Toon posts:

Contaminatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wilde dit eigenlijk in spel- en tikfoutjes doen maar volgens de TS moet ik een aparte topic openen. Here goes:

Met het risico een beetje mierenneukerig te zijn; op deze pagina gebruiken jullie de uitdrukking
Het nieuwe systeem neemt genoegen met een bescheiden 2U aan rackspace en draait dankzij de zes geruisloze solid state drives rondjes rond de I/O-prestaties van de harddisk-arrays. Artemis 5 is na de eerder dit jaar geplaatste zoekmachine onze tweede server die is uitgerust met ssd's.
Ik snap waar de uitdrukking vandaan rondjes draaien rond vandaan komt. In het Engels gebruik je running circles around om aan te geven dat één ding veel beter is dan het andere maar in het Nederland bestaat die uitdrukking niet.

Persoonlijk vind ik de contaminatie hier niet dusdanig vervelend dat hij aangepast zou moeten worden (want in het Engels vind ik hem best grappig) maar een aantal mensen zullen erover vallen. Het is in ieder geval goed je ervan bewust te zijn dat je ze gebruikt en of je dat wil of niet.

(Persoonlijk vind ik het gebruik van Engelse woorden in een Nederlandse tekst zelden storend maar omdat het in dit geval om een vrije vertaling van een Engels spreekwoord gaat viel dit me wel op.)

Slechts mijn twee centen ;)

Verwijderd

Een anglicisme dus :*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 23:47 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:39:
In het Engels gebruik je running laps around
Running circles around... toch?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

"rondjes draaien om" dan?

Ik vond het zelf wel lollig om solid state drives rondjes te laten draaien om harde schijven ;) .

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rondjes rennen om?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:48:
[...]

Running circles around... toch?
Ja, ik had al het gevoel dat ik scheef zat, moe zijn is funest :) Is aangepast.
Femme schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:25:
"rondjes draaien om" dan?

Ik vond het zelf wel lollig om solid state drives rondjes te laten draaien om harde schijven ;) .
Ik vond 'm ook al prima zo, ging mij er meer om dat het gebruik bewust was of niet. Zoals ik in mijn TS al zei, mogelijk wat mierenneukerig :9

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 21:51 ]

Pagina: 1