Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista beveiligingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:31
Hallo Allen,

Ik heb Avira antivirus geïnstalleerd, (de Free edition) en nu las ik dat je die melding weg kon halen. Heb ik geprobeerd, en toen ging het mis:

Ik wou eigenlijk alleen het betreffende bestand blokkeren van "lezen/ schrijven/ uitvoeren" maar nu is de hele map geblokkeerd, ik kom er niet meer in. Ik krijg het (ben administrator op de laptop) niet meer terug, omdat die steeds blijft melden dat ik er geen toegang toe heb.
Kan iemand me vertellen wat ik hieraan kan doen?

Foutje van mezelf:
- Windows Vista Home Premium
- Avira Antivirus Free

Mijn account is het enige en tevens Administrator account op de laptop.

Mochten jullie meer informatie nodig hebben, vraag gerust. Ik probeer zelf ook no e.e.a. om dit op te lossen, maar het wil nog niet erg.

[ Voor 22% gewijzigd door jbdeiman op 24-10-2009 13:04 ]

• jbdeiman
Niemand die me hierbij kan helpen, ik kan nu Avira niet eens opstarten, dus ben onbeschermd (voor virussen betreft) aan het surfen.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
In Vista heb je nog een "echt" administrator account die je zo niet ziet. Maar goed, die heb je niet nodig. Wat je moet doen is even de volgende stappen volgen:
http://www.pcleek.com/200...en-met-windows-vista.html

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Avira deïnstalleren, mapo, etc., verwijderen en weer herinstalleren wil ook niet helpen?

Overigens, als je de melding van Avira Free weg wil hebben (je bedoelt de dagelijkse popup?) dan kan je Avira Premium nemen :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 25-10-2009 11:12 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• jbdeiman
@Matel
Ik heb geen rechten op die map, dat is het hele probleem, krijg het niet weer terug zodat ik wel die map in kan en Avira opstarten

@anandus
Het lukt me ook niet om hem te verwijderen, het systeem e.d. heeft ook geen toegang geloof ik. Als ik de uninstaller wil opstarten (vanuit "programma's en onderdelen") dan geeft die een melding, hij staat daar nu niet meer in de lijst, de map bestaat nog steeds en er is niets geüninstalled. Hij staat alleen niet meer in de lijst.

Ik heb zelf de rechten niet, maar kan ze ook niet terugzetten zodat ik ze wel heb. Het is wel een administrator account waar ik op zit. Enige andere account die er is is een "Gast" account.

[ Voor 46% gewijzigd door jbdeiman op 26-10-2009 08:58 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
In het security-tabblad, advanced kiezen, en dan bij tabblad OWNER jezelf als owner instellen. Daarna in het security-tabblad, EDIT, en jezelf weer toevoegen aan de lijst met full control.

Whatever

• jbdeiman
Hey Digik-OZ
Dat was de oplossing, ik kan er weer bij. Dankje, zal er meteen ff een notitie van maken in m'n eigen "faq"-file op de computer, dingen waar ik zelf niet uit kwam zet ik daarin. Altijd handig als je zoiets later nog een keer tegenkomt.
Pagina: 1