Mijn laptop, nog geen jaar oud, blijft bij het opladen op 84% hangen en zegt dan:
Aan netstroom, accu word niet opgeladen.
waar kan dit aan liggen?
Aan netstroom, accu word niet opgeladen.
waar kan dit aan liggen?
Uw probleem is dat uw batterij niet meer weet waar begin en eind is.toon volledige bericht
Dit wil zeggen, in u batterij zit een chip. Deze houd bij hoe lang het duurt voor de batterij leeg is van 100% naar 0%. Natuurlijk verslijt een batterij en zal deze tijd altijd maar verkorten. Dus maakt deze chip regelmatig een herberekening. Dit noemt Kalibreren van de batterij.
Het kalibreren kan alleen maar door de batterij VOLLEDIG te laten leeglopen. Dus niet tot 5% die de huidige windows voorziet om in slaapstand te gaan. Dus wat je moet doen :
- laad de batterij helemaal vol.
- start op in veilige modus.
- eens opgestart --> trek de stroom eruit.
- laat hem helemaal leeglopen tot hij uitvalt.
En best blijf je er af. Een kalibratie kan best bij constant vermogen gebeuren.
Het kan zijn dat je deze stappen meerdere keren moet herhalen.
Maar de kans is groot dat hiermee het probleem opgelost is.
Normaal moet je deze stappen om de maand doen op je batterij op punt te houden.
Succes!
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Anoniem: 322341
[ Voor 18% gewijzigd door Graviton12 op 25-10-2009 12:55 ]
Deze tools doen niet meer of minder dan mijn "stappenplan".Graviton12 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:54:
Er is ook gratis software voorhanden om dit op te lossen en zou zelfs de capaciteit terug groter maken maar of dit klopt heb ik nog nooit getest.
Ben de naam kwijt maar als je zoekt op battery calibration ofzo zal je wel enkele freewares vinden.
Edit:
Bekijk deze site anders eens ... http://www.sharewareconne...hp?list=Battery+Calibrate
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq