• joryvd
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 18:28

joryvd

Failure is always an option...

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben bezig zelf een computer te bouwen. Deze is bijna af maar ik heb jullie hulp nodig. Ik weet namelijk nog niet goed welk werkgeheugen ik wil inbouwen.
Mijn huidige setting:
Moederbord: Asus striker II extreme
Processor: Intel Q9450
Videokaart: Geforce gtx250 (huidig een geforce 7800 maar andere komt er aan)
Voeding: Zalman ZM750-HP
Hdd: WD caviar blue 320 GB
Kast: X-gear x-wing black

Dit is alles wat ik tot nu toe erin heb (of besteld is)
Graag wil ik 4GB werkgeheugen en 1333 mhz DDR3.
Alvast heel erg bedankt _/-\o_

Jory

P.S. ik ben nu 14 dus daarom weet ik nog niet zeker welke keuze ik moet maken B)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je leeftijd neemt niet weg dat je de FAQ mag lezen net zoals elke gewone sterveling ;).

Google het model van je moederbord en je weet dadelijk welke generatie DDR RAM er in moet. Als je het over een specifiek merk of model hebt, dan kan je altijd de reviews er even op nalezen om je een idee te vormen van wat er populair is en wat niet; sommige merken geven ook levenslange garantie (99 jaar), andere merken maar een paar jaar, dat is misschien ook een reden voor je om voor merk A of B te gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Borromini op 23-10-2009 22:26 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk in de QVL-lijst van het moederbord, en kijk naar je budget. Is ook voor een 14-jarige best wel uit te zoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Neem alsjeblieft een ATi kaartje, die hebben een veeeel betere prijs/kwaliteit...

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
En ik waarschuw je alvast, een 320GB schijf staat ongelofelijk snel vol, en TB schijven ksoten niks meer tegenwoordig :)
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Graag wil ik 4GB werkgeheugen en 1333 mhz DDR3.
Halen dan? Volgens mij is een setje 4GB Kingston Value DDR3 1333MHz CL9 ongeveer 75 euro nu, dat is prima spul.

Kijk verder in de handleiding van het moederbord (staat op de website van Asus) en eventueel in de Qualified Vendor List, mogelijk staat daar nog wat nuttigs in.

Dit kun je prima zelf uitzoeken namelijk en volgens mij ben je op het goede spoor met DDR3 1333MHz als je weet dat je moederbord DDR3 slikt. Koop geheugen van een A-merk dan komt het 9 van de 10 keer gewoon goed, en ik heb dat setje Kingston nog niet zien falen, maar ik heb dan wel geen Asus planken meer om de reden dat ze nogal zeikerig kunnen zijn als het op geheugen aan komt...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Adramalech schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:24:
En ik waarschuw je alvast, een 320GB schijf staat ongelofelijk snel vol, en TB schijven ksoten niks meer tegenwoordig :)
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
320G is genoeg voor je OS en je programma's (& spellen), ik zou eerder 'n extra (externe) Giga bijkopen voor al je Data.

• joryvd
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 18:28

joryvd

Failure is always an option...

Topicstarter
Hey,

ik ga waarschijnlijk deze bestellen op aanraden van iemand die er ook veel verstand van heeft:
pricewatch: Corsair Dominator CMD4GX3M2A1600C8

Jory

Verwijderd

jvdwinner schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:58:
ik ga waarschijnlijk deze bestellen op aanraden van iemand die er ook veel verstand van heeft:
Als hij er zoveel verstand van heeft waarom, laat die jou dan zo'n extreem duur setje nemen?
Je gaat echt 0,0 verschil merken met bijvoorbeeld dit: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan de post van Ultraman heb ik eigenlijk niet veel meer toe te voegen behalve een slotje. Kijk naar de QVL als je zeker wil weten wat voor geheugen je kunt gebruiken. Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd kijken naar ervaringen van anderen.

Dit topic gaat in elk geval op slot, want dit is makkelijk zelf uit te zoeken (ook als je pas 14 bent).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.