Nieuwe Pc crashed random , Rede ?

Pagina: 1
Acties:

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:40
Hallo,

ik zet dit even neer voor een vriend van mij,

hij heeft het volgende probleem:

Ze hebben een nieuwe pc samengesteld bij alternate en deze in elkaar gezet en windows 64bit erop, ik weet ff niet de systeem specificaties, maar hij heeft het volgende probleem:

De computer slaat random vast, soms doet ie het een uur goed en slaat ie vast, en soms slaat ie eerder vast, de muis kunnen ze overigens meestal wel gewoon blijven bewegen, alleen kan je er niets mee, enige wat erop zit is pc uit zetten en opnieuw aan doen of resetten.

Ook als ie hangt blijft het HDD lampje constant brangen (misschien hdd niet goed ? )

Ze hebben volgende al geprobeerd:

herinstall vista, ander merk geheugen erin, andere videokaart (nvidia naar ATI maar dat maakte ook niets uit )

Wat kan het zijn >?

Oja hij deed mem test om te kijken of het het geheugen kan zijn, bij oudere versies doet ie het perfect, hoelang je em ook aanlaat, maar bij de nieuwste had ie het over dat ie na 4 sec vast begint te lopen

[ Voor 11% gewijzigd door lord_fh op 23-10-2009 19:34 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijs ze door naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Dit topic heeft echter weinig zin als je niet precies vertelt wat voor soort hardware er in zit, wat de foutboodschappen zijn, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:40
er zijn geen fout boodschappen, hij loopt gewoon vast en doet vervolgens neits meer

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:46

Umbrah

The Incredible MapMan

We moeten toch echt specificaties weten, en wat voor tests je zelf al hebt uitgevoerd. Daarnaast is het 'via' andere mensen werken nogal lastig. Hebben deze mensen zelf ook internet? Zoja: geef ze zelf deze link eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en vraag ze dán pas hier te posten, dit werkt namelijk niet.

Verder heeft het HDD lampje weinig te maken met de HDD zelf natuurlijk, maar als je verdenkt dat de HDD niet goed is, zijn daar natuurlijk tools voor om dat mee te controleren. Een goede hint: de fabrikant heeft ze!

Succes.