• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 07:35
Hey guys,

Ik heb van de week een nieuw moederbord, processor en geheugen besteld en zag toevallig op de OCZ site dit staan:

AMD editie
Intel editie
De enige verschillen die ik kan ontdekken zitten in het marketing verhaaltje. De voltages, timings, pins zijn allemaal hetzelfde? :?

Ik heb een AM3 bordje besteld en volgens de productcode van mijn bestelling het Intel geheugen. Werkt dit nu helemaal niet of is het gewoon zijn de verschillen puur marketing kreten?

(Kan ik trouwens de topic titel nog aanpassen? Zit een typo in :()

[ Voor 14% gewijzigd door OrganicIron op 24-10-2009 11:08 ]

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:32

ricardo246

Life's what you make it!

Volgens mij is de Intel triple (drie geheugen modules) en de amd dual (2 modules).
Zal dus wel werken..............

Edit:
Zoals met hieronder, 3 modules werken niet in dual channel. 4GB lijkt me is beter in dual channel dan 6GB in single..... Google maar eens op single channel vs dual channel

[ Voor 78% gewijzigd door ricardo246 op 24-10-2009 16:35 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, wel handig om te weten of je 3 of 2 modules hebt bestelt. Het werkt waarschijnlijk sowieso wel maar 3 modules is bij AMD nogal jammerlijk, dan werkt het niet in dual channel (of je moet een module weglaten maar dat is ook jammerlijk natuurlijk). Als je de intel-versie hebt maar dan maar 2 modules zal er niks aan het handje zijn ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het Intel kitje heeft inderdaad drie reepjes. Je kan best een dual channel kitje bestellen, anders zit je met één reepje op overschot.

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 07:35
ah zit hem daar het verschil. Ik heb een setje van 3x2GB besteld.
Ik las ergens dat het 2x 2GB dualchannel is en 2GB los single channel. Of kan die 3e dimm nu helemaal niet gebruikt worden?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kan wel, maar dan werkt het geheel niet in dual channel, dat geeft toch wat performanceverlies. Voor standaardgebruik (gamen, niet-al-te-professioneel photosoepen) is 4GB opzich genoeg dus 4GB dual channel is in dat opzicht beter dan 6GB niet-dual channel. Of je moet er nog zo'n zelfde module bij nemen, dan heb je ook weer setjes van twee. Maar dat is dus meestal vrij overkill.

offtopic:
Waarom heeft een 'intel-versie' per sè 3 modules eigenlijk? Intel heeft toch ook dual-channel platforms, waar nu dus een 'AMD-versie' voor nodig is? :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:32

ricardo246

Life's what you make it!

offtopic:
Waarom heeft een 'intel-versie' per sè 3 modules eigenlijk? Intel heeft toch ook dual-channel platforms, waar nu dus een 'AMD-versie' voor nodig is? :P
Omdat deze geheugen modules speciaal bedoelt zijn voor de "nieuwere" LGA1366 sockets van Intel (die triple channel ondersteunen......)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Pagina: 1