Ik zit hier met een probleem. Vorig moederbord was defect en heb een Asus P5P41D ter vervanging gekocht. Eenmaal ingebouwd start de pc niet op. Na het verwijderen van 1 of 2 geheugenmodules start de pc wel op. Ik dus het boekje bekeken en zag dat je pas 4 modules kunt plaatsen als de geheugens Single Sided zijn. Dat zijn ze in mijn geval niet. Ik heb 4 maal de Corsair VS1GB667D2. Dat maakt in totaal 4GB. Volgens het boekje zou er maximaal 8GB in kunnen. Maar als je de QVL bekijk kan ik geen type vinden waarmee ik 4x 2GB kan plaatsen. Volgens de lijst zou er dan maximaal 4GB in kunnen met Single Sided geheugens. Op google heb ik een topic gevonden met hetzelde probleem maar zonder oplossing. Mijn vraag: Hoe krijg ik de 4 Dual Sided geheugens werkend? Eventueel later 4x 2GB Dual Sided geheugens. Mijn hardware kennis houd hier op dus heb ik een topic geopend.
Moederbord is nog een vrij recent type. Er is maar 1 bios versie beschikbaar op de asus site. Wie kan mij verder helpen?
Edit: Kom er net achter dat ik wel 4x de VS1GB667D2 heb maar 2 ervan zijn wel single sided. Verder zelfde probleem.
Moederbord is nog een vrij recent type. Er is maar 1 bios versie beschikbaar op de asus site. Wie kan mij verder helpen?
Edit: Kom er net achter dat ik wel 4x de VS1GB667D2 heb maar 2 ervan zijn wel single sided. Verder zelfde probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 24-10-2009 00:48 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.