Accu laad niet volledig op van HP laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Mijn laptop, nog geen jaar oud, blijft bij het opladen op 84% hangen en zegt dan:
Aan netstroom, accu word niet opgeladen.

waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Hier een post van mij op een ander topic dat bij jou waarschijnlijk ook zal helpen ;)
Uw probleem is dat uw batterij niet meer weet waar begin en eind is.
Dit wil zeggen, in u batterij zit een chip. Deze houd bij hoe lang het duurt voor de batterij leeg is van 100% naar 0%. Natuurlijk verslijt een batterij en zal deze tijd altijd maar verkorten. Dus maakt deze chip regelmatig een herberekening. Dit noemt Kalibreren van de batterij.

Het kalibreren kan alleen maar door de batterij VOLLEDIG te laten leeglopen. Dus niet tot 5% die de huidige windows voorziet om in slaapstand te gaan. Dus wat je moet doen :
- laad de batterij helemaal vol.
- start op in veilige modus.
- eens opgestart --> trek de stroom eruit.
- laat hem helemaal leeglopen tot hij uitvalt.

En best blijf je er af. Een kalibratie kan best bij constant vermogen gebeuren.
Het kan zijn dat je deze stappen meerdere keren moet herhalen.
Maar de kans is groot dat hiermee het probleem opgelost is.

Normaal moet je deze stappen om de maand doen op je batterij op punt te houden.

Succes!
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 13:01
Naast het feit dat bovenstaande verhaal helemaal waar is, zou je kunnen vermelden welk merk en type laptop het is. Als het echt binnen een jaar is, dan zit er nog garantie op. Mocht bovenstaande precedure niet werken, dan gewoon mailen met de fabrikant en garantie claimen.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322341

Betreffende garantie geeft men vaak op batterijen maar 6 maanden. Kalibreren is in dit geval de oplossing, zodat de batterij zichzelf kan herstellen. Mocht er toch een defect in de batterij zitten, merk je dat snel genoeg. Op zich hoeft het kalibreren niet in veilige modus.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
bedankt zal het proberen en laat jullie weten of het heeft gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Er is ook gratis software voorhanden om dit op te lossen en zou zelfs de capaciteit terug groter maken maar of dit klopt heb ik nog nooit getest.
Ben de naam kwijt maar als je zoekt op battery calibration ofzo zal je wel enkele freewares vinden.

Edit:
Bekijk deze site anders eens ... http://www.sharewareconne...hp?list=Battery+Calibrate

[ Voor 18% gewijzigd door Graviton12 op 25-10-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Graviton12 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:54:
Er is ook gratis software voorhanden om dit op te lossen en zou zelfs de capaciteit terug groter maken maar of dit klopt heb ik nog nooit getest.
Ben de naam kwijt maar als je zoekt op battery calibration ofzo zal je wel enkele freewares vinden.

Edit:
Bekijk deze site anders eens ... http://www.sharewareconne...hp?list=Battery+Calibrate
Deze tools doen niet meer of minder dan mijn "stappenplan".
Met dat verschil dat je nog kans hebt vuiligheid binnen te halen met sommige loushe tools ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Yep klopt maar je kan er soms nog net iets meer mee, + sommige zijn nauwkeuriger dan de built-in van Windows qua %.
Pagina: 1