Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De modem moet aangesloten worden met een crosscable (...) anders geeft hij direct aan dat een van de netwerkkabels niet aangesloten is... Het maffe is dat wanneer je deze crosscable vervolgens via een verbindingsstukje met een rechte kabel aansluit, dit perfect werkt! Helaas gaat dit niet op wanneer ik de homeplug (sitecom 85 Mbps) aan wil sluiten op het modem. Werkelijk van alles geprobeerd maar het mag niet lukken...

Iemand ervaring voordat ik deze set terug breng naar de winkel???? (Het zou wel erg handig zijn wanneer dit gewoon werkt...!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:02:
De modem moet aangesloten worden met een crosscable (...) anders geeft hij direct aan dat een van de netwerkkabels niet aangesloten is... Het maffe is dat wanneer je deze crosscable vervolgens via een verbindingsstukje met een rechte kabel aansluit, dit perfect werkt! Helaas gaat dit niet op wanneer ik de homeplug (sitecom 85 Mbps) aan wil sluiten op het modem. Werkelijk van alles geprobeerd maar het mag niet lukken...

Iemand ervaring voordat ik deze set terug breng naar de winkel???? (Het zou wel erg handig zijn wanneer dit gewoon werkt...!)
Als je een crosscable verlengt met een verbindingsstukje en een rechte kabel blijft het naturlijk een crosscable. Dat is niet maf, dat is logisch.

Voor de rest begrijp ik weinig van je verhaal. Sluit je nou het modem met een cross aan op een homeplug? En werkt het dan wel? Of toch niet? En wat doe je aan de andere kant van 'de lijn', met een andere homeplug-adapter?

offtopic:
en HELLUP is geen Nederlands woord

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 23-10-2009 21:15 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken. Nog even wat uitleg:

De homeplug zou Plug en Play moeten zijn... Het vreemde is dat ik geen of beperkte verbinding krijg wanneer ik deze aansluit. Homeplug in het stopkontakt met aansluiting naar het modem (cross-of recht; beide kabels geprobeerd) en vervolgens ook een in een stopkontakt bij de pc/laptop en deze wederom met een utp-kabeltje aansluiten. Vervolgens zou je een beveiligd netwerk kunnen maken maar zover ben ik dus niet gekomen. Ik krijg het al niet voor elkaar om uberhaupt het internet op te kunnen...
Ook heb ik met de laptop in mijn hand de diverse wandkontaktdozen in huis geprobeerd, om te zien of de slechte verbinding lag aan de diverse electriciteitsgroepen in huis.. helaas geen soelaas...!

De instellingen in het modem zijn juist, Wanneer ik de crosscable verleng met een rechte kabel en deze verbind met de pc heb ik direct verbinding.

Na een dag klooien begrijp ik er niets meer van; weinig plug en play in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Basic vraagje: Hebben de homeplugs wel verbinding met elkaar ?
Ik weet niet hoe het bij die van jou zit, maar mijn Zyxel-setje geeft met een ledje in drie kleuren aan of en hoe goed de onderlinge verbinding is. Verder kan ik bij die van mij de verbinding laten encrypten. Dan moet ik op beide adapters binnen bepaalde tijd een knopje indrukken.
Lees je manual nog eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

por die beide homeplug dingen eens samen in één verlengblokje me tje Pc in de ''ene en je modem in de andere.
als zehet dan wel doen is je elektro thuis gewoon niet netwerk-geschikt.
Als ze het dan nog niet doen ligt het wellicht ana jouw manier van denken over kabels, maar dat moe tje dan even met je handleiding van je alice modem uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd daar naar gekeken en nu wordt het verhaal nog lastiger...

Ik had achter mijn modem een router aangesloten en -uiteindelijk - zowel draadloos als gedraad verbinding/netwerkje. Was helemaal happy totdat ik het e.e.a. had vernomen over straling in huis met alle apparaten en toen heb ik onder andere besloten af te stappen van mijn n-router. Toen ik mijn homeplugs had gekocht had ik deze aangesloten op mijn router en gezien dat zij werkten! Je hebt helemaal gelijk; de ledjes gaven keurig aan dat zij elkaar hadden gevonden.
Ik heb werkelijk geen flauw idee meer hoe ik dat toentertijd voor elkaar heb gekregen; lastig verhaal met wie wel en wie niet DHCP server... maar na afkoppel;ing van mijn router heb ik gewoon mijn modem gereset en toen verwachtte ik eigenlijk dat de boel wel zou gaan werken... Nu vinden de homeplugs elkaar in elk geval niet...
Hoop dat het een beetje duidelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:28:
por die beide homeplug dingen eens samen in één verlengblokje me tje Pc in de ''ene en je modem in de andere.
als zehet dan wel doen is je elektro thuis gewoon niet netwerk-geschikt.
Als ze het dan nog niet doen ligt het wellicht ana jouw manier van denken over kabels, maar dat moe tje dan even met je handleiding van je alice modem uitvechten.
Heb ik uiteindelijk ook gedaan!!! Beide in éém stekkerblokje! Pc aangesloten op de één, de laptop op de ander.Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De homepluggen werken! Verbinding perfect maar downloadsnelheid zeer laag (nu 278 kb/s ipv 1950 kb/s) Weer wat uit te zoeken...

Jullie bedankt voor alle hulp TNX _/-\o_
Pagina: 1