• HD_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11-2025
Beste Tweakers,

Na het laten vallen van een schroefje op mijn moederbord, probeerde ik met een schroevendraaier het schroefje weg te duwen, zodat ik hem makkelijker kon pakken. Dit resulteerde in een kleine vonkje :P (Ik weet het is super dom van me geweest), maar nu geeft mijn pc geen beeld meer. Zou het kunnen zijn dat mijn moederbord het heeft begeven?Of is mijn processor nu naar de knoppe?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test het, dat is de enige manier waarop je het weet. Ik heb mobo's gehad die na 1 vonkje al stuk gingen, en ik heb mobo's gehad waarvan er complete printbanen uitgefikt zijn en die het nog deden (op de desbetreffende fanheader na dan :+)

• HD_
Hoe zou ik het moeten testen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Door Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen bijvoorbeeld. Dat staat ook in de FAQ.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Testen is de enige manier om een antwoord op je vraag te krijgen. Wij hebben helaas geen glazenbol die je kan vertellen wat er precies aan de hand is.

• HD_
Ok dat begrijp ik, verwacht ook niet dat jullie het meteen weten. Ik dacht mischien heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt. Ik ga ff de faq raadplegen :D

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HD_ schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:47:
Ok dat begrijp ik, verwacht ook niet dat jullie het meteen weten. Ik dacht mischien heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt. Ik ga ff de faq raadplegen :D
Er is vast wel iemand die hetzelfde gehad heeft, maar dan hoeft het resultaat nog niet hetzelfde te zijn. Bij de ene kan er niets aan de hand zijn, en bij de ander kan het moederbord kapot zijn. Vandaar dat je dit eigenlijk alleen zelf kan uitzoeken door de testen en dan te zien welk onderdeel kapot is.

Edit: Ik denk persoonlijk dat je moederbord kapot is. Dat de CPU dood is lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 23-10-2009 21:55 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat die dood is.
Hier twee weken terug soort gelijk iets. S/PDIF beschermrondje van I/O Shield brak na wat gerommel af en viel blijkbaar ergens op het moederbord. (Wel heel ongelukkig aangezien het moederbord recht op stond.)
Alles stond stil en zelfs de power buttons op het moederbord werkten niet meer. Nog 2x (van de 100+x proberen) bootte het moederbord maar kwam niet eens aan bij het 'zichzelf detecteren.'

Als je LEDs op je moederbord hebt kan je zoiets zien, anders moet je je handleiding checken. Volgens mij geeft een moederbord ook wel vaak piepen als er een onderdeel niet in orde is. Hoor je geen piepen en heb je geen LEDs...dan is het waarschijnlijk over en sluiten.

• HD_
Bedankt voor jullie reacties, moederbord geeft idd geen piep tijdens het opstarten. Wat ik ook opmerkelijk vind is dat m'n cpu fan niet meer werkt, en aangezien deze aangesloten is op m'n moederbord moet het haast wel aan m'n moederbord liggen. nogmaals bedankt. bestel gelijk een nieuwe moederbord, grtz

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
en volgende keer; bij het werken aan de hardware alle stekkers eruit dus!!

Petrolhead en draadjesnerd

Pagina: 1