Windows 7 start niet. Disk.sys

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Hallo,

Op mijn PC had ik eerst Vista Ultimate x64 staan. Deze Vista werkte perfect zodra hij was opgestart... Het opstarten zelf verliep erg moeizaam. Na 10 minuten bij het Windows laadscherm te hangen liep het groene voortgangsbalkje vast. Vervolgens zet ik de PC uit, dan weer aan, nogmaals 10 minuten en eindelijk bootte hij gewoon. In safe mode bleef hij hangen bij "crcdisk.sys"

Vervolgens maar windows 7 Ultimate x64 RC geïnstalleerd. Geen problemen werkte en bootte naar behoren.

Nu de OEM Windows 7 Ultimate x64 versie geïnstalleerd. Het installeren gaat prima. Na afloop van de installatie kan ik aan het werk. Maar na mijn eerste restart blijft hij weer hangen in het laadscherm. Ik test het in safemode. Dit keer hangt hij bij "Disk.sys"

Ik kom er volgens mij nu ook helemaal niet in, ook niet na wachten.De enige manier om in windows te komen is weer na een clean install. Maar jullie begrijpen dat ik het na die goede maanden met RC het nu wel gehad heb. Ik gebruik een Sitecom adapter voor Internet. de LAN controller uitzetten in de BIOS was een advies maar had niet geholpen voor mij. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?

Groet,
Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Harddisk al eens op fouten gecontroleerd? De meeste fabrikanten stellen daarvoor wel testtools beschikbaar en anders kan je eens beginnen met de chkdsk tool van windows zelf.

Idem voor geheugen en zo zijn er nog wel wat dingen die je kan proberen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr