Toon posts:

batterij packard bell snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Mijn laptop is nog geen jaar oud en nu al is de batterij na 10 minuten leeg. Het is een li-ion batterij.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Dank bij voorbaat :).

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 18:53

racoon

mooowwww

Wat heb je zelf gevonden over de levensduur van de accu, en wat zegt packard bell hierover?

Maar ik zal je het antwoord verklappen.

wat je eens kunt proberen . Door het systeem opnieuw op te starten en de BIOS Setup te openen (gewoonlijk kun je hiervoor tijdens het opstarten van het notebook op drukken). Schakel vervolgens de instelling "piepsignaal bij lage accu spanning" (of omschrijving die erop lijkt, weetniet precies meer namelijk) uit. De fout zit hem namelijk zeer waarschijnlijk in de informatie die de chip van de accu niet correct verzendt naar XP. De accu is wel vol, maar verstuurt info dat ie leeg zou zijn. XP sluit de pc daarop vervolgens af. je krijg nu geen piepsignaal meer maar alleen een teken op het scherm met een lege accu. Dit terwijl de laptop gewoon weer 4 uren kan werken op de accu!!!

[ Voor 80% gewijzigd door racoon op 23-10-2009 19:08 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
En dus zou je hem eens moeten recalibreren. Dat kan vaak in de BIOS, anders door de accu helemaal vol te laten lopen en vervolgens Windows in de veilige modus starten en leeg laten lopen.