Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NL of BE domein verhuizen naar Amerikaanse host

Pagina: 1
Acties:

• Dr House
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik heb diverse NL domeinen en een enkel BE domein.

IN NL en Belgie is het zo dat je domeinen enkel via een NLse of Belgische hostingprovider kan registeren, kennelijk vanwege protectionistische motieven om de eigen internetbedrijven te beschermen (wat zou de EU daar van zeggen?).

Ik wil deze domeinen op een account bij dreamhost.com zetten waar ik veel meer diskruimte heb en niet moet betalen voor elke afzonderlijke MySQL database en voor een paar Mb extra diskruimte (in tegenstelling tot de Amerikaanse providers krijg je bij NLse providers belachelijk weinig diskruimte).

Zijn deze domeinen onlosmakelijk gekoppeld aan het hostinggedeelte of kan je deze domeinen toevoegen aan het dreamhost account zoals je dat kan doen met .com, .org., .net, etc. domeinen kan doen?

Ik wil geen simpele forward doen naar een .com domein dat bij dreamhost.com staat waarbij die domeinnaam zichtbaar wordt.

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
Waar je je domein host maakt geen enkel verschil. Je kunt rustig bij Jantje een domein registreren en bij Pietje hosten. Bij NL domeinen moet je echter wel even zorgen dat je dns in orde is voor je nieuwe dns servers kunt doorgeven.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Wat hjm229 zegt inderdaad:

DNS instellingen leveren geen enkel probleem op.

Maar hoe kom je erbij dat buitenlandse bedrijven geen SIDN deelnemer mogen zijn? Over het aanmelden als deelnemer staat op de SIDN site het o.a. het volgende:
Hoe meld ik mij aan als deelnemer?
Voor de aanvraag heeft u het ‘Inschrijfformulier deelnemer’ nodig. Wij verzoeken u het volledig ingevulde en ondertekende inschrijfformulier, samen met een recent (niet ouder dan een half jaar), rechtsgeldig uittreksel uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (of ingeval van een buitenlandse aanvrager: een buitenlands equivalent daarvan, vertaald in de Engelse taal) te sturen naar SIDN.
Geen enkele belemmering dus.

blub