GA-P55-UD4 geeft alleen maar piepjes

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 17:17

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Lekker begin van het weekend weer. Ik vandaag mijn i7 860 opgehaald samen met moederbord en geheugen bij Afuture. Ik alles in mekaar gezet, maar uiteraard eerst testen voordat het de kast in gaat. Dus ik gooi er prik op en druk op de knop. De lampjes op het moederbord gaan aan, maar dat is dan ook alles. Ik krijg geen beeld en naar mijn idee blaast de fan van de Artic Cooler niet. Dus uit mijn andere pc de luidspreker eruit gesloopt en weer aan gezet. Continue korte piepjes achter mekaar, meer niet.
Ik pak het boekje erbij welke zegt "Power error".

Huh, dacht ik nog....voeding doet het goed. Toch maar oude moederbord erbij gepakt, weer aangesloten en ja hoor, werkt perfect. Dus ik alles weer nakijken 2x4 plug erin, de grote stekker erop en weer aan....maar nee, hij doet het niet.

Ik heb vanalles al geprobeerd, geheugen eruit, videokaart in andere slot etc. NIks werkt. Dus ik haal de fan uit de Arctic Freezer, sluit deze aan naar de 2x4 stekker zet alles weer aan en nee, die draait niet. Pak ik een andere fan met maar drie aansluitingen en sluit deze erop aan en die doet het weer wel. Sluit die van Arctic weer op een andere 4 pins aansluiting en dan doet hij het ook. Maar niet op die naast de 2x4 aansluiting.

Ik ben door al mijn opties heen. NIks werkt. CMOS gereset gehad, maar helaas..

Is het bordje nu kaduuk? Leuke is ook nog dat Afuture pas maandag na 12 uur weer te bereiken zijn :'(
Mag ik eisen dat ze me een nieuwe geven of moet ik de gehele rma procedure doorstaan?

Ik baal... :'(

ps, voeding is coolermaster 650watt.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb inmiddels de voeding gecontroleerd op voltage en dat lijkt in orde. Pin 10 van de 24pins connector heeft 12v. Ook stuurt de 8pins connector de cpu aan want deze wordt heet. Heb inmiddels ook al de cmos gecleared zonder dat er een stekker in de psu zat, maar ook niks.

Ben er voor vandaag klaar mee...ik heb nu mijn Gigabyte EP45C-DS3R met Q6600 weer terug erin zitten en deze start weer als een trein op. Dus ik mag aannemen dat het niet de psu is toch?

Geheugen is het ook niet, want ook met andere ddr3's geprobeerd. Gebeurt ook niks. Cpu lijkt me een beetje vreemd. Ik blijf dan toch volhouden dat het mijn moederbord is. Wat jullie?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:10
Power failure = korte beeps
Graphics card problem = lange beeps

lang/kort is natuurlijk relatief :)

Anyway, als ik google pest kom ik op de volgende suggesties :

Memory : In juiste slots (als je niet alle gebruikt)? De witte?
Video : Power aansluiting(en) goed aangesloten?

Whatever

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
DigiK-oz schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:24:
Memory : In juiste slots (als je niet alle gebruikt)? De witte?
Yup, dat was hem!! Ik had ze in de blauwe slots gedaan. Maar wat ik niet snap is waarom ik ze niet in de blauwe kan doen. Waar zijn die blauwe slots voor dan?

i7 860 2.8Ghz @ 4Ghz op 1.35v = 59graden met burn in test _/-\o_

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Yzord schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:43:
[...]

Yup, dat was hem!! Ik had ze in de blauwe slots gedaan. Maar wat ik niet snap is waarom ik ze niet in de blauwe kan doen. Waar zijn die blauwe slots voor dan?

ik had eerst het zelfde probleem met Msi P55m-gd45

Ik snap ook niet waarom ze niet in de andere sloten mogen ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Yzord schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:43:
[...]

Dat komt gewoon door de geheugencontroller van de i7, dat was bij de X58 ook al zo.

Maar goed, dit staat letterlijk in de manual, dus kijk daar eerst eens als je tegen problemen aanloopt.
Dit topic kan wat dat betreft dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.