn benchmark-programma's hierin willen hebben staan, dus progjes zoals 3d-mark, superpi, realtemp, cpu-z, gpu-z etc.

Hoe doen de pr0-0verclockers en benchmarkers dat, is dus mijn eigenlijke vraag?

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Waarom zo moeilijk met Win 7, updates, enz ?

Als ik een setup heb staan, draait binnen 25 a 30 min een volledige OS inc drivers met al mijn bench, monitor en overclock apz. :>

Bovendien snap ik je verhaal niet helemaal, je zegt dat je graag iedere keer met een schoon OS willen beginnen alvorens het starten van de overclock runs.

Wat veranderd er volgens jou dan met je OS na een run ? :+

En anders kun je altijd nog een image maken .. maar lees, informeer, en onderzoek nou eerst precies wat je wil en hoe t zit.

www.jaxxx.nl

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-01 10:24
Zo reg edit dat is lang geleden :P.

Misschien wel is leuk om ergens te zoeke hoe je Vlite gebruikt en met progamma's erin kom je vanzelf wel tegen ;)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Hammer
  • Niet online
Reg-Edit schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:41:
Waarom zo moeilijk met Win 7, updates, enz ?

Als ik een setup heb staan, draait binnen 25 a 30 min een volledige OS inc drivers met al mijn bench, monitor en overclock apz. :>

Bovendien snap ik je verhaal niet helemaal, je zegt dat je graag iedere keer met een schoon OS willen beginnen alvorens het starten van de overclock runs.

Wat veranderd er volgens jou dan met je OS na een run ? :+

En anders kun je altijd nog een image maken .. maar lees, informeer, en onderzoek nou eerst precies wat je wil en hoe t zit.
Na een run veranderd er meestal niets (tenzij het geheugen op een verkeerd moment crahsed) maar het gaat mij erom dat ik, wanneer ik hardware wissel (andere gfx kaart, geheugen, processor...) ik weer een schone installatie wil hebben.

Hoe doe jij dat dan binnen 25 minuten, want dat wil ik inderdaad dus graag weten. Ik ben meestal een uur bezig met alles installeren etc, en dan heb ik het nog niet over de updates ed.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-01 10:24
Stap 1 maak een image van je Windows dvd stap 2 zoek even op driverpacks.net en deze link http://forum.driverpacks.net/viewtopic.php?id=4044 stap 3 zoek zelf even uit hoe je updates erin krijgt :P ik weet dit allee nvan xp :)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Alle os per mobo kaal installeren en een ghost image maken, gaat het fout heb je het zo terug en bij nieuwe hw gebruik je de kale versie dus heb je alleen de driver install van de vieokaart, de rest gebruiken benchmarkers niet.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Dark

who tweaked the light?

Met boven, alleen dan met acronis ;) image op een losse disk...
kale bench-xp met alle mobo/chipset drivers staat er dan in een paar minuten al op... grafische drivers zet ik meestal niet in die image, die wil je toch vaak updaten, maar chipset, sound, en evt. hdd-controlers bak ik direct in...

als het mis gaat ofzo, acronis cd-tje erin, booten en binnen 5 minuten weer verse windows...

dit gaat natuurlijk het makkelijkst als je je os partitie lekker klein houdt en alles wat echt veel ruimte inneemt op andere schijf of partitie plaatst, zodat je niet elke backup giga's aan filmjes benchmarks en games gaat backuppen...

edit:
die progsels die je noemt staan hier dus ook op een apparte partitie, samen met de rest waar gewoon aanklikken al werkt, zonder install...

[ Voor 10% gewijzigd door Dark op 25-10-2009 10:57 ]

• Hammer
  • Niet online
Ah ok, daar kan ik iets mee. Met Acronis heb ik al eens een partitie kleiner gemaakt, maar ik wist niet dat je daarmee ook images kon maken. Norton ghost heb ik wel eens gebruikt, maar ik kon er destijds nog niet echt mee uit de voeten; ik had geen 3.5" drive/ diskettes meer.

Dat gaan we in ieder geval eens proberen, zou moeten kunnen op die manier.

Nog even een ander vraagje dat mij net te binnen schiet, nu ik het toch over de snelheid van OS vervangen heb:

Helpt het qua benchmarks een SSD in te zetten denk je? Of zijn de scores als superpi, 3d mark etc. niet afhankelijk van de snelheid van de HDD/SSD? Of heeft dit alleen impact op de laadtijden van de tests, maar heeft dit verder weinig te maken met de scores die behaald worden in benchmarks.
Pagina: 1