Toon posts:

recycelen oude laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
onze vorige laptop (HP Pavillion DV6361) heeft de geest gegeven (die bleek toch niet tegen thee te kunnen) , maar er zitten nog wel onderdelen in waar je wat aan kunt hebben dacht ik.

de brander die er in zit heeft bijvoorbeeld lightscribe, en onze huidige niet. Is het ook mogelijk om met een satakabel deze brander op onze huidige laptop aan te sluiten en dan alleen de lightscribe te gebruiken (branden deed ie niet echt lekker). De HD is geen punt die doet het al keurig netjes via de sata aansluiting.

Ook vraag ik me af of het scherm van die oude laptop ergens anders bij gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Het scherm kun je waarschijnlijk niet gebruiken, sowieso niet als bijvoorbeeld een tweede beeldscherm of zoiets dergelijks, laptopschermen maken namelijk gebruik van een totaal andere aansluiting als een normaal scherm en daarom zou je dus eerst veel moeten solderen/aanpassen voordat je uberhaupt een signaal erop krijgt. Die brander weet ik zo niet, maar het lijkt me toch niet zo moeiljk om even te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 01:00

Yor

Yor1313#2571

TrekDude101 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:59:
Het scherm kun je waarschijnlijk niet gebruiken, sowieso niet als bijvoorbeeld een tweede beeldscherm of zoiets dergelijks, laptopschermen maken namelijk gebruik van een totaal andere aansluiting als een normaal scherm en daarom zou je dus eerst veel moeten solderen/aanpassen voordat je uberhaupt een signaal erop krijgt. Die brander weet ik zo niet, maar het lijkt me toch niet zo moeiljk om even te proberen?
Onzin....

Er zijn legio tweakers die bijv een photoframe van een oud laptopscherm gemaakt hebben. Gewoon een kwestie van pin-out opzoeken en een beetje handig zijn met de soldeerbout. Er loopt zelfs een topic over hier in GoT geloof ik, maar bekijk deze eens dan:

Laptop LCD aan VGA-kaart

Al met al kun je met het scherm best nog wel wat dingen doen, anders verpats je dat ding toch in V&A?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het klote eraan is dat deze brander geen standaard sata aansluiting heeft, dus geen idee wat de pinning van dat ding is.

Ook al wat rond gezocht op internet, maar nog geef info kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zit er niet een verloopje op die je los kan trekken ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet dat ik gezien heb, niet op de drive en ook niet op het moederbord in de laptop

ben er ondertussenwel uit wat voor drive het is, het is een Liteon DS-8AZH en als ik het goed lees een ATA aansluiting

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Yor schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:07:
[...]

Onzin....

Er zijn legio tweakers die bijv een photoframe van een oud laptopscherm gemaakt hebben. Gewoon een kwestie van pin-out opzoeken en een beetje handig zijn met de soldeerbout. Er loopt zelfs een topic over hier in GoT geloof ik, maar bekijk deze eens dan:

Laptop LCD aan VGA-kaart

Al met al kun je met het scherm best nog wel wat dingen doen, anders verpats je dat ding toch in V&A?
Dat topic gaat alleen over ECHT oude schermen, pentum 1 laptops en ouder.
LVDS schermen heb je heel andere hardware voor nodig, en dat kost VEEL geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mag ik je een tip geven? Strip die laptop en verkoop alle onderdelen. Dat loont best wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

laptop cdroms zijn 99.9% 'toshiba' ata aansluiting, kun je gewoon n verloopstuk voor krijgen naar gewone desktop ata :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waar kan je deze krijgen dan???

en hoe kan ik van ata naar sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

laptop drive --> ata : link
ata --> sata: link

edit: ohja, en degene die ik had wou niet helemaal lekker samenwerken met een 2e drive op de kabel, maar dat is op te lossen door een soldeerbruggetje te maken :) (wel heel klein, lol)

[ Voor 37% gewijzigd door AlexanderB op 27-10-2009 11:29 ]

Pagina: 1